Zoals onze vaste bezoekers ongetwijfeld hebben gemerkt is Gamed niet en/of slecht bereikbaar geweest vanaf woensdag 01:00. Hieronder tekst en uitleg hoe dit zover heeft kunnen komen.
De meeste bezoekers hebben inmiddels vernomen dat onze hostingprovider, i3D, een eigen datacentrum heeft gebouwd en daar, onaangekondigd, naartoe is verhuisd in de nacht van dinsdag op woensdag. Deze verhuizing ging echter niet zonder slag of stoot, waardoor de downtime veel verder is uitgelopen dan het geplande tijdstip van woensdagochtend 08:00.
Doordat de verhuizing door externe partijen enorm werd vertraagd, en onze hostingprovider daardoor niet in staat was de verhuizing op tijd af te ronden, besloten wij bij Gamed zelf maar de mouwen op te stropen en naar het datacentrum toe te rijden om werk te gaan verzetten. Met succes, want op woensdagmiddag rond de klok van drie uur hingen de servers in het rack en was Gamed weer bereikbaar voor de buitenwereld.
Het server-leed hield hier echter nog niet op, het voormalige datacentrum, We-Dare, bleek nog IP-ranges te announcen (waar het IP-adres van Gamed ook onder viel) van i3D. Doordat zowel i3D als We-Dare deze IP-ranges tegelijkertijd aankondigden, werd Gamed erg slecht bereikbaar voor een groot gedeelte van Nederland. Toen dit euvel woensdagavond werd opgelost bleek dit niet het laatste probleem van de avond te zijn.
Ook de switch in de suite waar Gamed op aangesloten staat, gaf problemen. Deze werd vandaag vervangen, waarna wij gelukkig, eindelijk, definitief online konden voor iedereen.
Tot slot wil ik mijn excuses aanbieden voor het veroorzaakte ongemak, echter kon vooraf niemand voorzien dat Murphy's law bij deze verhuizing zo hard zou toeslaan. Uiteraard gaat het Gamed team weer keihard aan de slag, zodat Gamed weer jouw betrouwbare bron van informatie is met alle in's en out's uit de gamewereld.
Bruno
|