Met Rage ontwikkelt id Software een multiplatformgame voor PC, PS3 en Xbox 360. In de game wordt de Aarde geraakt door een komeet wat voor immense veranderingen op de planeet zorgt. De speler belandt op de Aarde, waar iedereen hem al lang is vergeten en moet leren om te overleven.
Rage wordt de eerste game op basis van de id Tech 5 Engine en dat brengt de nodige problemen met zich mee. Eerst hadden we de problemen met de beperkte DVD ruimte en nu praat John Carmack in Edge over de nieuwste hindernissen die moeten overwonnen worden. De Xbox 360 versie loopt net als de PC versie op 60 fps, maar de texturen op verschillende oppervlakken wisselen tussen verschillende resoluties als je dichter of verder gaat.
But the textures on many surfaces currently flick visibly between resolutions as you move toward and away from them.
Ondertussen loopt de PS3 versie voorlopig nog maar op 20-30 fps. De PS3 versie loopt een beetje achter op het gebied van de kracht er uit te halen. De RSX is trager dan de Xbox 360 GPU. De CPUs zijn ongeveer hetzelfde, maar op de Xbox 360 CPU kun je gemakkelijker afsplitsen. Een deel van het werk op de PS3 was dan ook het opsplitsen van de taken. Carmack blijft echter positief. Zowel de problemen van de Xbox 360 als de PlayStation 3 versie zullen bij de release opgelost zijn. Alle versies zullen gelijk zijn bij de release.
The work remaining is getting it locked so there’s never a dropped frame or a tear, but we’re confident that we’re going to get that.
|