Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

EA: 'NFS serie werd misbruikt'


Door Rene Groen op 22-09-2010 om 05:32
Bron: CVG

De aankomende Need for Speed titel, Hot Pursuit genaamd, is zeker niet de eerste Need for Speed titel in het rijtje. Toch kijkt EA baas John Riccitiello niet alleen maar met positieve gevoelens terug op de voorgaande games.

Toen Riccitiello voor het eerst in de game-industrie kwam was Need for Speed een grote naam, maar hij sloot zich aan bij Electronic Arts toen er net enkele mindere titels waren afgeleverd. Om de serie weer op de kaart te zetten werd besloten om politie in de racetitels te verwerken, hetgeen zeer goed ontvangen werd.

Na enkele jaren van groei zakte de serie in en kwamen ze met Underground, hetgeen een nachtelijke vibe teweeg moest brengen en de games een nieuwe impuls gaf. In de periode 2004 - 2007 hadden ze hierbij één studio, Black Box in Vancouver, die aan deze Need for Speed titels werkte. Jaar na jaar werd een nieuwe game verwacht, zonder rust voor de studio, ze moesten simpelweg jaarlijks een nieuwe game afleveren.

Achteraf heeft Riccitiello spijt van deze beslissing en legt de schuld dan ook volledig bij Electronic Arts. Net als veel andere uitgevers hadden ze ervoor moeten kiezen om de titels eens in de twee jaar uit te brengen, maar omdat ze dit niet deden liep de serie ver terug. Mensen namen ontslag, deze wilden simpelweg niet 24 uur per dag, zeven dagen per week, 365 dagen per jaar werken.



05:40  Bioshock Infinite in verse beelden
20:30  Co-op mode in Batman: Arkham City?
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 22-09-2010 om 09:33 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Voor de developers niet fijn, voor de fans ook niet lijkt me. Ik snap het echt niet dat er mensen zijn die elk jaar weer bijna precies dezelfde game kopen... en EA is daar natuurlijk wel master in.

Daar ga je trouwens ook minder van verkopen en mensen worden er gewoon zat van, kijk maar naar Tony Hawk. Vergelijk dat maar eens naar SSX, waar al een poosje geen nieuwe verschenen van is (op deze generatie in principe nog niet) en dan gaan mensen er echt om vragen.

Kim0 op 22-09-2010 om 10:22 [Niv: 18 / Exp: 907]
Het is ook gewoon niet goed,ieder jaar opnieuw zo'n game. Vooral niet als het van 1 studio moet komen. Criterion neemt dit jaar Hot Pursuit, volgend jaar een jaartje geen NFS?

VeDeR op 22-09-2010 om 11:26 [Niv: 9 / Exp: 469]
Als het goed is komt volgend jaar Shift 2 uit . Maar het betekend iig een jaartje rust (meer tijd) voor black box.

Oftewel, het lijkt erop alsof ze zo'n Activision CoD systeem gaan gebruiken. Elk jaar een nieuwe NFS maar om het jaar door een andere studio.

Stammetje91 op 22-09-2010 om 11:46 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Uchiha_Shadow
Inderdaad! Niemand keek/kijkt meer om naar een nieuwe Tony Hawk, maar een nieuwe SSX zal zo de verkoop charts in knallen.

Gast (188.204.241.xxx) op 22-09-2010 om 11:50
ik speel liever 1 goede game online voor 2 a 3 jaar dan dat ik ieder jaar weer een nieuwe game moet aanschaffen.

Ze moeten eens naar Valve software gaan kijken, waarbij TF2 3 jaar geleden is uitgekomen en nog steeds populair is en veel updates krijgt (GRATIS)
Left4dead (2) die na the passing update, weer een grote update gaat krijgen ( GRATIS op de PC )
CS:S die dit jaar weer verbeterd is voor nieuwe gamers. achievements,stats etc erbij.

en sinds gisteren hebben alle games een kleine fps boost gekregen op multicore systemen. _O_

je hoeft echt niet ieder jaar een nieuwe game uit te brengen, want een goed spel blijft gespeeld worden

Gast (194.151.100.xxx) op 22-09-2010 om 12:46
een spel in een jaar maken is meestal verot en cheap

im2 op 22-09-2010 om 15:34 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Gaat er nu dus iets veranderen? Dit jaar komen er zelfs drie veschillende titels... En voor volgend jaar is er ook al minstens één gepland.

Gast (217.27.227.xxx) op 22-09-2010 om 19:39
Ik vind Porsche 2000 nog steeds de beste. Wat was dat een geweldig spel zeg. Dat zegt tevens ook wel weer iets over de serie. Daarna was alleen HP2 nog leuk en zakte de serie onder de middelmaat. Meer dan 10 jaar geleden kwam de laatste echt goede NFS uit. Dat is toch wel treurig als prestatie over 10 jaar.

Gast (77.164.239.xxx) op 22-09-2010 om 20:47
Gamedevelopers worden zo te zien ook hevig uitgebuit.

Wat ze niet over hebben voor gierige krenterige gamers zoals ons.

Gast (84.83.254.xxx) op 22-09-2010 om 20:50
“... en legt de schuld dan ook volledig bij EA.”
wat klinkt dat aso :)

Gast (83.87.208.xxx) op 24-09-2010 om 08:25
Eerst kon ik NFS nog volgen nu weet ik allang niet meer welke delen er uit gekomen zijn |(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.