Preview: Naruto: Gekitou Ninja Taisen 4
Door NL|MegaMika op 06-08-2005 om 14:11
|
|
Acht maanden na deel drie kondigde Tomy een nieuw deel in de Naruto: Gekitou Ninja Taisen serie aan. We geven alvast een vooruitblik op dit vierde deel.
De geschiedenis
De Naruto: Gekitou Ninja Taisen serie kent zijn oorsprong in 2003. Tomy bracht begin dat jaar een spel uit gebaseerd op de populaire manga (Japanse stripboeken) en anime (Japanse tekenfilms) Naruto. Het spel was een redelijk succes in Japan, ondanks het beperkte aanbod aan personages en spelmodes. Achteraf gaf men toe dat het spel eigenlijk een test was om te zien of men op de GameCube goede verkoopresultaten kon behalen. Dat dit kon bewees de komst van het vervolg, dat een half jaar later het levenslicht zag.
Dit spel, met de originele titel "Naruto: Gekitou Ninja Taisen 2" had als sterkste punten een verdubbeling van het aantal personages en een mode voor vier spelers. Niet alleen in Japan werd het een succes, ook de Westerse wereld kreeg lucht van het spel en begon het te importeren. In december 2004, een jaar na het verschijnen van deze game, werden we verblijdt met deel drie. Het brak alle records bij onder andere Play-Asia en Lik-Sang, twee grote Aziatische webshops die vooral Europa en Amerika als doelgroep hebben. Eind 2005 wordt er een nieuw deel aan de huidige trilogie toegevoegd.
De games
Het kan haast niet missen: de Gekitou Ninja Taisen serie bestaat uit vechtspellen. Spelers nemen het tegen elkaar of tegen de computer op in snelle 3D-gevechten. De bediening is uitermate simpel. Met A en B tover je de meest mooie combo's uit je controller, Y en X worden gebruikt voor respectievelijk gooien en een supermove, en met L en R maak je snel een stap opzij.
Tevens kun je jezelf uit een combo transporteren, mits je genoeg energie op je supermeter hebt opgebouwd. Deze ingrediënten zorgen al snel voor hectische gevechten waarbij je probeert je tegenstander in een zo lang mogelijke reeks combo's te houden en te eindigen met een supermove.
De afgelopen delen is de serie geëvolueerd van een leuk vechtspelletje naar een spel met een grote hoeveelheid personages (29 in totaal, allemaal prachtig cell-shaded en 3D) en een uitgebreid aanbod aan spelmodes. Klik hier voor een uitgebreide review van het eerste spel, en voor de delen twee en drie respectievelijk hier en hier. Tijd om het zojuist aangekondigde vervolg eens te bespreken.
De vooruitblik
Sinds het tweede deel volgt Tomy een vast patroon: omstreeks augustus wordt een vervolg aangekondigd, de weken daarop verschijnen enkele pagina's met screenshots in het Japanse Shonen Jump Magazine, om pas tijdens de Tokyo Game Show in september met bewegende beelden te komen. Begin december ligt het spel vervolgens in de Japanse schappen. Het wachten is dus op de eerste screenshots.
Het patroon gaat echter verder. De serie volgt de gebeurtenissen in de anime, en loopt daardoor achter op de manga (die al een stuk verder in de verhaallijn is). We gaan dus geen personages zien die we niet al in de anime hebben gezien. Omdat men ongeveer negen nieuwe personages per deel toevoegt, lijkt het waarschijnlijk dat dit ook voor dit nieuwe deel het geval zal zijn. Logischerwijs te verwachten zijn dan:
Asuma (Zijn model zit reeds in deel drie, hij is te zien tijdens de supermove van Ino)
Jiroubou, Kidoumaru, Sakon en Tayuya (De Sound Four, zij speelden een grote rol in het afgelopen seizoen van de anime)
Kimimaro (Ex-leider van de Sound Four),
Kabuto (Orochimaru's assistent en tevens voice over in het derde deel)
Kisame (Itachi's teamgenoot)
De oude personages zullen ongetwijfeld weer up-to-date worden gemaakt met nieuwe technieken en supermoves. De wens van velen, het veranderen van Sasuke in zijn Cursed Seal 2 vorm tijdens een gevecht, wordt hopelijk toegevoegd. Tevens komt ook dit jaar de vraag weer naar voren of Dosu, Zaku en Kin toegevoegd zullen worden, de drie Sound Ninja's die helaas alweer een tijdje uit de serie verdwenen zijn, de kans lijkt dus klein.
Over de spelmodes valt nog te gissen. Gezien het grote aanbod in de huidige games lijkt het moeilijk nog iets toe te voegen. Een goede optie is het aanpassen van de drie-tegen-drie mode, momenteel kun je niet tijdens een gevecht van personage wisselen, en krijg je tussen de wissels (zodra iemand verslagen is) een versus scherm te zien. Twee punten die deze mode de das om doen, terwijl de potentie wél aanwezig is.
Elk vervolg kent ook een handjevol nieuwe achtergronden. Veel nieuwe gebieden zijn er echter niet geïntroduceerd in de anime; naast de waterval bij de twee grote standbeelden speelde de serie zich voornamelijk in het bos af. Het toevoegen van enkele grote omgevingen is geen overbodige luxe, het origineel kent er slechts een paar. Het grasveld waar Rock Lee tegen Kimimaro vocht misschien?
Genoeg om over te speculeren dus. Ook rest de vraag of het allemaal wel op één GameCube-disc gaat passen. Naruto: Gekitou Ninja Taisen 3 gebruikt al 1,2 GB van de ongeveer 1,5 GB beschikbare ruimte. Het is toch niet te hopen dat Tomy oude content moet schrappen...
|
|
|
|
14:35 Screenshots van Atomic Betty
14:04 City of the Dead jaagt op nieuwe publisher
|
Reacties (62) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (80.127.220.xxx)
op 11-05-2007 om 13:27
|
kk nep fuck doie hele spel man julliem moeten nieuwe spel maken :( |( :( :r
|
|
Gast (77.250.16.xxx)
op 12-09-2007 om 21:50
|
wanneer komt Naruto gekitou ninja taisen 4 op de wii in nederland uit??? *D
|
|
Gast (83.29.210.xxx)
op 06-10-2007 om 15:39
|
jak tam
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:31
|
:( ;) :D *D }> :'( :P :9 8) _O_ :? :X |( :r :)
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:32
|
:) :( ;) :D *D }>
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:34
|
STELLETJES GRAFTAKKEN JULLIE HEBBEN HEELEMAAL GEEN AUTO SUKKELS:p:p:p
HHH
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:36
|
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
LLLLLLLLLLLLLLLLLLL
LLLLLLLLLLLL
LLLLL
LL
L
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
lol
lol
LOL
LOL
LOL
LOL:p:p:p:p
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:37
|
K
K
K
K
K
K
K
K
K
K
NARUTO FUCK ME HARD IN MY ASSS!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Gast (81.68.74.xxx)
op 15-02-2008 om 23:39
|
AAAAAAAAH!AHHHHAAAAAAAHAAHAHAH OOOWEH !!!
|
|
Gast (62.195.18.xxx)
op 29-03-2008 om 11:37
|
*D
|
|
Gast (84.24.177.xxx)
op 08-06-2008 om 16:18
|
Is er nog een ander manier om Naruto voor de gamecube te importeren op Play-asia na? :?
|
|
Gast (95.36.42.xxx)
op 15-07-2010 om 20:29
|
naruto *D
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|