Toen Electronic Arts met Skate kwam keek Activision vanaf een afstandje toe, zij leken verslagen en lange tijd hoorden we dan ook niets van de Tony Hawk reeks.
Na lang nadenken heeft Activision de oplossing gevonden: een extra accessoire! Tony Hawk: RIDE lijkt qua game zelf niet heel erg verandert, echter moet de accessoire ervoor zorgen dat we ons een echte skater wanen.
In Amerika verschijnt de game op 17 november, gevolgd door een release in Engeland op 4 december. Voorafgaande aan deze release plant Activision een grootse marketingcampagne, zo krijgt Engeland een online campagne die vier weken duurt en zich richt op negen tot veertienjarige jongens. Vanaf 1 december zullen er tevens, voor drie weken lang, TV-spots komen, en tijdens consumentenevenementen, in winkels en bij de London Freeze en Metro Ski en Snowboard show's zal de titel speelbaar zijn.
quote: “Retail demand for Tony Hawk: Ride in other launch markets has been high so far. Retailers have confidence in the product proposition due the unique social experience which both the game and the peripheral offer.”
Voor de Benelux is er voorlopig nog geen datum geprikt.
|