Nadat hij eerder op de dag al een presentatie hield en o.a. de interactiviteit tussen de Xbox 360 en een iPod, PSP en digitale camera liet zien had de beste man ook nog even tijd om met IGN om de tafel te gaan zitten.
IGN mocht een interview houden met Peter Moore en wij hebben de belangrijkste zaken voor je vertaald zodat je niets hoeft te missen:
IGN: Waarom hebben jullie besloten om met twee versies van de Xbox 360 te komen. Is dat niet verwarrend voor de consument?
Peter Moore: Als er een les is welke wij getrokken hebben van de vorige generatie dan is het wel dat de gamers een keus willen hebben. Sommige gamers willen gewoon simpel een spelletje spelen. Tegelijkertijd vinden wij het belangrijk dat het voor hun mogelijk is om hun console te kunnen upgraden.
Mocht de prijs de hoofdfactor zijn voor een console, dan moet ook daarin een keuze te maken zijn. $ 299 (voor ons 299 euro) is een spectaculaire prijs. En zeker in Europa hebben we geleerd dat een prijs van 479 euro en een release in maart niet de optimale mix was.
IGN: Hoe zie je de splitsing van de twee prijzen tegemoet? Zal er een verschil zijn tussen Noord Amerika en Europa?
Peter Moore: Ik denk dat een grote meerderheid van de mensen over de hele wereld een Xbox 360 zullen kopen. Europa is veel meer een prijs georïenteerde markt. Vanuit die optiek is het dan ook zeer belangrijk dat we ook een versie voor 299 euro aanbieden. Het zou negatief zijn als we de console niet tegen een concurerende prijs op de markt konden zetten.
Tegelijkertijd willen we een totaalpakket van de Xbox 360 op de markt zetten waar iedere next generation gamer naar op zoek is. Deze hebben de mogelijkheid om dingen op te slaan zoals video's, muziek en foto's en kunnen games afspelen in minimaal 720p, samen met de mogelijkheid van draadloze technology. De mogelijkheid van een harde schijf alleen kost echter al 100 dollar. We denken echter dat de consument de waarde zal herkennen en dit graag zal willen hebben. Daarentegen zijn er ook gamers die dit allemaal niet willen en pas later hun console willen upgraden. Speciaal voor hun is er het 'core systeem'.
IGN: Denk je dat gamers meer van het ene pakket dan het andere zullen kopen? Is er onderzoek gedaan waaruit blijkt dat de hogere waarde voor het ene pakket daadwerkelijk voordeel heeft?
Peter Moore: Mijn eigen geloof, afkomstig uit discussies die ik in de laatste dagen met analisten heb gehad, is dat het grootste deel de versie van 399 dollar zal kopen.
IGN: Komt de harde schijf compleet met een pre-loaded versie van Halo en Halo 2?
Peter Moore: We willen een hoge definitie ervaring voor onze consumenten en de harde schijf zal ook bepaalde content bevatten bij de launch. Zo is er video materiaal aanwezig welke niet speciaal gericht is op games. Ik kan nog niet in details treden, we zijn enkele weken van deze aankondigingen af, maar er zal dus wel pre-loaded content op de harde schijf staan zonder dat hiervoor betaald hoeft te worden. We werken samen met verschillende partners om deze entertainment waarde hoog te houden.
Er zijn op dit moment geen plannen om Halo of Halo 2 op de harde schijf te zetten. Ik geloof dat we ons moeten richten op high definition ervaringen bij gamers. Halo 2 zit hier overigens wel dicht tegenaan, terwijl Halo in een standaard definition gemaakt is.
IGN: Wat vind jij van de draadloze controller?
Peter Moore: Ik heb de laatste drie nachten met een draadloze controller gezeten, 30 feet van de TV vandaan in elk een verschillende kamer en het bevalt me uitstekend. De mogelijkheid om je console aan te zetten vanaf je draadloze controller is één van mijn favoriete features omdat ik nu niet meer van de bank af hoef te komen.
IGN: Op welke manier gaan jullie samenwerken met third-party bedrijven voor het creëeren van controllers, memory cards en andere third-party producten?
Peter Moore: We proberen hier een betere grip op te krijgen om een betere en constantere kwaliteit te krijgen.
IGN: Wat is de status van Perfect Dark Zero? Hoe ziet het eruit? Is het klaar voor een launch?
Peter Moore: Gisteravond heb ik een beta kit mee naar huis genomen en deze heb ik drie uur gespeeld met mijn zoon welke een groot fan is van GoldenEye en Perfect Dark. De game ziet er geweldig uit en het heeft een lang pad bewandeld sinds we het op de E3 hebben laten zien. Rare doet er geweldige zaken mee. De framerate is constant en de game staat garant voor veel fun. Uiteraard is het een andere ervaring dan Halo of Halo 2, maar je kan online dingen doen, met meer spelers, dan bij Halo 2. Meer dan dat kan ik er niet over zeggen.
|