Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

ModNation Racers


Door Stefan van B op 15-05-2010 om 11:28
Bron: Gamed

Met ModNation Racers levert United Front Games hun debuuttitel af. In samenwerking met Sony Computer Entertainment werkte men hard aan deze koddige racer die exclusief op de PlayStation 3 en PlayStation Portable verschijnt. Wij namen de eerstgenoemde versie eens stevig onder de loep.

ModNation Racers zet zich in de spotlight als een kartgame. Een term die je al snel koppelt aan Nintendo’s populaire Mario Kart, maar ModNation is meer dan alleen een kartgame. Onder het motto ‘Race, Create, Share’, wat werd geïntroduceerd door Media Molecule’s LittleBigPlanet in de vorm van 'Play, Create, Share', krijg je de mogelijkheid om je eigen personage, ook wel Mod genoemd, kart en racebaan vorm te geven en deze daarna met de gehele wereld te delen.


In de game staat de ModSpot centraal, een hub die dient als ModNation’s eigen versie van het hoofdmenu. De ModSpot is een minibedrijfsterrein waarin jij en andere spelers samen komen om de ModNation ervaring met elkaar te delen. In dit kleine gebied heb je toegang tot alle mogelijkheden van het spel; de ontwerpstudio, verschillende spelmodi en meer. Een leuk vormgegeven plek, die erg overzichtelijk is. Helaas zijn de laadtijden voor deze kleine omgeving erg lang en heb je in de ModSpot wel eens last van framedrops als de game probeert connectie te maken met het internet.

Zoals gezegd kan je vanuit de ModSpot terecht in verschillende spelmodi. Je kan ervoor kiezen om online te gaan, een snelle race te doen, het tegen drie vrienden op te nemen in de splitscreen multiplayer of een carrière te starten. In de carrière speel je een nieuwkomer in het ModNation Racing Championship genaamd Tag die probeert de ultieme kampioen te worden. Het verhaal wordt begeleid door erg leuke, en zeker voor kinderen, grappige cutscènes, waarbij de presentatie van het evenement wordt verzorgd door twee constant kibbelende presentatoren. Hierbij wordt natuurlijk ook gesproken en wel in het Nederlands. De voice-actors doen goed hun best wat dan ook duidelijk te horen is, zodoende voel je nooit de neiging om de taalinstelling op Engels te zetten.


Tijdens de carrière mode neem de je deel aan verschillende toeren, die steeds wat moeilijker en uitdagender worden. Hierbij is het natuurlijk de bedoeling dat je blijft winnen om vooruit te komen, maar er is meer te doen in een race. Zo zijn er namelijk telkens twee bonusuitdagingen in een race gestopt waarmee je nieuwe onderdelen voor de Mod-, kart- en baaneditor vrijspeelt. Bij deze uitdagingen moet je altijd eerste in de race worden en hierbij bijvoorbeeld een minimum aantal driftpunten halen of enkele marktstalletjes omver rijden. Stuk voor stuk uitdagend, maar niet onmogelijk. Hoewel het maar enkele uren in beslag neemt om alle races voldoende af te sluiten zul je daarna meer dan die paar uren kwijt zijn om alle beloningen in de wacht te slepen.

Het racen zelf kent de simpele basis van gas geven en sturen, maar dat is niet genoeg om een race te winnen. In de bochten zul je namelijk moeten driften om sneller te gaan en de oranje meter te vullen die de rechterkant van je scherm siert. Deze oranje meter kun je gebruiken om te boosten of om een schild rondom je kart te toveren. Dit schild zul je hard nodig hebben want de track wordt na een tijdje een waar slagveld dankzij power-ups. Door het oppakken van een wapenbol verkrijg je een wapen, dit kan een raket zijn, maar ook extra boost. Pak je hierna nog een bolletje op dan wordt je boost nog heviger of zijn je raketten doelgericht. Bij het oppakken van een derde bol, wat je wapen tevens in het laatste level brengt, kan je zelfs een stuk door tijd en ruimte reizen of een supah-dupah raketaanval lanceren op je tegenstanders. De afwisseling van het boosten en je schild gebruiken brengt een wat meer strategische laag aan in de game, want de meter loopt namelijk gestaag leeg tijdens het gebruik van beide.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   93
Sound   85
Graphics   85
Replay   90

Race, Create, Share op het hoogste niveau.
89


12:19  Screenshots Pokémon Black en White
11:27  DarkStar One: Broken Alliance
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Lawliet op 15-05-2010 om 11:49 [Niv: 346 / Exp: 17280]
De PSP versie schijnt minder te zijn.

Deze game ga ik zeker halen, maar pas later. Ik hoop wel dat er een demotje komt.

Gast (217.136.47.xxx) op 15-05-2010 om 11:55
Ik ga em ook halen voor de PS3! *D

Joni Philips (Eindredacteur) op 15-05-2010 om 12:25 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Posts over cijfers verwijderd. Een cijfer wordt uitgelegd door een review, gelieve dan ook inhoudelijk op de review te reageren ipv alleen het cijfer te bekijken.

Methadon op 15-05-2010 om 13:08 [Niv: 7 / Exp: 374]
Ik vond toen in de beta de laadtijden erg lang duren, is dit wel te overzien?

GanGsterG op 15-05-2010 om 13:12 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@methadon
idd laadtijden waren lang, maar dat zal in de retail versie veel korter zijn, omdat je een deel van de game installeerd en nog een schijf hebt die draait.

De Beta had meer GB gemoeten.

Gewijzigd door GanGsterG op 15-05-2010 om 13:12

Stefan Vogels (Redacteur) op 15-05-2010 om 13:14 [Niv: 58 / Exp: 2923]
Als je de review door zou lezen zou je meer te weten te komen over de laadtijden, die inderdaad nog steeds erg lang zijn. Maar United Front Games is bezig met een patch om ze korter te maken, het is te hopen dat ze dat gaat lukken

Gast (85.147.12.xxx) op 15-05-2010 om 13:18
@GangsterG: DIe laadtijden zijn nog steeds te lang in de full versie, en nog zorgen elke x voor frustatie dammm dat ze het niet gefixt hebben. Daarvoor was toch die beta, deze game gaat mooi terug.

Gast (217.136.47.xxx) op 15-05-2010 om 13:21
Heb je de game wel? Lijkt me dom om de game terug te brengen omdat de laadtijden lang zijn lmfao. |(

Gast (83.128.88.xxx) op 15-05-2010 om 13:28
Idd gewoon iemand die het spel niet eens heeft en toch even ene reden zoekt om het af te kraken.

MocroMo op 15-05-2010 om 14:24 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Ik snap de frustraties over de lange laadtijden wel. Ik wacht wel met mijn aankoop tot dat ze het korter hebben gemaakt met een patch. Ik ben toch nog bezig met Alan Wake

Methadon op 15-05-2010 om 14:29 [Niv: 7 / Exp: 374]
Stefan, er vanuit gaan dat ik de review niet lees, beschaamt mij al meer dan genoeg.

De vraag was daarmee ook meer gericht aan mensen die ervaring hebben met de beta als de full retail game.

Stefan Vogels (Redacteur) op 15-05-2010 om 14:35 [Niv: 58 / Exp: 2923]
@ Methadon: Het was meer een reactie op GangsterG, omdat hij er al meteen vanuit gaat dat ze in de retail versie veel korter zijn. Mijn excuses daarvoor.

De laadtijden zijn overigens ten opzichte van de beta verbeterd, maar nog lang niet optimaal. Persoonlijk vond ik die problemen nog wel te overzien, het is niet dat de game mij daardoor ging frustreren of iets dergelijks

Gast (85.147.17.xxx) op 15-05-2010 om 16:28
1 juli haal ik deze, de laadtijden worden verandert door een patch al bekend gemaakt

Gast (62.194.95.xxx) op 15-05-2010 om 17:08
ik ga em niet halen. ik ga niet 1 minuut wachten voordat ik een kart game op kan starten.

mario kart op me snes starte binnen no time op op een cartridge. granted harddisk mag iets langer duren. maar geen minuut.

Gast (85.147.17.xxx) op 15-05-2010 om 19:45
ow mensen zijn zo dom.

ER KOMT EEN PATCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GanGsterG op 15-05-2010 om 21:00 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@Stefan van B
Ik heb de revieuw gelezen, maar de laadtijden in de retail game zijn echt wel korter hoor.

Gast (81.207.19.xxx) op 15-05-2010 om 21:07
@17 he ja spel is nog niet uit of ze patchen nu al. Ik koop geen blu ray meer enkel nog PSN games aangezien teveel games mega gehyped en overrated zijn. Ik heb de beta gespeeld maar vond het maar een *** game. Niets te vergelijken met een Mario Kart.

Gast (85.147.17.xxx) op 15-05-2010 om 21:29
als je op thesixthaxis kijkt snap je waarom de spelers er geen last van hadden dombo

Roderick op 15-05-2010 om 22:05 [Niv: 417 / Exp: 20866]
@gangsterG: dat zegt stefan toch ook? wat wil je nou bewijzen?

Gast (87.211.34.xxx) op 16-05-2010 om 11:26
vol mij komt er al een patch voor de laadtijden minpuntje opgelost

Fuuton op 21-05-2010 om 19:37 [Niv: 9 / Exp: 454]
Leuke game alleen is het een storm in een glas water in vergelijking met LBP.

Gast (84.195.28.xxx) op 21-05-2010 om 22:58
@ Roderick

zei hij ik ik heb de review wel gelezen dus de laadtijden in de retail game zijn echter wel korter , NEE dus hij wou niets bewijzen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
ModNation Racers
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2010
Ontwikkelaar:
United Front Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media