Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(5) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Geist


Door Rene Groen op 02-09-2005 om 00:15
Bron: Gamed

Geist staat bekend als first person shooter, maar is het dat eigenlijk wel? Nou, eigenlijk slechts ten dele. Je bent inderdaad voor een procent of 40 bezig met schieten, maar waar wordt de rest van de tijd dan mee gevuld? In deze review zetten we het voor je op een rijtje.


De replay waarde van het spel is goed aanwezig door de host collectibles. Net als ghost collectibles liggen ze door de levels verspreid en zijn deze lastiger zichtbaar als mens dan wanneer je als geest rondzweeft. Toch is het belangrijk om ze te verzamelen. Hoe meer je er namelijk hebt, hoe meer mogelijkheden je unlockt binnen de multiplayer. Naast het vrijspelen van nieuwe levels kun je ook spelers unlocken. Omdat deze collectibles enkel in de singleplayer te vinden zijn loont het de moeite om de game een tweede keer te spelen en ze allemaal te vinden.

Deze multiplayer zelf is ook nog eens zeer goed verzorgd. Via splitscreen kun je met zijn vieren spelen en hier kan je dan ook nog eens vier bots aan toevoegen, wat het totaal op acht brengt. De moeilijkheidsgraad van de bots kan ook nog eens ingesteld worden zodat ook beginnende gamers meteen een potje in multiplayer mee kunnen knallen. Multiplayer komt voorbij in drie soorten. De eerste is Possession death match, waarbij je punten kunt scoren door bezit te nemen van een host en met je tegenstander af te rekenen.
De tweede is Capture the host. Het principe is hetzelfde als de Possession death match, alleen nu moet je weer uit de host kruipen bij de basis. Hiermee scoor je vervolgens weer punten.
De laatste optie is die van Hunt. Hierbij is het ghost versus host. Ghosts scoren punten door bezit te nemen van een host en andere hosts af te knallen, terwijl de host er juist voor moet zorgen niet door een ghost gevangen genomen te worden, door de ghosts te vermoorden.
Iedere mode beviel me zeer goed, maar met name Hunt was mijn persoonlijke favoriet.

De game heeft gelukkig niet veel last van lange laadtijden. Wel is het vervelend dat een opgeslagen game vrijwel standaard geopend wordt op een punt waar net een lange laadtijd aan vooraf gaat. Zo komt het voor dat je een game inlaad, je moet wachten tot een filmpje geladen is, het filmpje wegklikt, weer moet wachten tot dat geladen is en dan pas aan de slag kunt. Wanneer dit voor een eindbaas gebeurt, en je dus soms even zijn zwakke plek moet ontdekken, dan is dit aardig irritant.

Lekker dan, de laatste helikopter van vandaag gemist
Lekker dan, de laatste helikopter van vandaag gemist


Al met al is Geist een redelijk geslaagde game. Het bezit nemen van dieren, mensen en voorwerpen is erg leuk en doet het verhaal zeer goed. De balans tussen shooter en andere elementen is goed samengesteld, en af en toe dien je zelfs even te puzzelen om verder te komen.
Helaas lijdt de game echter ook aan mindere puntjes. Zo is de game wel erg simpel en dit is vooral de oorzaak van de slechte AI van je tegenstander. Omdat de game maar één moeilijkheidsgraad kent valt hier ook niets aan te doen. Omdat de game lange tijd in ontwikkeling geweest is had je toch mogen verwachten dat hier wel iets aan gedaan kon worden.

De game zal in oktober ook in ons land verkrijgbaar zijn


Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Beoordeling
Gameplay   80
Sound   72
Graphics   75
Replay   78

Geist is helaas niet de verrassing waar we op gehoopt hadden, maar is toch een goed verzorgde game.
76


08:43  Tien screenshots Modern Combat
23:08  Krachten van X-Men getoond in trailer
 Reacties (9)
 Pagina: 1
MasterStyle op 02-09-2005 om 00:20 [Niv: 44 / Exp: 2184]
altijd nog beter dan de 5en en 6en die het spel ook af en toe krijgt. 7.6 is zeker niet slecht.

aldger op 02-09-2005 om 00:38 [Niv: 17 / Exp: 872]
Mooie Review.
Hoeveel wapens zij er ongeveer en in de multyplayer kun je dan ook in dieren en voorwerpen.

Gewijzigd door aldger op 02-09-2005 om 00:39

Rene Groen (Eindredacteur) op 02-09-2005 om 01:07 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Hoewel het spel wat minpunten kent vond ik het zeker niet slecht. Het steeds weer in de huid kruipen van iemand anders vond ik zeer leuk, en de multiplayer maakt de game ook na het uitspelen houdbaar.

De wapens durf ik je niet precies te vertellen, ze liggen namelijk niet over levels verspreid, maar het ligt er uiteraard aan in wiens huid je zit. Verwacht daar echter niet teveel van.

aldger op 02-09-2005 om 02:15 [Niv: 17 / Exp: 872]
Dus het ligt eraan in welk lichaam je zit,voor de wapens.
Is dat ook in de multyplayer zo want daar gaat het mij om.

Rene Groen (Eindredacteur) op 02-09-2005 om 09:59 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Dat is idd ook zo in de multiplayer.
Overigens zou ik hem voor de multiplayer niet als blinde aankoop aanschaffen, maar eerst even (indien mogelijk) huren. Ik weet namelijk niet of het voor iedereen lang genoeg houdbaar is.

lloyd op 02-09-2005 om 11:38 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ik denk dat dit het hoogste cijfer is wat ik tot nu toe voor de game heb gezien want bij de meeste heeft het spel een onvoldoende gekregen

Gideon op 02-09-2005 om 12:30 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Bij IGN en GameSpot kreeg de game ook een (ruime) voldoende

PSP rulez op 03-09-2005 om 13:35 [Niv: 3 / Exp: 141]
Ga hem zeker hale

Gast (62.194.160.xxx) op 03-10-2005 om 13:54
Lijkt me wel tof spelletje.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Geist
Type:
Game
Releasedatum:
07-10-2005
Ontwikkelaar:
n-Space
Uitgever:
Nintendo
Media:
Geen media gevonden