Kom pak je lasso maar, zo vangen cowboys indianen, we rijden over prairies, steeds op zoek naar avontuur!
Tralalalala ... het zou zomaar de muziek in Red Dead Redemption kunnen vormen. Gelukkig pakt Rockstar het een stuk professioneler aan, zo plannen ze een grootse reclamecampagne voor de game.
Neil Stephen, de General Manager van Rockstar UK, geeft in een interview aan dat Red Dead Redemption het meest ambitieuze project ooit is van het bedrijf. Om dit te ondersteunen krijgt de game de grootste reclamecampagne ooit, denk aan TV-reclames, bioscoopreclame en reclames op YouTube. Bij de bioscopen richten ze zich op het publiek dat Iron Man 2, Prince of Persia en Robin Hood gaat zien, terwijl ze in de voyers grootse posters op zullen hangen. Hiernaast heeft de uitgever deals gesloten met Gamespot, IGN, Microsoft, LoveFilm en YouTube voor gratis filmcontent en Xbox Live content.
De combinatie van de positieve reacties op de game en de grootse reclamecampagnes moet ervoor zorgen dat de titel zeer goed gaat verkopen. Welke verkoopaantallen ze zelf in gedachten hebben is niet bekend.
|