Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

SEGA met interesse in Online Game Pass


Door Joni Philips op 04-06-2010 om 15:01
Bron: Videogamer

Met de economische crisis en de hoge ontwikkelkosten moeten ontwikkelaars de kosten drukken en de winsten optimaliseren, bijvoorbeeld door tweedehands verkoop te stoppen.

Electronic Arts, Sony en THQ doen dit met een online multiplayercode. Als je de code niet hebt - omdat je het spel niet nieuw kocht - moet je geld betalen om online te gamen. Het systeem moet theoretisch zowel piraterij als tweedehands verkoop bestrijden, waardoor veel bedrijven geïnteresseerd zijn. Buiten EA, Sony en THQ lieten ook Treyarch en Ubisoft al verstaan dat het systeem een optie voor de toekomst is. Nu volgt SEGA. SEGA West president Mike Hayes vertelde dat hij de 'Online Game Pass' zoals EA het systeem noemt, een slim idee vindt en dat SEGA er zeker gaat naar kijken. Binnenkort mogen we dus een heleboel codes gaan ingeven als we online willen gamen.


15:17  Geen Reznor voor Doom 4
13:28  Drietal DSiWare games
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Heer Mida op 04-06-2010 om 15:16 [Niv: 4 / Exp: 190]
Weet je zeker dat deze maatregelen te maken hebben met de crisis? Het zou me namelijk niet verbazen als ze 'vergeten' deze maatregelen terug te draaien als de economie weer goed loopt.

Robert op 04-06-2010 om 15:28 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Ik snap zowieso niet waarom dit systeem er nog niet was. Het bestaat al jaren op de PC met cd-keys.

ZeratulNL op 04-06-2010 om 16:46 [Niv: 4 / Exp: 182]
Het blijft onzin om aan te nemen dat de game-industrie 'schade' ondervind van tweedehandsverkopen, als enige industrie in de wereld. Snap het verhaal wel van A koopt spel nieuw, is het spel zat en verkoopt het spel aan de game-store. B koopt hetzelfde spel tweedehands, waardoor de uitgever het geld van B 'misloopt'. Neen, want dit is al op A verdient..
Men wil gewoon twee keer verdienen aan hetzelfde product.
Daarnaast blijft het bullshit dat je meerdere passes nodig hebt voor meerdere mensen op dezelfde console... Je hoeft voor een pc-game toch ook niet 4 licenties/registratiecodes te kopen als je met 4 mensen op dezelfde pc het spel wilt spelen? Waarom moet dit voor de consoles dan wel?
Tot slot, als je game een week na release tweedehands te koop is, dan had je maar een beter spel moeten maken waar mensen zich langer mee vermaken en geen noodzaak zien om te verkopen..

Mangartist op 04-06-2010 om 19:22 [Niv: 19 / Exp: 971]
@ZeratulNL

Je hebt wel een paar goede punten, behalve dit: ze lopen het geld van B WEL mis. Zonder tweedehands verkoop zou B het spel gewoon nieuw kopen en dat betekent geld voor hun.

ZeratulNL op 04-06-2010 om 22:12 [Niv: 4 / Exp: 182]
@Mangartist

Je hebt gelijk in wat je zegt. Alleen gaat het wel op dat bij elke vorm van tweedehandsverkoop de oorspronkelijke verkoper/producent/uitgever z'n geld misloopt. En uiteindelijk heeft de producent wel verdient aan de eerste verkoop. En lijkt mij stug dat de tweedehandsverkopen zo dusdanig van invloed zijn dat er zo weinig omzet gedraaid wordt dat er geen geld is om nieuwe games te produceren en salarissen uit te betalen...
Grrotste punt voor mij blijft dat het onzin is dat je moet bijbetalen als iemand anders uit je huishouden ook het spel (volledig) wil spelen.. Oplichterij! Laat ze maar met betere games komen in plaats van dat ze eerlijke mensen het geld uit de beurs kloppen!

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-06-2010 om 08:54 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Als je leest dat 3-4 miljoen mensen Dead Space speelden, maar dat er maar 1 miljoen mensen de game kochten waardoor de game verlies maakte; dan kun je moeilijk zeggen dat ze gewoon betere games moeten maken om winst te maken.

Mangartist op 05-06-2010 om 09:10 [Niv: 19 / Exp: 971]
@ZeralNL

Iemand uit je eigen huishouden laten bijbetalen is inderdaad wel onzin. Dat is alsof je auto duurder wordt omdat je vrouw er ook mee gaat rijden. En sommige developers overdrijven misschien over de misgeloopte winst, maar wat Joni zegt is ook wel waar. De verkoop (zonder tweedehands natuurlijk) van Dead Space is maar ongeveer 1/4 of 1/3 van wat het had kunnen (moeten) zijn. Dead Space zal heus wel niet de enigste zijn met dat probleem.

Begrijp me nu niet verkeerd. Ik koop ook wel soms tweedehands. Alleen de games waar ik echt al lang naar uitkeek (zoals bij Birth By Sleep het geval is bijveoorbeeld) koop ik nieuw. Of als er interessante extra's bij een pre-order zitten. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik nog geen job heb. Als ik een job heb, koop ik alles gewoon terug nieuw, zoals ik vroeger altijd deed.

Gast (86.93.128.xxx) op 05-06-2010 om 19:51
@Joni Philips

Dat is inderdaad een goed voorbeeld van hoe het met een goede game compleet mis kan gaan, ben ik met je eens. Maar daartegenover staat Mirror's Edge, ook geflopt terwijl er hoge verwachtingen waren. En dit eerder omdt de game te kort en rechtlijnig was en weinig replay waarde had.

Daarnaast, ik heb ook een aantal games in mijn lijst staan die ik wel heb gespeeld, maar niet zelf heb. Dit doordat je wel es een spel leent of co-op speelt bij een maat op je eigen id, dus dan worden er wel achievements toegevoegd. Misschien ook (deels) het geval met dead space, ik speculeer maar wat.

Ik neem aan dat je refereert naar een artikel in de richting van deze: http://www.eurogamer.net/articles/used-sales-double-dead-space-userbase
Kon verder nergens concreet vinden dat het door tweedehandsverkopen (per se) kwam en niet door de andere genoemde redenen, of vica versa. Denk dat alles wel invloed heeft gehad. Kwamen Fable 2 en Fallout 3 ook niet rond die tijd uit?

Tot slot, met betere games bedoelde ik games met ofwel een betere replay waarde, ofwel een single-player die je niet in 6-10 uurtjes uitspeelt.
Ik bedoel Final Fantasy 13 en God of War 3 zien er vet uit, maar ik ga toch liever Dragon Age of Oblivion spelen als ik zin heb in een RPG/Adventure 8) Maar, dat is mijn mening..

ZeratulNL op 05-06-2010 om 19:52 [Niv: 4 / Exp: 182]
Damn, bovenstaande ben ik...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.