Feature: Retro Feature: The Wind Waker
Door Simon op 03-07-2010 om 17:57
|
Bron: Gamed
|
In 2003 verscheen er een nieuwe Zelda game voor de Nintendo GameCube: The Wind Waker. De game kende een unieke grafische stijl die her en der bekritiseert werd. Menigeen werd echter ook verliefd op die stijl. Zo ook ik, en ik besloot dan ook om een brief aan Link van die tijd te schrijven.
Beste Link,
Momenteel kijkt de wereld in spanning uit naar je nieuwste avontuur in The Legend of Zelda: Skyward Sword. Na jouw optreden in Twilight Princess zijn de verwachtingen opnieuw hooggespannen: wat gaat Nintende met je doen? Hebben ze je opnieuw de volwassen look gegeven die we in Twilight Princess zagen? Of mag je je weer helemaal uitleven in je cell-shaded gedaante die onder andere te bewonderen was in Wind Waker? Alles wees op de eerste mogelijkheid door een vrijgekomen artwork. Jammer genoeg. Gelukkig liet Nintendo op de afgelopen E3 zien dat je jouw cell-shaded look nog deels behouden hebt.
Toen jouw game The Legend of Zelda: The Wind Waker in 2003 verscheen, veroorzaakte dat veel ophef. Niet omdat je in je nieuwste avontuur niet lekker wegspeelde, nee, het waren vooral cosmetische redenen. Menigeen vond je uitstraling namelijk te kiddy, een term waar Nintendo overigens toentertijd wel vaker mee geassocieerd werd. In plaats van een stoere outfit met dito gezichtsuitdrukkingen, had Nintendo je ditmaal in een kleurrijk kostuum gehesen waarmee je gelijk enkele jaren jonger leek. Ik, echter, was gelijk verliefd op de stijl en ik was gelukkig niet de enige. Naarmate de jaren verliepen, werd The Wind Waker steeds meer opgehemeld. Ondertussen heeft die game zelfs een cult-status behaald. Hoe doe je dat toch?

Ik zou graag die prachtige tijden uit 2003 weer willen herbeleven. Helaas moet ik met pijn in mijn hart zeggen dat ik de laatste jaren niet datzelfde gevoel heb kunnen ervaren in jouw games als in The Wind Waker. Nergens was je te bewonderen in diezelfde heerlijke stijl (sorry, ik vind de stijl van je beide DS-avonturen een beetje mislukt), nergens kon ik me zo verliezen in het rondvaren op de grote zee (hoe saai dat ook leek) en nergens heb ik zo meegeleefd met een Zelda game als in The Wind Waker (dat hoor je goed, ik vond het verhaal in The Wind Waker het meest overtuigend). Waarschijnlijk zullen zulke nietige woorden je echter weinig doen, daarom heb ik, speciaal voor jou, de gouden ganzenveer uit de kast gehaald en ben ik begonnen aan het volgende gedicht, welke een alternatief verhaal beschrijft.
Link lag op een toren in zijn magnifieke maillot
Maar op een gegeven moment schrikt hij zich rot
Zijn zusje begint plotseling te schreeuwen
Wat ervoor zorgt dat de meeuwen zich
gaan gedragen als heuse, helse leeuwen
Geen enkel dier is nog veilig, dit is hun lot
Paniek op het eiland, Link ziet het overal
En daar ligt Ganondorfs zwaard, dit is toch geen toeval
Dit moet te verklaren zijn, ze worden aangevallen
Onderwijl plegen de meeuwen vele diefstallen
Met vuurrode ogen vallen ze aan in tientallen
Link begrijpt het al, dat zwaard verklaard hun verrassingsaanval
Link, ondertussen, begeeft zich richting zijn zus
Waarschijnlijk heeft hij weer een nieuwe klus
IJverig wandelend vind hij de treiterige Tingle die
er zoals gewoonlijk bijligt, weinig zinvol
Daarom speelt hij ook zelden de heldenrol
Velen ervaren hem als een irritante intimus
Samen met hem gaat Link weer verder op pad
Dan horen ze zijn zusje, ze ligt in een diep gat
Link en Tingle kijken van ver bovenaf
En dan lijkt het eigenlijk heel erg maf
Was dit nou haar verdiende straf
Nadat ze de meeuwen Ganondorf te eten gaf?
Wat vind je ervan, Link? Je zusje lijkt vanuit het niets eindelijk de kracht gekregen te hebben om zichzelf te verdedigen. Wat er nou precies gebeurd was? Tja, jij lag te slapen, dus je hebt waarschijnlijk alles moeten missen. Welnu, het verliep als volgt.

Het was een mooie tijd, twee uur in de middag
Iedereen sliep, waardoor het eiland eigenlijk geheel bloot lag
Het ideale moment dus, om Aryll nu eens eindelijk te ontvoeren
Althans, zo was de gedachte van Ganondorf, die zat te loeren
En zag dat Aryll in bezit was van vele parelmoeren
Die ze kreeg van de meeuwen, ze had het gezag
Ganondorf zag zijn kans toen rijk
Hij rende op Aryll af, ze was binnen zijn bereik
Toen werd hij echter opgemerkt, hetgeen hem
deed schrikken, hij had één seconde om te mikken
En duwde Aryll het gat in, waarna tientallen blikken
Tegelijkertijd wensten, dat Ganondorf weg was, in het dodenrijk
Wat hij niet wist, was dat Aryll speciale krachten had
Ze gaf de meeuwen commando’s, maar ze was ladderzat!
Dit viel de meeuwen verkeerd, ze deden opeens heel raar
Ganondorf moest zo snel mogelijk wegkomen, maar
Hij struikelde over de parelmoeren, en Aryll gaf het gebaar
Het verkeerde weliswaar, dat een meeuw Ganondorf opvrat
Dit was niet de bedoeling, maar het gebeurde toch
Ganondorf trok nog zijn zwaard, het was oorlog
Maar de meeuwen waren met teveel, hij maakte geen kans
Op een gegeven moment verloor Ganondorf zijn balans
En de meeuwen, zij waren in een trance
Binnen luttele seconden was Ganondorf niet meer
Weet je dat Ganondorf nog gemakkelijk had kunnen overwinnen? Het probleem was dat jouw zusje aan de drank was gegaan, op die leeftijd! Eigenlijk wilde ze maar één meeuw op hem afsturen om hem een lesje te leren, maar dat is uiteindelijk zijn dood geworden. Een vijand waar jij al jaren mee in gevecht bent, wordt binnen een minuut omgebracht door je zusje! Daarom ben ik ook blij dat Nintendo lekker bij hun eigen verhaal blijft en niet dit soort uitstapjes maakt: anders zou er weinig van het spel overblijven.

Het spijt me als ik je met deze brief lastig gevallen heb. Ik heb echter wel geprobeerd om het zo interessant mogelijk te maken. Ik weet het, mijn kijk op een alternatief verhaal klinkt weinig, nee, zelfs helemaal niet geloofwaardig, maar ik heb er wel mijn best op gedaan. Net als dat jij je best in 2003 deed om tóch populair te worden op die paarse kubus. Je ligt inmiddels begraven in de archieven van Nintendo, maar je zult altijd blijven voortleven in mijn hart.
Met een ferme handdruk (en een vlugge knuffel),
Simon
|
|
|
|
18:40 Trine 2
16:42 Packshot Raiden Fighters Aces
|
Reacties (32) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Uchiha_Shadow
op 04-07-2010 om 11:59
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Ik heb 'm al 5 keer uitgespeeld... maar het is wel een zomers spel dus misschien deze zomer nog maar eens gaan
|
|
No'tje
op 04-07-2010 om 13:22
[Niv: 205 / Exp: 10254]
|
Leuk stuk Simon!
|
|
Ninbox
op 04-07-2010 om 13:46
[Niv: 2 / Exp: 93]
|
Toen ik het spel voor het eerst speelde en nog helemaal in die Ocarina of Time roes zat vond ik het maar niets (heb hem toen overigens wel uitgespeeld) maar na jaren later begon ik toch echt in te zien dat dit spel echt helemaal zo slecht nog niet was, het was alleen 'anders' maar wel erg innovatief voor de tijd. Zonder naar die ocarina blokkade te kijken is dit toch echt wel een staaltje werk vooral grafisch gezien. Met Majora's Mask vind ik dit toch wel een van de betere 'unieke' Zelda' s. Deze komt zeker nog wel een keer in mijn Wii !
|
|
laraishond
op 04-07-2010 om 15:27
[Niv: 154 / Exp: 7703]
|
geen idee hoe vaak ik hem heb uitgespeeld... Maar ik kan hem in mijn hoofd uitspelen xD
dus duurt nog wel ff voor ik hem weer uit de kast haal.
|
|
Angel666
op 04-07-2010 om 16:23
[Niv: 59 / Exp: 2969]
|
het is ook die stijl die de wind waker echt een hele goed sfeer geeft het maakt het nooit oud het blijft er gewoon goed uit zien. persoonlijk vond ik het echt een van de allerbeste games van de gamecube heb me er gecht heel erg mee vermaakt. de sfeer en de herinneringen eraan zijn gewoon bijzonder goed.
|
|
Gast (91.182.156.xxx)
op 05-07-2010 om 20:26
|
Heel goed geschreven !
|
|
Gast (77.250.178.xxx)
op 08-07-2010 om 01:39
|
Het spijt me... Maar wat een dramatisch gedicht :D
Tingle
Zinvol
Heldenrol
Hmm...
Verder wel leuk bedacht om op deze manier te schrijven ;). Is weer eens wat anders! Leuk leuk!
En als mensen gaan zeggen; schrijf zelf een gedicht dan! Ik werk niet als journalist ;).
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
 |
 |
|
Titel: |
Retro Feature |
|
Type: |
Feature |
|
Releasedatum: |
Niet |
|
Ontwikkelaar: |
Gamed |
|
Uitgever: |
Gamed |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|