Hoge bomen vangen veel wind. Het is een spreekwoord dat ze bij Activision-Blizzard zeker kennen. Nadat Activision en Vivendi fuseerden om 's werelds grootste third-party gamebedrijf te vormen, nam het bedrijf namelijk enkele discutabele beslissingen waardoor ze in het oog van de storm terechtkwamen.
Door de uitspraken van Activision-Blizzard CEO Bobby Kotick is die storm nooit gaan liggen, maar misschien komt daar binnenkort verandering in. Eric Hirshberg, die in september Mike Griffith opvolgt als CEO van Activision Publishing, wil de reputatie van het bedrijf bij de hardcore gemeenschap gaan verbeteren. Activision focust momenteel op de mainstream, maar in zijn ogen blijven hardcore gamers belangrijk en daarom wil hij de reputatie van Activision herstellen. Gezien hun vele fantastische games, zou Activision ook een fantastische reputatie moeten hebben in zijn ogen.
Hirshberg heeft ook duidelijk een andere kijk op videogames dan Kotick. Hij vindt dat videogames plezierig zijn, dat ze entertainment zijn en dat moet weerspiegeld worden in de marketing van de spellen. Bij zijn vorige firma - Deutsch LA, de firma die het concept van Kevin Butler bedacht voor Sony, was dat belangrijk en nu wil hij dat doortrekken naar Activision. Ervaring als CEO heeft Hirshberg niet, want tot nu toe werkt hij enkel als marketing-manager. Op deze manier kan hij echter een nieuw perspectief geven binnen Activision en hoopt hij veranderingen teweeg te brengen.
|