Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Augustus 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
29 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
28 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Juli 2025 
(0) 
26 Juli 2025 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
23 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
20 Juli 2025 
(1) 
(2) 
19 Juli 2025 
(5) 
(0) 
18 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
16 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
15 Juli 2025 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 Juli 2025 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
12 Juli 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
08 Juli 2025 
(0) 
Dear Me, I Was...
Gamed Gamekalender Augustus 2025
RoboCop: Rogue City - Unfinished Business
Eriksholm: The Stolen Dream
Nieuws:

Miyamoto: 'Mario heeft geen groots verhaal nodig'


Door Rene Groen op 15-06-2009 om 13:53
Bron: Wired

Een Mario titel hebben we vrijwel allemaal eens gespeeld. Je moest een prinses redden ... maar weten jullie eigenlijk nog iets van het verhaal?

En dat is nu net het punt van Miyamoto. Volgens de grote man achter de serie hebben de titels van Mario namelijk helemaal geen groots verhaal nodig. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Zelda titels, welke wel een goed verhaal nodig hebben.

quote:
'De Zelda games hebben een verhaal met diepte nodig, terwijl dit bij Mario niet het geval is. Mr. Koizumi is het type persoon die, wanneer we niet aan een Mario titel werken, nieuwe verhaalelementen in de serie wil brengen, iets wat hij met Super Mario Galaxy heeft gedaan.

Echter, in de loop der tijd, toen we er meer over gepraat hadden, was hij het ermee eens dat in Super Mario Galaxy 2 niet perse een diepgaand verhaal hoefde te zitten.'


Bovenstaande uitspraak verklaart deels ook waarom we langer moeten wachten op een Zelda, dan op een Mario game.


13:54  Demo Play debuteert met New Super Mario Bros.
13:48  Wipeout HD met DLC screenshots
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Louis Tinner op 15-06-2009 om 14:24 [Niv: 201 / Exp: 10063]
mee eens, bij veel games waarin geforceerd een verhaal in is gebracht, is dat pijnlijk zichtbaar

Uchiha_Shadow op 15-06-2009 om 14:29 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Inderdaad. Die van Mario Galaxy vond ik trouwens niet geforceerd. Maar ook niet bepaald diep, natuurlijk.

Zo'n raar, funky verhaal als in de nieuwe Mario & Luigi RPG op de DS is natuurlijk wel leuk En Super Paper Mario was leuk door z'n vele woordspelingen en rare karakters

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 15-06-2009 om 14:29

Lawliet op 15-06-2009 om 14:43 [Niv: 346 / Exp: 17280]
RPG is ook andere koek, maar voor een Mario platformer heeft het idd geen diep verhaal nodig.

Gast (58.9.126.xxx) op 15-06-2009 om 15:08 [Niv: 9 / Exp: 467]
Zelda eeen goed verhaal? :')

Gast (58.9.126.xxx) op 15-06-2009 om 15:08 [Niv: 9 / Exp: 467]
Zelda eeen goed verhaal? :')

Akatora op 15-06-2009 om 15:13 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Heeft Zelda dan een verhaal???????

Louis Tinner op 15-06-2009 om 15:36 [Niv: 201 / Exp: 10063]
gameverhalen vind ik vaak zeer matig, cliche, e.d. (met uitzonderingen natuurlijk zoals de vroegere point&click adventure games)

Maar voor een goed verhaal lees ik wel een boek

Akatora op 15-06-2009 om 16:14 [Niv: 142 / Exp: 7111]
@louis
XD, jij hebt zeker nooit games op nonNintendoconsoles...
Op N consoles stelt het verhaal inderdaad niks voor in tegenstelling tot andere consoles...
Speel een Fahrenhiet of wat ps1 games.

Gewijzigd door Akatora op 15-06-2009 om 16:31

No'tje op 15-06-2009 om 16:18 [Niv: 205 / Exp: 10254]
Chrono Trigger / FFVI hebben goede verhalen, knu.

asianck op 15-06-2009 om 16:31 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Euh Akatora.. op wat voor andere consoles stellen de verhalen dan wel iets voor?
Chrono Trigger had een aardig verhaal. Maar voor echt goede verhalen speel ik wel een graphic/visual novel of een rpg met een sterk verhaal (niet zo vaak tegengekomen)

Louis Tinner op 15-06-2009 om 16:36 [Niv: 201 / Exp: 10063]
ik zei toch dat er uitzonderingen waren...

mensen die geen boeken lezen zullen die doorsnee verhalen wel goed vinden

No'tje op 15-06-2009 om 16:39 [Niv: 205 / Exp: 10254]
Ik had het eigenlijk tegen die andere knul, ik lees idd geen boeken. Heb ooit wel eens Harry Potter gelezen maar daar blijft het ook bij. XD

pizzarulez op 15-06-2009 om 16:52 [Niv: 116 / Exp: 5801]
Akatora

Waarom geef jij alleen maar kritiek bij elke post?


Gast (94.209.211.xxx) op 15-06-2009 om 16:54
"Bovenstaande uitspraak verklaart deels ook waarom we langer moeten wachten op een Zelda, dan op een Mario game."

Nou die verhalen van Zelda zijn ook niet bijster goed (alleen oot en WW hadden een degelijk verhaal)
Dus dat excuus is ook echt achterhaald.

Toen TP in ontwikkeling was, zag ik genoeg fans op forums die zelf betere verhalen kunnen verzinnen dan er uiteindelijk in TP te vinden was.
En zij deden dat binnen een dag.

Dus tenzij deze volgende Zelda een verhaal heeft dat 100x beter is dan die van WW of oot, hebben ze echt lopen lanterfanten daar bij nintendo.

-Zelda Fan

Gast (84.84.232.xxx) op 15-06-2009 om 17:31
Is mario ook niet om de gameplay te doen?

Gast (86.83.92.xxx) op 15-06-2009 om 18:17
@Akatora: In theorie is het verhaal altijd interessant maar zodra je begint te spelen komt het allemaal zo bekent voor(cliché).

Mario heeft geen verhaal nodig alleen maar vette gameplay en voor zover ik weet is dat meer dan genoeg.

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-06-2009 om 20:53 [Niv: 752 / Exp: 37624]
@ Gast (94.209.211.xxx)
Een verhaal 'niet bijster goed' noemen en dat als aanleiding gebruiken om het statement onderuit te maken is natuurlijk onzin, een verhaal bedenken - of deze nu slecht is of niet - heeft tijd nodig. Een verhaal bedenken is één ding, het door een gehele game heen uitwerken is heel wat anders.

Gast (82.217.137.xxx) op 16-06-2009 om 13:28
Zonde, want dit betekend dat er NOG MINDER werk achter Galaxy 2 zit. Dezelfde textures, models, soundeffects en voices, en nu ook (blijkbaar) minder verhaal. Beetje zonde, want ik hypte mezelf altijd ontiegelijk op voor een 3D Mario platformer, behalve voor deze.

im2 op 16-06-2009 om 14:26 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik heb nog maar weinig games gespeeld die qua verhaal even hoog staan als de top van de filmindustrie. Maar Half-Life 2 is er wel 1 van.

Gast (94.209.211.xxx) op 16-06-2009 om 17:11
@Rene Groen
Een slecht verhaal bedenken heeft ook zeker tijd nodig, maar omdat nu als excuus te gebruiken waarom we zo lang moeten wachten is stom.
Dat is voor mij t zelfde als zeggen, "We doen heel lang over het ontwikkelen van een spel, omdat we onze tijd niet goed besteden"

Dat is geen excuus dat is gewoon een stommiteit aan het licht brengen. Wil niet zeggen dat de statement niet waar is, dat ze lang met een stom verhaal bezig zijn, ik zeg alleen dat het geen excuus is om het zoalng te laten duren.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.