Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Sony moet agressiever zijn


Door Joni Philips op 31-07-2009 om 12:16
Bron: 1Up

Met NanaOn-Sha ontwikkelde PaRappa the Rapper designer Masaya Matsuura de afgelopen jaren drie Nintendo DS spellen. De kans is echter klein dat hij in de toekomst nog veel Nintendo DS spellen zal ontwikkelen.

Hij denkt namelijk dat het belang van de DS niet lang meer zal blijven duren. Daarom is hij net zoals vele andere bedrijven op zoek naar een ander platform om voor te ontwikkelen. Hierbij denkt hij onder andere aan de Xbox 360 met Project Natal en aan de PlayStation 3. Hij gelooft dat de PS3 een groot potentieel heeft om de markt aan te trekken, hoewel de console dat potentieel nu niet benut. Hij geeft wel toe dat het ook een moeilijk platform is. Je hebt veel kennis, ervaring en ambitie nodig hebt om aan de PS3 te werken. Matsuura gelooft ook dat de PS3 te conservatief is. Sony moet iets agressiever worden volgens hem. Anders is dat slecht voor de maker van unieke games.
    This kind of conservativeness shuts the possibility for PS3 so I'm really worrying about the fact that if a company like Sony is not aggressive in the industry, it's very bad for the unique creator, like [Flower bedenker] Jenova Chen or me.


13:02  Wapenvideo voor Darkest of Days
12:03  Alleen 3D Avatar voor Xbox 360 met HDMI
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
MaartenL (Redacteur) op 31-07-2009 om 12:18 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Inderdaad, het wordt hoog tijd dat Sony wat meer op de PS3 gaat letten. Het aantal games is nog steeds niet wat het moet zijn in vergelijking met de tijden van de PS2.

Gast (84.243.224.xxx) op 31-07-2009 om 12:19
Na het afgelopen slechte financiele nieuws en de continue developer backlash heeft Sony niet veel te vertellen met de PS3. Daar kan aggressiviteit naast de huidige arrogantie van Sony helemaal niks meer aan toevoegen. Het platform is gewoon slecht.

Gast (93.95.150.xxx) op 31-07-2009 om 12:24
De DS is binnenkort idd echt aan vervanging toe. Ten opzichte van de GBA was de vooruitgang ook te gering. Nintendo moet gewoon met de DS 2 of GBA 2 komen die een stevige specs geven die tenminste op Cube niveau of terwijl Wii niveau zitten. Binnen nu en 2 jaar moet die opvolger er dan ook echt wel aankomen anders ben ik bang dat of Apple met hun goede naam, of MS er in stapt en Nintendo hier uit de markt zal drukken. Iets wat Apple mits ze dit zouden willen ook zeker zou lukken en die geruchten zijn er de laatste tijd wel vaak geweest.

Sony daarentegen moet eigenlijk niet teveel meer doen. De PSP ondersteunen is trekken aan een dood paard en de PS3 moet gewoon het hoofd boven water houden. Sony moet alleen damage control doen en de verliezen beperken. Ooit nog winst draaien op de PS3 zit er toch al niet meer in dus neem dat maar voor lief en beperk je verlies en leg een bodem op te bouwen voor de PS4. Ik denk dat Sony anders ten onder gaat want hoe graag ze het zelf ook willen. Als ze blijven verliezen op de gamedivisie dan besluiten aandeelhouders wel de boel te verkopen of stop te zetten, dat heeft Sony zelf niet in de hand.

Gast (84.243.224.xxx) op 31-07-2009 om 12:28
Hier zie dit dan: RAGE draait op 60fps op 360/PC en op 20-30fps op de PS3. Dat zegt genoeg over de PS3. Ja, er zijn een zeer klein aantal goede exclusives maar voor ontwikkelen kan de heer Matsuura beter een ander platform uitkiezen dan de PS3.

Gast (83.86.31.xxx) op 31-07-2009 om 12:38
Wat een onzin. Het ontwikkelen hangt volledig van de developer af. Hoe verklaar je anders games als Uncharted, Gran Turismo en God of War ? De makers van Rage hebben gewoon weinig of helemaal geen ervaring met de PS3, vandaar dat ze er niks van bakken.

Gast (82.93.151.xxx) op 31-07-2009 om 12:41
"Hier zie dit dan: RAGE draait op 60fps op 360/PC en op 20-30fps op de PS3. Dat zegt genoeg over de PS3."
Erm... is nog in ontwikkeling, optimalizatie loopt achter op ps3 etc.... aldus carmack. M.a.w. niet blaten over dingen waar je niets van snapt.

over artikel: tja. de zoveelste janker die vindt hoe Sony hun inmense concern moeten runnen. Sony kan dat best zelf. Dat doen ze al heel wat jaren tenslotte. Niet mee eens? Ga je toch lekker bij Microsoft zitten of bij Nintendo en laat je sony aan anderen over.

Weslii op 31-07-2009 om 12:51 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Wat een onzin. Het ontwikkelen hangt volledig van de developer af. Hoe verklaar je anders games als Uncharted, Gran Turismo en God of War ? De makers van Rage hebben gewoon weinig of helemaal geen ervaring met de PS3, vandaar dat ze er niks van bakken. "

Ja dat kan wel zo zijn, maar het draait om het resultaat. En dat resultaat is dat mp games op de PS vaak in een lagere resolutie en lagere framerate draaien.

Dan kun je zeggen dat ligt aan de ontwikkelaar, en dat zal ook zo zijn. Maar het resultaat is er. Dus je bereikt er niks mee de ontwikkelaar de schuld te geven. Als keer op keer ontwikkelaar na ontwikkelaar aangeeft problemen te hebben met de PS3, is het ook eens tijd om hand in eigen boezem te steken.

Gast (195.47.247.xxx) op 31-07-2009 om 13:04
idd die jap moet minder chauvinistisch worden en idd beter gaan kijke nnaar andere platformen. Om een beetje wat te kunnen persen uit die ps3 moet je tig miljoe naan ontwikkelingskosten spenderen. Flopt je game daarbij ook ,dan ben je gelij kpaar jaar in de shit (heavenly sword makers). Dus nee ,gewoon voor de 360 ontwikkelen. Ik snap btw ook niet wat ie zeurt over de DS ,die doet et nog uitstekend en zal minsten tot volgend jaar en verder het nog geweldig blijven doen. De ds zal de verkopen van de ps2 verpletteren en de dsi kan nog een dikke boost verwachten rond kerst 2010 + pricedrop + pokemon gold/silver volgend jaar in europa en amerika & dragonquest wereldwijd uit. Naast alle andere dikke ip's die er al zijn _O_

Gast (213.119.83.xxx) op 31-07-2009 om 13:04
piss of consolewarboysdieeigenlijkstiekemvanbinnenalleconsolesgraagzien

er zijn gwn niet genoeg games op ps3 in vgl me 360 z'n release stond ps3 echt achter. Waardoor ik een jaar of 2 maar 5 goede games heb gehad!

Joni Philips (Eindredacteur) op 31-07-2009 om 13:06 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@Gast (195.47.247.xxx): Wat is er chauvinistisch aan zijn uitspraak? Hij denkt namelijk ook aan Natal. En Ninja Theory mag normaal gezien geen hinder ondervinden van de flop van Heavenly Sword, Sony betaalde die ontwikkeling.

Mafusto op 31-07-2009 om 13:11 [Niv: 115 / Exp: 5756]
What's next. Dev's die om Ps3 tutorials gaan vragen omdat het moeilijker is ... ?

Als dev's meer aandacht aan de Ps3 besteden dan kunnen ze snel genoeg eigen parels voor de Ps3 maken.

Gast (84.243.224.xxx) op 31-07-2009 om 13:22
Mafusto, developer tijd kost geld vriend. Als je haast al je tijd moet steken in het optimaliseren van de PS3 versie dan kan je dat beter achterwege laten en gewoon de ondersteuning droppen.

Gast (87.249.102.xxx) op 31-07-2009 om 13:25
Als consumenten nu massaal xbox 360 kopen is de ps3 ook niet meer nodig, hoeven ze daar ook niet meer voor te programmeren, en kunnen ze nog mooiere spellen voor de 260 maken :)

Joni Philips (Eindredacteur) op 31-07-2009 om 13:25 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@Gast (84.243.224.xxx): Dan kan best iedereen alleen Wii, de PSP en DS games ontwikkelen. Geen optimalisatie nodig want algemeen bekende techniek.

Gewijzigd door Joni Philips op 31-07-2009 om 13:26

Gast (84.243.224.xxx) op 31-07-2009 om 13:28
En Xbox 360 Joni...die word door de PS3 fanboys het meest gekarakteriseerd als een domme PC. Toch? Tsss...

Joni Philips (Eindredacteur) op 31-07-2009 om 13:30 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Als ik de mening van elke fanboy moest volgen, zou ik elke console haten en van elke console houden. Ik hou het liever op mijn eigen mening.

Gast (213.160.202.xxx) op 31-07-2009 om 13:47
'Hier zie dit dan: RAGE draait op 60fps op 360/PC en op 20-30fps op de PS3. Dat zegt genoeg over de PS3. Ja, er zijn een zeer klein aantal goede exclusives maar voor ontwikkelen kan de heer Matsuura beter een ander platform uitkiezen dan de PS3.'

Hoe bedoel je dat dit genoeg zou moeten zeggen over de PS3? Geeft het aantal fps aan of een console goed of slecht is? Elke ontwikkelaar die op de PS3 ontwikkeld geeft aan dat het een moeilijk platform is om voor te ontwikkelen. So what? De een kan er beter mee omgaan dan de ander. Het is niet zo dat Sony niet luistert, want Sony heeft al een keer een aangepaste versie van de SDK uitgegeven die het ontwikkelen voor de PS3 makkelijker maakte. Ik zie bijvoorbeeld geen problemen in spellen als Heavenly Sword, Burnout, MGS, Ridge Racer en Ratchet and Clank. De fps van die spellen zitten wel snor. Dat betekend niet dat het voor alle spellen zo geld. Bijvoorbeeld GT5Prologue heeft last van screen-tearing. Dat hadden ze bij Polyphony ook al aangegeven. Had ik er tijdens het racen last van? Nee, niet echt nee.

Daarbij komt het vaker voor dat een spel op een ander systeem minder goed werkt. Bijvoorbeeld GTA4 en The Last Remnant op de PC, Need for speed Underground en Saints Row 2 op de XBOX360, Guitar Hero 3 op de PS3. Wat betreft de fps van RAGE op de PS3, Carmack is nog lang niet klaar met het spel en hun kennende zal de code voor alle platformen nog geoptimaliseerd worden. Ik verwacht dan ook dat dit ook zal gelden voor de PS3.

Om het onderste uit de PS3 kan te halen heeft gewoon tijd nodig. Toen de PS2 op de markt kwam hadden we hetzelfde verhaal. Alleen een selectief groepje "softwarehuizen" kregen het voor elkaar om in het begin parels op de markt te zetten. Hetzelfde geld ook voor de PSP, DS en beide XBOX Consoles.

Mafusto op 31-07-2009 om 13:52 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@Gast (84.243.224.xxx

De tijd die geinvesteerd wordt in het doorkrijgen van een console is 1 time only. Die kosten kunnen dan mt 1-2 games terug verdiend worden. De rest kan voor een mooie omzet zorgen.

Gast (87.209.178.xxx) op 31-07-2009 om 13:56
Wat een domme Xbox fan boys reageren hier op slaat nergens op. Op een paar na dan.

Scar op 31-07-2009 om 13:59 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Zozo, jongens wat zijn we toch weer lekker bezig

GekooktEi op 31-07-2009 om 14:26 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik vind dat ze ook goed moeten voortbouwen op de originele spellen die je in de PS Store kan kopen, want met flOw en LocoRoco enz vind ik wel dat ze het goed doen.

Draster op 31-07-2009 om 16:32 [Niv: 8 / Exp: 387]
Microsoft's tactiek overnemen en wat exclusieve rpg's binnenslepen aub :p

Remco1988 op 31-07-2009 om 21:11 [Niv: 48 / Exp: 2416]
Sony is nog niet helemaal de oude, vroeger was playstation altijd een mooi apparaat, maar sinds de komst van de playstation 3, is het een flutbedrijf geworden.

Wordt namelijk ook eens tijd dat ze dat apparaat gaan afprijzen, net zoals de concurrent doet met de Xbox 360. en sony moet eens wat meer rechten opkopen als ze nog kans willen maken tegenover microsoft.

Tevens stelt het hele online gebeuren bij de PS3 teleur, bij de X360 is het super om online te zitten, en mensen betalen dan een paar centjes in de maand, als het een goede service is.

Gast (84.243.224.xxx) op 31-07-2009 om 21:18
Ach, ook al gooit Sony de prijs omlaag, dan doet MS dat ook (die maken al langer winst met de 360)en winnen ze alsnog de winter sales. De lineup van Sony PS3 is immers om te huilen dit najaar.

Gast (62.195.55.xxx) op 01-08-2009 om 05:14
Minder arrogantie, meer aggresiviteit

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media