Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

'Bioshock had beter gekund'


Door Rene Groen op 29-08-2010 om 12:33
Bron: Gamer Zines

Achteraf een game bekritiseren is iets wat weinig ontwikkelaars doen, toch viel Peter Molyneux ondanks 'zijn' Fable 2 af en ook de mannen achter Bioshock zijn niet geheel tevreden over het eerste deel.

Shawn Roberts, de Lead Artist van Irrational Games, geeft namelijk aan dat het origineel op sommige punten beter uitgewerkt had kunnen worden, ondanks de drie jaar ontwikkeltijd die in de game was gestoken.

    “After putting three years plus into that game, I look at it and think, ‘Had I known this at that time we could have made this better’. We thought that the whole game could have been improved. I honestly feel that we’re our own worst critics – we ripped the game apart after we shipped."

Wanneer je een titel ontwikkelt zit je volgens Roberts overigens nooit in een perfecte wereld. Je wordt altijd geconfronteerd met zaken als hardware, tijd en budgetten die je ertoe belemmeren om alles te maken zoals je het wilt.

De kritische noot heeft overigens een positieve uitwerking voor het nieuwe project, Bioshock Infinite. Zo waren ze onder andere niet tevreden over de combat uit Bioshock, hetgeen ze onder handen zullen nemen in dit nieuwe deel. Ook de beperking door het water en de weinige problemen die niet op te lossen waren door de combinatie van een shotgun en elektriciteit zullen nu komen te vervallen:

    “One specific example I can give you is, BioShock was mostly underwater corridors and lots of enclosed spaces, there weren’t many problems you couldn’t solve with a shotgun or by using electricity. We didn’t really encourage people to use all the tools they had.

    In looking at BioShock Infinite we realized that we want people to be creative and think about different tools that they can use in different varieties of ways."

Het doel is dat iedereen die Bioshock Infinite zal spelen een andere manier heeft om de game door te lopen. Of dit ook gaat lukken weten we pas in 2012, dan verschijnt de game voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. Tot die tijd kunnen jullie altijd bij onze First View terecht om meer te weten te komen over de game.


12:36  DC Universe Online toont zijn superhelden
12:31  Nieuwe boxart voor WRC
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Gast (87.211.243.xxx) op 29-08-2010 om 12:37
Elke game had beter gekund

darth veger op 29-08-2010 om 12:41 [Niv: 139 / Exp: 6949]
Elke dev denkt in het einde: Nou als ik dit en dat beter had gekunt dan zal de game 5x beter zijn geworden,

Het is maar zoals het is.

KingLikesCookies op 29-08-2010 om 12:52 [Niv: 51 / Exp: 2529]
Wel een goede mentaliteit, als je weet dat je niet de perfecte game hebt gemaakt, ga je bij een sequel nieuwe dingen zoeken en dingen verbeteren.
Beter dit dan arrogant net dezelfde game als sequel neerzetten.

Unique op 29-08-2010 om 13:19 [Niv: 2 / Exp: 98]
Helemaal geen goede mentaliteit. Dit is juist dom. Dit smoesje vertellen ze je ook weer na Bioshock Infinite. En de game daarna, en daarna.

Gewijzigd door Unique op 29-08-2010 om 13:20

Gast (85.147.168.xxx) op 29-08-2010 om 13:25
smoesje? Als de game niet te pruimen was geweest was het een smoesje geweest.....echter is Bioshock een van de beste games deze generatie en zeker de origeelste (mening) nieuwe serie van deze generatie

The Source op 29-08-2010 om 13:26 [Niv: 26 / Exp: 1302]
Alleen de games van Blizzard komen bij mij bijna als perfectie uit. Ondanks dat ze patches nog uitbrengen.

KingLikesCookies op 29-08-2010 om 13:34 [Niv: 51 / Exp: 2529]
@Unique
Dat is geen smoesje, dat is een feit.
Kijk naar Bioshock 2, die game was niet beter dan zijn voorganger (zelfs minder goed qua verhaal).
Als de dev van Bioshock 2 dacht dat Bioshock 1 beter kon, hadden ze misschien een betere game kunnen maken. Maar dat hebben ze niet gedaan, de game is gewoon gemaakt omdat de fans een sequel vraagden.

Als ze zeggen dat de game beter kon betekent nog niet dat die game slecht is, dat betekent dat ze altijd klaar staan voor nieuwe dingen zodat hun games nooit teveel hetzelfde gaan zijn.
Hoe creatiever een dev is, hoe beter.

Jord-O op 29-08-2010 om 14:20 [Niv: 153 / Exp: 7628]
bullshit, bioshock is echt een geweldige game, perfect

Gast (85.147.181.xxx) op 29-08-2010 om 15:30
Jongen... lul niet...
Bioshock was de enige perfecte game van deze eeuw... goddammit, wat was t vet!

Gast (81.207.19.xxx) op 29-08-2010 om 17:01
Nog beter?? *confused* Ja beter dan Bioshock 2 dat is waar.

gompy222 op 29-08-2010 om 17:35 [Niv: 84 / Exp: 4212]
dat ze zeggen dat deel 2 beter kan oke. maar deel 1 was gewoon perfect.

GekooktEi op 29-08-2010 om 20:28 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Maar deze uitspraak gaat dus over het origineel hč.

Gast (85.147.17.xxx) op 29-08-2010 om 20:41
@ 85 nou zo vet vond ik het niet redelijk saai maar goed

Mitch op 30-08-2010 om 21:07 [Niv: 16 / Exp: 807]
Dan kijk je niet objectief

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock
Type:
Game
Releasedatum:
17-10-2008
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media