Review: ModNation Racers
Door Stefan van B op 15-05-2010 om 11:28
|
Bron: Gamed
|
Met ModNation Racers levert United Front Games hun debuuttitel af. In samenwerking met Sony Computer Entertainment werkte men hard aan deze koddige racer die exclusief op de PlayStation 3 en PlayStation Portable verschijnt. Wij namen de eerstgenoemde versie eens stevig onder de loep.
In de ontwerpstudio gaat het er wat rustiger aan toe en kun je alle tijd nemen om jou visie te verwezenlijken. Hier kan je aan de slag om je eigen personage, ofwel Mod, kart en racebaan te creëren. De Mods zijn gebaseerd op de subcultuur ‘Urban Vinyl’, waarbij blanco poppetjes worden geschilderd en bewerkt tot de meest wonderbaarlijke creaturen. De Mod- en karteditor werkt dan ook op eenzelfde manier. Via handige snelkeuze-menu’s stel je al gauw een leuke Mod en kart samen. De echte fanatiekelingen zullen vanzelfsprekend meer tijd in hun Mod steken, wat dan ook al snel te zien is. De mogelijkheden gaan namelijk erg diep en er zijn talloze voorwerpen om te gebruiken.
De trackeditor is net zoals de andere twee editors ook erg toegankelijk. Je kunt kiezen uit vier thema’s met elk hun eigen unieke landschap en gebouwen, later kun je deze thema’s ook nog eens combineren voor nog meer mogelijkheden. Als eerst start je met een kale vlakte die je door middel van brushes kunt verhogen of verlagen om zo de ideale race-omgeving te creëren. Daarna kun je in je kart stappen om zo de start/finish plek voor je race te bepalen. Zodra dit is gedaan verandert je kart in een rijdende weglegger, jij stuurt het apparaat om zo de weg te leggen. Hierbij kun je elke mogelijke richting op, zolang je maar niet de maximale asfaltgrens overschrijdt. Zodra je weg één geheel is geworden kun je ervoor kiezen om alles automatisch vol te laten bouwen. Hierna volgt een kort laadscherm, maar daarna word je getrakteerd op een zeer toffe versie van de door jou gemaakte racebaan. Power-ups liggen dan al op de baan, evenals boostpads en de omgeving is geheel aangekleed met gebouwen, vegetatie en heuvels.

Op zich is je racebaan nu al klaar om gebruikt te worden, maar de wat meer gedreven speler zal al gauw ontdekken dat er nog meer te doen is. Haal bijvoorbeeld een stuk asfalt met de bijbehorende ondergrond weg en zet daarvoor een grote jumppad neer. Of maak een shortcut, laat je wegen wat meer overhellen en zet een tunnel over een kaal stuk weg neer. De mogelijkheden lijken wederom eindeloos, het is dan ook quasi-onmogelijk om precies dezelfde map te maken als iemand anders. De trackeditor is één groot speelveld waarbij je fantasie de limiet is. Aan de andere kant moet wel gezegd worden dat de tracks nooit zo uniek worden als bijvoorbeeld de verschillende Mario Kart-banen. Alle voorwerpen en omgevingen zijn namelijk gebaseerd op die uit de echte wereld en zo wordt het moeilijk om na een tijdje nog echt verrast te worden door een baan.
Als je dan eindelijk tevreden bent met dat geen wat je hebt ontworpen dan is het tijd om je creaties met de rest van de wereld te delen. Upload je Mods, karts en tracks zodat andere mensen deze kunnen beoordelen en downloaden om zelf mee te spelen. De best beoordeelde creaties worden getoond in de ModSpot en de beste speler van het moment is te herkennen aan een groot standbeeld in het midden van de plaza. Alles is overzichtelijk en navigeert soepel.

Grafisch ziet ModNation Racers er goed uit; vrolijke kleuren en veel details sieren je scherm zonder dat de framerate een dipje krijgt of alles er onscherp gaat uitzien. Zelfs in de splitscreen multiplayer zijn er geen oneffenheden te bekennen. De enige problemen waarmee de game kampt zijn lange laadtijden, je moet er niet gek van staan te kijken als je ongeveer een minuut moet wachten voordat je eindelijk eens kan gaan racen. Even snel een potje starten is er dan ook niet bij. Met de audio is het gelukkig allemaal goed in orde, de audio-effecten klinken goed, voice-acting is meer dan voldoende en de soundtrack past ook goed bij de game.
ModNation Racers is een meer dan geslaagde game geworden waar United Front Games dan ook erg trots op mag zijn. Het racen werkt lekker, het creëren is uiterst verslavend en iedereen kan de game spelen, zowel jong als oud. Het enige smetje op de feestvreugde zijn de laadtijden en de installatie van meer dan 4GB, maar zodra je daar overheen bent gekomen gaat er een wereld voor je open. Een wereld van plezier, creativiteit en vrienden die je niet wilt missen. ModNation Racers ligt vanaf 21 mei in de winkels voor zowel de PlayStation 3 als de PlayStation Portable.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
93 |
Sound |
85 |
Graphics |
85 |
Replay |
90 |
Race, Create, Share op het hoogste niveau.
|
89 |
|
|
|
12:19 Screenshots Pokémon Black en White
11:27 DarkStar One: Broken Alliance
|
Reacties (22) |
|
Pagina:
1
|
|
Lawliet
op 15-05-2010 om 11:49
[Niv: 346 / Exp: 17280]
|
De PSP versie schijnt minder te zijn.
Deze game ga ik zeker halen, maar pas later. Ik hoop wel dat er een demotje komt.
|
|
Gast (217.136.47.xxx)
op 15-05-2010 om 11:55
|
Ik ga em ook halen voor de PS3! *D
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-05-2010 om 12:25
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Posts over cijfers verwijderd. Een cijfer wordt uitgelegd door een review, gelieve dan ook inhoudelijk op de review te reageren ipv alleen het cijfer te bekijken.
|
|
Methadon
op 15-05-2010 om 13:08
[Niv: 7 / Exp: 374]
|
Ik vond toen in de beta de laadtijden erg lang duren, is dit wel te overzien?
|
|
GanGsterG
op 15-05-2010 om 13:12
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
@methadon
idd laadtijden waren lang, maar dat zal in de retail versie veel korter zijn, omdat je een deel van de game installeerd en nog een schijf hebt die draait.
De Beta had meer GB gemoeten.
Gewijzigd door GanGsterG op 15-05-2010 om 13:12
|
|
Stefan Vogels
(Redacteur)
op 15-05-2010 om 13:14
[Niv: 58 / Exp: 2923]
|
Als je de review door zou lezen zou je meer te weten te komen over de laadtijden, die inderdaad nog steeds erg lang zijn. Maar United Front Games is bezig met een patch om ze korter te maken, het is te hopen dat ze dat gaat lukken
|
|
Gast (85.147.12.xxx)
op 15-05-2010 om 13:18
|
@GangsterG: DIe laadtijden zijn nog steeds te lang in de full versie, en nog zorgen elke x voor frustatie dammm dat ze het niet gefixt hebben. Daarvoor was toch die beta, deze game gaat mooi terug.
|
|
Gast (217.136.47.xxx)
op 15-05-2010 om 13:21
|
Heb je de game wel? Lijkt me dom om de game terug te brengen omdat de laadtijden lang zijn lmfao. |(
|
|
Gast (83.128.88.xxx)
op 15-05-2010 om 13:28
|
Idd gewoon iemand die het spel niet eens heeft en toch even ene reden zoekt om het af te kraken.
|
|
MocroMo
op 15-05-2010 om 14:24
[Niv: 30 / Exp: 1502]
|
Ik snap de frustraties over de lange laadtijden wel. Ik wacht wel met mijn aankoop tot dat ze het korter hebben gemaakt met een patch. Ik ben toch nog bezig met Alan Wake
|
|
Methadon
op 15-05-2010 om 14:29
[Niv: 7 / Exp: 374]
|
Stefan, er vanuit gaan dat ik de review niet lees, beschaamt mij al meer dan genoeg.
De vraag was daarmee ook meer gericht aan mensen die ervaring hebben met de beta als de full retail game.
|
|
Stefan Vogels
(Redacteur)
op 15-05-2010 om 14:35
[Niv: 58 / Exp: 2923]
|
@ Methadon: Het was meer een reactie op GangsterG, omdat hij er al meteen vanuit gaat dat ze in de retail versie veel korter zijn. Mijn excuses daarvoor.
De laadtijden zijn overigens ten opzichte van de beta verbeterd, maar nog lang niet optimaal. Persoonlijk vond ik die problemen nog wel te overzien, het is niet dat de game mij daardoor ging frustreren of iets dergelijks
|
|
Gast (85.147.17.xxx)
op 15-05-2010 om 16:28
|
1 juli haal ik deze, de laadtijden worden verandert door een patch al bekend gemaakt
|
|
Gast (62.194.95.xxx)
op 15-05-2010 om 17:08
|
ik ga em niet halen. ik ga niet 1 minuut wachten voordat ik een kart game op kan starten.
mario kart op me snes starte binnen no time op op een cartridge. granted harddisk mag iets langer duren. maar geen minuut.
|
|
Gast (85.147.17.xxx)
op 15-05-2010 om 19:45
|
ow mensen zijn zo dom.
ER KOMT EEN PATCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
GanGsterG
op 15-05-2010 om 21:00
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
@Stefan van B
Ik heb de revieuw gelezen, maar de laadtijden in de retail game zijn echt wel korter hoor.
|
|
Gast (81.207.19.xxx)
op 15-05-2010 om 21:07
|
@17 he ja spel is nog niet uit of ze patchen nu al. Ik koop geen blu ray meer enkel nog PSN games aangezien teveel games mega gehyped en overrated zijn. Ik heb de beta gespeeld maar vond het maar een *** game. Niets te vergelijken met een Mario Kart.
|
|
Gast (85.147.17.xxx)
op 15-05-2010 om 21:29
|
als je op thesixthaxis kijkt snap je waarom de spelers er geen last van hadden dombo
|
|
Roderick
op 15-05-2010 om 22:05
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
@gangsterG: dat zegt stefan toch ook? wat wil je nou bewijzen?
|
|
Gast (87.211.34.xxx)
op 16-05-2010 om 11:26
|
vol mij komt er al een patch voor de laadtijden minpuntje opgelost
|
|
Fuuton
op 21-05-2010 om 19:37
[Niv: 9 / Exp: 454]
|
Leuke game alleen is het een storm in een glas water in vergelijking met LBP.
|
|
Gast (84.195.28.xxx)
op 21-05-2010 om 22:58
|
@ Roderick
zei hij ik ik heb de review wel gelezen dus de laadtijden in de retail game zijn echter wel korter , NEE dus hij wou niets bewijzen.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|