Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

[Upd.] LittleBigPlanet 2 met eerste details


Door Rene Groen op 08-05-2010 om 13:42
Bron: NeoGAF

Al geruime tijd zijn er hints naar LittleBigPlanet 2, maar toch ging dit nooit gepaard met specifieke details. Vandaag leren we echter de eerste details uit de nieuwste uitgave van Game Informer.

Om het overzichtelijk te houden is de informatie opgedeeld in losse punten:

Over de eerste LittleBigPlanet:
- De eerste LittleBigPlanet was nooit als platformgame bedoeld.
- Inmiddels zijn er bijna twee miljoen levels online verkrijgbaar.
- Gemiddeld verschijnen er 56.000 levels per week online.

Over LittleBigPlanet 2:
- De sequel focust zich minder op het platformen in het algemeen, en geeft je meer een basis om je eigen game te creëren.
- Er is een geheel nieuwe level creator en is het niet enkel een tool om platformgames mee te maken.
- De game moedigt spelers aan om geheel nieuwe game types te bedenken. Je kunt bijvoorbeeld een shooter, racer, puzzelgame, Space Invaders kloon of zelfs een RPG ontwikkelen.
- Het is zelfs mogelijk om de HUD aan te passen. Een voorbeeld is de integratie van een health bar voor een fighter.
- Eén van de medewerkers bij Media Molecule heeft een geheel functionerende Command & Conquer kloon gemaakt.
- Eén van de nieuwe creatietools, welke volgens de ontwikkelaar zeer belangrijk is, is de 'direct control seats'. In LittleBigPlanet maakte vrijwel iedereen voertuigen die je met R1 liet accelereren, nu heeft de ontwikkelaar bijvoorbeeld een auto gemaakt met rubberen wielen onder een fles, waarbij de stoel er bovenop geplaatst werd om deze direct te controleren. Om dit te doen verscheen er een interface waarin een PlayStation 3 staat, zodat je de knoppen in kunt drukken om het voertuig te besturen. Als voorbeeld kun je de Sixaxis aanspreken om deze te draaien om gas te geven, en de X-knop te gebruiken om te toeteren. Je kunt dit toewijzen aan ieder voertuig, waardoor je per voertuig andere controls in kunt stelen.
- We zijn niet langer beperkt tot de geluiden uit de game zelf, je kunt namelijk je eigen geluiden en stemmen opnemen en deze toewijzen aan karakters en objecten. De Magic Mouth uit het origineel is hiermee verdwenen.
- Je kunt dit keer je eigen controleschema maken om zo je game mee te maken. Bij de 8/16-bit remakes / tributes diende je je te houden aan de gameplay mechaniek die de game je voorschotelde, dit keer krijg je echter veel meer directe controle over dit schema. Hierdoor kun je, en de ontwikkelaar noemt dit voorbeeld zelf, de perfecte recreatie van Yoshi's Island maken en het met iedereen delen.
- Er is een in-game microchip die functioneert als calculator en zeer simpel is in gebruik. Dit is een hommage aan PSN gebruiker Upsilandre.
- Vijanden in het origineel konden alleen geprogrammeerd worden met basiscommando's en werden daardoor neergezet als een marionet. Dit keer kunnen spelers de Sackbot gebruiken, een template voor een vijand, en diens AI tweaken en aankleden zoals ze dit zelf willen. Om de diversiteit te bewaren kun je zelf de zwakke punten bij deze vijand aanwijzen en bepalen of deze bijvoorbeeld bang is voor hoogtes. Ook zijn routine kun je zelf programmeren, alsmede de grootte van deze vijand. De sackbots zijn op een zelfde manier te besturen als een voertuig.
- Als voorbeeld nam Media Molecule een discoscene. Twee ontwikkelaars werkten samen aan een Sackbot en lieten deze dansen, waarna ze deze twintig keer kopieerden, maar wel ieder hun unieke look gaven.
- Er zijn opties om filmpjes te editten, denk aan de instelling van de camera hoek en het opnemen van stemmen.
- Iedere LittleBigPlanet 2 speler krijgt zijn eigen profiel op LBP.me. Het profiel laat de activiteit van spelers zien, alsmede previews van hun ontwikkelde stages.
- Wanneer je niet bij je PlayStation 3 in de buurt bent kun je snel een foto nemen met je smartphone om een online preview van je level te zien en deze direct in je queue te plaatsen.
- Wanneer je meerdere levels maakt kun je deze stages aan elkaar rijgen zodat ze in elkaar over vloeien.
- Net als de Metal Gear Solid paintball gun kent ook deze titel een nieuwe gadget: de grappling hook. Dit is slechts één van de nieuwe gadgets die het spel kent.
- Alle DLC uit het origineel zal overgezet worden naar LittleBigPlanet 2, inclusief content packs, kostuums, etc.
- Het verhaal zal op een zelfde manier worden overgezet, zo zijn er nog altijd dezelfde perspectieven en draait dit verhaal nog altijd om de run-jump-grap gameplay. Verschil is wel dat het dit keer niet draait om landen, maar om bepaalde periodes binnen de tijd. De volgende levels zijn tot nu toe bekend:

* Techno Renaissance: Een alternatieve blik naar de Renaissance. Een karakter die lijkt op Leonardo da Vinci bestuur je door een level met een technologietwist.
* Steam & Cake: Een level in Steampunk-stijl gebaseerd op een fucked-up thee en cake feestje.
* Neon Propaganda: Speelt zich af in de koude oorlog waarbij de Sackboy een libererende, onderdrukte fabriekswerker is. Dit level is zeer kil in zijn uitstraling.
* Fluffy High-Tech: Verschillende technologieën, denk aan videomuren, zijn gecombineerd met konijnen en snoezige schapen. Het is een koude, futuristische omgeving die bevolkt zijn door schattige schepsels.
* Designer Organic: Eko-architectuur komt samen in de natuur. Het is omschreven als 'art noveau'. Dit level draait geheel om de natuur en het design bestaat dan ook overwegend uit planten.
* Hand-Made Arcade: Een tribuutlevel aan de vele arcadeklassiekers. Omarmt de handgemaakte art uit de eerste titel, pixels bestaan uit hout en karton.

Update: Ondertussen heeft Media Molecule op haar Twitter bevestigd dat het bovenstaande allemaal op waarheid berust, en dat ze dus werken aan LittleBigPlanet 2. De volledige onthulling kunnen we verwachten op maandag.

quote:
"It's all true! We're excited to say that we are making LittleBigPlanet 2 - Full mega details on Monday :)"



17:49  Green Day met PAL packshot
13:08  'Nieuwe Bungie game is uniek'
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
Nickdhnick op 08-05-2010 om 10:09 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Vet, maar helaas ben ik niet zo creatief om een eigen level te maken

Mangartist op 08-05-2010 om 10:09 [Niv: 19 / Exp: 971]
Wow, dat ziet er wel geweldig uit.
Moet eigenlijk eens voort doen op de eerste. Kvind die wel leuk, maar er graakt altijd iets tussen als ik em nog is wil spelen

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-05-2010 om 10:13 [Niv: 1181 / Exp: 59061]
Hopelijk geen populariteits-trophies meer online, maar gezien deze informatie vrees ik ervoor.

Fuuton op 08-05-2010 om 10:18 [Niv: 9 / Exp: 454]
WOW! Mijn favoriete game ooit krijgt eindelijk een sequel :d:d:d:d:d:d:d:d:d. Heel leuk dat je nu allerlei gamegenre's kan maken en niet een racer met platformelementen of een pinball machine.

Victorace33 op 08-05-2010 om 10:36 [Niv: 6 / Exp: 322]
vettt

Gast (87.208.31.xxx) op 08-05-2010 om 11:01
Wow klinkt nog toffer.

Yi-Long op 08-05-2010 om 11:41 [Niv: 4 / Exp: 176]
Klinkt allemaal erg goed, maar het DLC-gemelk werd ik al erg snel zat (heb dan ook niets gekocht), dus zal de nieuwe game niet zo snel nieuw kopen, maar wacht wel tot ie in de budgetbakken ligt.

Gast (86.80.98.xxx) op 08-05-2010 om 11:41
Dit klinkt echt te tof al die features :D, zo heb je echt veel afwisseling

GanGsterG op 08-05-2010 om 11:43 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Als je de features bekijkt dan kan je concluderen dat dit een hele goeie game gaat worden. En nog niet alle features zijn bekend, dus het wordt nog beter.

Dragons_Slayer op 08-05-2010 om 11:44 [Niv: 13 / Exp: 660]
Dit klinkt echt zot, vond de eerste er al tof uitzien maar deze lijkt nog meer creativiteit toe te laten. Helaas heb ik geen PS3 maar wie weet, als ik er ooit één heb zou ik deze zeker eens proberen.

Gast (82.73.75.xxx) op 08-05-2010 om 11:45
het zijn extreme oplichters daar bij Media Molecule!

Scar op 08-05-2010 om 12:07 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Wel vette details, maar wat een slechte vertaling.

N: The first LBP was never intended to be a simple platforming game.
G: De eerste LittleBigPlanet was nooit als platformgame bedoeld.

N: There will be user-created integration in QR codes as well. They can be printed on advertisements, business cards, and automatically load a level when held up to the PlayStation Eye. There is no special menu to do this. Any time the PS3 is turned on and running LBP 2, you can wave it in front of the Eye.
G: ontbreekt.
- QR is denk ik een soort streepjescode, de user content krijgt dus zo'n soort code, deze kan je uitprinten, op advertenties of businesscards plakken. En zonder een menu kan je deze ten alle tijde wanneer LBP2 aanstaat voor de PSeye zwaaien en zal dit level dan laden.

G: De game moedigt spelers aan om geheel nieuwe game types te bedenken
- Dit staat er niet
N: As examples, the game 100% encourages the player to create game types and wants you to make a shooter, a racer, puzzle games, Space Invaders clones, even RPGs

En nog wel meer, maar dan heb ik geen zin in.
Sorry voor dit commentaar, maar ik vind het zo jammer dat vertalingen altijd zo slecht zijn, dan prefereer ik toch liever het engels.

Gast (80.200.5.xxx) op 08-05-2010 om 12:19
- Eén van de medewerkers bij Media Molecule heeft een geheel functionerende Command & Conquer kloon gemaakt.


DAMN, ben zo hyped voor deze game! Eigen strategie games maken _O_

Christian Vuye op 08-05-2010 om 13:43 [Niv: 76 / Exp: 3816]
Nog maar eens de bevestiging dat we Game Infomer altijd moeten vertrouwen!

the_dan op 08-05-2010 om 13:54 [Niv: 310 / Exp: 15521]
uhu

deathtanz matisk op 08-05-2010 om 13:58 [Niv: 59 / Exp: 2935]
Het is nog waar ook :O
Dit leek mij te mooi om waar te zijn, dit wordt een must buy voor mij

GekooktEi op 08-05-2010 om 14:08 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik krijg alweer een heeeeeeele sterke drang om dit vervolg te gaan kopen, terwijl deel 1 niet echt iets voor mij was klinkt dit weer te vet voor woorden LBP is naar mijn mening gewoon niet zo heel leuk als je niet zo goed bent in zelf ding maken. Ik hoop daarom ook dat het naar levels zoeken wel wat veranderd is. Laat alsjeblieft gewoon al die troep van pointfest levels en tutorials in een aparte categorie zetten, ik vind het echt klote dat altijd 50% van de featured levels dat soort shit zijn.

Maar dit is far beyond my expectations, veel vernieuwender dan ik verwacht had. Mooi dat Media Molecule niet zomaar een vervolg maakt - eigenlijk houden ze daarmee hun woord dat er nooit echt een LBP vervolg zou komen, want dit is eigenlijk gewoon weer iets heel nieuws En dat alles supported blijft is super - ik zou het alleen al super jammer vinden als de kostuums uit de levels van deel 1, zoals de mexicaanse outfit (ftw), niet meer in deel 2 zouden zitten. Ik zou het dan wel leuk vinden als hij gewoon je save game checkte en je dan de kostuums alleen geeft als je LBP1 hebt

Game informer ftw Nu geloof ik ook instant het cijfer wat ze RDR gaven natuurlijk, lawl

Gewijzigd door GekooktEi op 08-05-2010 om 14:11

Gast (77.248.34.xxx) op 08-05-2010 om 14:10
klinkt heel goed allemaal

Scar op 08-05-2010 om 14:13 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ gekooktEI

Staat gewoon in de tekst, zelfs in de vertaling hierboven.

All DLC from LBP1 transfers over to LBP2. Including downloaded content packs, costumes, etc.


Scar op 08-05-2010 om 14:14 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Zonde dat ze maandag meer bekend maken, ik zie het liefst zoveel mogelijk nieuwe dingen op de E3

Gast (80.200.5.xxx) op 08-05-2010 om 14:18
E3 word nog bigger duh, anders krijgen de andere exclusives niet zoveel aandacht :P

Alleen al het idee om zelf je games te maken, wow...

Gast (83.86.133.xxx) op 08-05-2010 om 15:47
in lbp krijg ik het niet voor elkaar levels maken dus heb ik verkocht nu deze maar proberen over tijdje dan

Gast (77.250.177.xxx) op 08-05-2010 om 15:49
NICE het blijf altijd gewoon een leuke game.

GAME OF THE YEAR VIND IK HET. :D

Talicus op 08-05-2010 om 15:51 [Niv: 66 / Exp: 3303]
Eerlijk gezegd vond ik zelf de level edittor in LBP niet echt prettig om mee te werken. Bovendien vond ik het erg lastig om goede levels eruit te vissen tussen de enorme berg middelmatige levels, en was er voor mij ook niet echt een reden om veel op zoek te gaan aangezien er niet echt een gevoel van progressie was.
De verdere focus tot het maken van levels zal mij dan ook niet zo interesseren, behalve als de campaign zelf dit goed tot z'n recht kan laten komen.

Wii gamer op 08-05-2010 om 15:56 [Niv: 290 / Exp: 14517]
laat maar komen!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
LittleBigPlanet 2
Type:
Game
Releasedatum:
21-01-2011
Ontwikkelaar:
Media Molecule
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media