Het aantal 3D games is de afgelopen twintig jaar met enorme hoeveelheid toegenomen. Langzaam maar zeker verschijnen er ook weer 2D games. Miyamoto legt uit waarom dit zo is.
Zijn standpunt over mooie graphics weten we al enkele weken, maar in een recent artikel wil Nintendo's Shigeru Miyamoto ook iets kwijt over het 3D gaming. Hij geeft namelijk aan dat 3D niet altijd de beste optie is voor een game, in bepaalde gevallen is 2D gewoonweg een betere keuze. Het moet ook niet zo zijn dat alles weer terug moet naar 2D, want beide types hebben hun voordelen en het verschilt per game wat de beste optie is.
quote: "I don’t think everything needs to be 3D, or that just because we’re seeing more 2D games now, that everything’s going to shift back to 2D. Instead, I think that what’s going on is that people are realizing the benefits of a 3D game, and at the same time, remembering what the benefits of 2D games were. When going 2D, you need the courage to not be so attached to visual appearance of the games and to really pursue the gameplay experience.”
|