We zetten onze PC aan, drukken op ons World of Warcraft icoontje en dompelen onszelf onder in de game. Leuk en makkelijk, maar achter de schermen gebeurt wel iets meer.
Tijdens de Game Developers Conference zetten World of Warcraft producenten Frank Pearce en J. Allen Brack verschillende statistieken op een rijtje:
- De game draait op 20.000 computers.
- Een verbruik van 1.3 petabytes.
- 75,000 CPU cores.
- De expertise van 4600 mensen is nodig om het spel te laten draaien.
- Er zijn 5,5 miljoen regels code in de game.
- Twee miljoen woorden voor de teksten in de game.
- Er zijn anderhalf miljoen arts gemaakt.
- 70.000 Spells.
- 40.000 Non Playable Characters (NPC's)
- 7650 Quests.
- Er zijn 180.000 bugs opgespoord sinds de game zijn lancering kende.
Hoewel Blizzard verder zo'n 20.000 ticktets verkoopt á 100 dollar voor de BlizzCon maken ze er toch verlies op.
|