Halofanatici strepen de dagen af totdat op 3 mei de beta test voor Halo: Reach begint. We kunnen ons best voorstellen dat ze zo lang niet kunnen wachten. Gelukkig hebben we wat nieuws over de nieuwe online opties. Lees snel verder voor de nieuwe features.
Active Roster: Terug van Halo 2. In de lobby zie je gelijk wat je Xbox Live vrienden in Reach aan het doen zijn.
Queue-Joining: In Halo 3 moest je wachten tot je vrienden klaar waren met een match voordat je mee kon doen. Niet meer.
Veto 2.0: Een verbeterde Voting System. Iedere playlist krijgt vier opties. De eerste is een combinatie van map en speltype. De andere drie zijn bijkomende opties. Zo hoef je niet meer een voorstel af te schieten omdat één onderdeel je niet bevalt.
Arena Playlists: Waarschijnlijk de grootste vernieuwing in Halo. Bestaat uit een Slayer en Team Slayer set van playlists en is volledig op de hardcore gamer gericht. Verwacht daarom geen Rocket Race of Fiesta.
Spelers worden gewaardeerd en in skill divisies (Onyx, Gold, Silver, Bronze) voor één seizoen van een maand gezet. Om mee te kunnen doen moet een speler een aantal games per dag (goed) hebben gespeeld voor een “Daily Ranking”. Om uiteindelijk in de Arena te belanden heb je weer een bepaald aantal Rankings nodig.
Ranked and Social Combined: Reach probeert jouw team tegenover een team met dezelfde skills te zetten. Kom je met meer dan vier spelers dan verdeelt de game alles netjes over twee groepen – met eventueel extra spelers.
Verder kan je precies samen stellen hoelang je met een bepaald team verder wil spelen, of je alleen maar games met een goede verbinding wil spelen en tegen mensen met dezelfde skill wil spelen. Nou, tevreden?
|