Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Mei 2025 
(0) 
(9) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

[E3] Nintendo over controllers concurrentie


Door Kenneth Stamp op 05-06-2009 om 14:55
Bron: BBC

Op de afgelopen E3 kondigde Microsoft en Sony een vorm van bewegingsbesturing aan voor hun consoles, de Xbox 360 en de PlayStation 3.

In een interview met BBC heeft Shigeru Miyamoto, 'Mister Nintendo', laten weten dat Nintendo zich gevleid voelt nu Microsoft en Sony nu ook met bewegingscontrols komen. Miyamoto:

quote:
Het feit dat beide bedrijven proberen de gamer van de bank af te krijgen, door het implementeren van bewegingsbesturing, laat wel zien dat ze gekeken hebben naar de Wii. En nu gaan ze allebei dezelfde kant op. Op dat gebied voelen wij ons best gevleid.


Op de vraag of Miyamoto zich nu zorgen maakt om de toekomst van de Wii, liet de man het volgende weten:

quote:
Waar we ons op dit moment op focussen is het verder uitbreiden van de technologie en het implementeren ervan in games. Zo creëren we een diepere game-ervaring. Van wat wij bij Nintendo gezien hebben bij de aankondigingen van Microsoft en Sony, kunnen we zeggen dat beide bedrijven nog in de beginfase zitten. Ze proberen ervaringen te creëren die nu nog niet zo diepgaand zijn als wat wij kunnen met Wii MotionPlus.


15:12  [E3] SingStar gaat zingen met Take That
14:51  [E3] Trailer Painkiller: Resurrection
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
GekooktEi op 05-06-2009 om 15:01 [Niv: 483 / Exp: 24134]
"Van wat wij bij Nintendo gezien hebben bij de aankondigingen van Microsoft en Sony, kunnen we zeggen dat beide bedrijven nog in de beginfase zitten. Ze proberen ervaringen te creëren die nu nog niet zo diepgaand zijn als wat wij kunnen met Wii MotionPlus."

Dat zal best, maar de technologie daarachter is - als hij werkt natuurlijk - wel wat geavanceerder dan die van de WiiMote (Plus)

Gast (84.81.94.xxx) op 05-06-2009 om 15:03
ik hoop dat nintendo volgende console meer richting de 64 zal gaan met hardware van deze tijd

Gast (86.90.51.xxx) op 05-06-2009 om 15:07
Tja dat is wel grappig hoe ze het hele gebeuren naar zichzelf toe trekken komt nogal arrogant over...

Laat hun maar eens effe goed naar de concurrentie kijken en met nieuwe interessante IP komen....

spitfiresoul op 05-06-2009 om 15:08 [Niv: 57 / Exp: 2854]
@ gast hierboven.

nintendo heeft zich met de wii ook al beetje blok gezet voor de volgende generatie.

de helft van hun franchises zijn nu voor casualpubliek en gericht op die motioncontroller. tenzij ze plotseling de volgende generatie de helft van hun franchises engroot deel van hun doelpubliek laten vallen moeten ze wel met iets nieuws revolutionairs komen of verder gaan met motioncontrols.

Gast (62.163.240.xxx) op 05-06-2009 om 15:25
@gast 86.90

dat mogen ze ook best wel zijn als je kijkt naar de verkopen. En het is natuurlijk ook hun "verdienste" dat ms en sony ook met deze dingen komen.

Onna76 op 05-06-2009 om 15:55 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Hoe komen jullie er nou bij dat dit arrogant is? Het is toch zo? Wou je zeggen dat het niet heel toevallig is dat Sony en Microsoft met ook een motion sensing controller komen terwijl ze die bij het begin van de Wii release compleet afbraken. Ik zie de berichten nog voor me. Kom nou zeg. Het zal denk ik enkel nooit aanslaan op de MS / Sony consoles omdat de meeste gamers daarop liever lui dan moe zijn

No'tje op 05-06-2009 om 16:01 [Niv: 205 / Exp: 10250]
Nintendo heeft de motion war al gewonnen deze generatie, de Wii mote is al meer dan 80M keer over de toonbank gegaan. MS/Sony verspillen alleen maar hun tijd voor een markt die ze niet krijgen. Helaas volgende generatie beter.

kubus op 05-06-2009 om 16:08 [Niv: 26 / Exp: 1310]
Wat Onna76 zegt.
Ik vind de reacties van MS/Sony fanboys echt zo grappig. Eerst de Wii helemaal afkraken enzo maar nu Sony/MS ermee komen, is het ineens wel vet.

Veel hypocrieten hier =/.

Gast (77.160.47.xxx) op 05-06-2009 om 16:46
naja ik hoop gewoon dat nintendo weer word zoals vroeger.. ze moeten weer een RareWare alike studiotje oprichten en top titels gaan produceren IPV vroegere goede titels, die hebben we al gespeeld

koekiemonster op 05-06-2009 om 17:03 [Niv: 13 / Exp: 656]
moet ook wel een beetje lachen, in welk opzicht zijn natal en sony motion control beter?
Diepte is het enige, wat vereist dat de gamer moet bewegen, wat een nog grotere woonkamer, nog meer problemen etc. veroorzaakt.

Zie de winst niet en moet lachen om degene die eerst de wii-controller afzeikt en nu zegt dat dit beter is, hoezo?

Gast (94.209.211.xxx) op 05-06-2009 om 17:09
MS en Sony hebben als het werkt, een beter motion controller, maar gezien bijna al hun fanboys de wii aan het afkraken zijn waarom zouden ze er blij mee zijn. Het betekent dat ze zich nog "idioter" meoten gedragen voor hun tv om dat hun motion sensor zelfs kan na gaan of je je wel echt als een aap gedraagt ipc bij de wii waar het niet zo precies is. De enige mensen die hier blij over moeten zijn, zijn mensen die een wii leuk vinden en leuke gfx waarderen boven een goed spel.

Wii gamer op 05-06-2009 om 17:10 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Was de sixaxis niet goed genoeg dan? *lacht keihard*

ah joh, we zien wel.

asianck op 05-06-2009 om 17:12 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Vind het vaag dat de mensen die het 'dom zwaaien voor de tv' het nu ineens wel tof vinden. Hoe bedoel je hypocriet.

Louis Tinner op 05-06-2009 om 17:28 [Niv: 201 / Exp: 10063]
bent het eens met de onderste helft van de comments. Wat trouwens nog belangrijker is dan de hardware, los dat deze 'beter' of gevoeliger zou zijn, is de software die je bij deze hardware released. En mocht het nou net zijn dat nintendo hier erg goed in is. De enige reden dat MS en Sony nintendo naapen met motion control is omdat nintendo erin is geslaagd om een nieuw publiek aan te spreken die hiervoor niet game-de.
Bovendien komen Sony en MS hier een beetje laat mee, tegen de tijd dat het echt goed werkt, genoeg mensen het gekocht hebben (hoeveel gaat het kosten) en er ook nog eens goede spellen voor uit komen, zou nintendo wel eens een nieuwe console uit kunnen brengen

Gast (86.83.92.xxx) op 05-06-2009 om 18:05
Natan is eigenlijk niet meer dan Eyetoy in 3D. En die van Sony voegt niet zo veel meer toe als de Motion+. Dus wat dat betreft heeft Miyamoto gelijk. Alleen ik maak me zorgen om de opvolger van de Wii. Ik hoop dat Nintendo een CPU laat ontwikkelen die minstens even krachtig is als de Cell want ze zijn best wel gierig vooral nu ze alleen maar dollartekens zien.

Gast (81.245.221.xxx) op 05-06-2009 om 18:26
Nouja Wii is dan weer ripoff van de Eyetoy van PS2. Zodra Nintendo zag dat Eyetoy veel casuals bracht naar het PS2 publiek zijn ze de Wii kant opgegaan, anders hadden ze deze generatie wel een console zoals de PS360 gebracht. Nuff said.

Onna76 op 05-06-2009 om 18:27 [Niv: 372 / Exp: 18579]
@AsianCK + Kubus, precies, ik heb zelf een Wii en een PS3, maar mis de controls welke ik op de Wii hebt echt wel in bepaalde games. Met Motion Sensing controls Bioshock spelen dat had me fantastisch geleken. Het is grappig dat de felle tegenstanders ineens voorstanders worden omdat het op "hun" console komt, slaat nergens op

@Gezer aha ha ha laat me niet lachen man, de Wii is een aftreksel van een camera.. dan kunnen we net zo goed eerder gaan zeggen dat de Eye Toy een rip off is van de Webcam... nuff said Ik heb nog nooit een slecht woord gezegd over de Wii controls want daarom kocht ik dat ding, het waren enkel de games waar ik wat op aan te merken had en nog hebt.

Gewijzigd door Onna76 op 05-06-2009 om 18:31

No'tje op 05-06-2009 om 18:32 [Niv: 205 / Exp: 10250]

Gast (84.27.37.xxx) op 05-06-2009 om 18:38
Natal is wel wat meer dan EyeToy 3D, zie Eye Toy geen stermherkenning hebben die ook nog eens toonhoogtes uitmeet.

Hoe goed dit gaat werken is de vraag, maar de theorie is een stuk geavanceerder dan Wii Mote Plus + Eye Toy

Gast (86.83.92.xxx) op 05-06-2009 om 18:45
@Gezer , dat zou je heel graag willen, wat kon je met de Eyetoy ook alweer? Jezelf als een aap op tv bekijken en thats it.

Gast (81.245.221.xxx) op 05-06-2009 om 19:17
Mensen mensen jullie vergeten één belangrijk zinnetje van mij, ik zal het nog is quoteren:
"Zodra Nintendo zag dat Eyetoy veel casuals bracht naar het PS2 publiek zijn ze de Wii kant opgegaan"

Gast (83.86.182.xxx) op 05-06-2009 om 20:23
GekooktEi@
Heb je ze alle 3 dan getest ?

Gast (84.82.53.xxx) op 05-06-2009 om 20:54
Nintendo is in die richting (besturings tegnologie) gewoon een stapje verder dan Sony en MS _O_

Cain op 05-06-2009 om 21:29 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Gezer,

Zoveel casual gamers bracht Eye Toy helemaal niet. Ik geloof iets van 5 miljoen. Helemaal niets als je dat vergelijkt met Wii Sports of Wii Fit.

Gast (86.83.92.xxx) op 05-06-2009 om 21:41
PS2 WAS en IS nog steeds casual. En over Natal, er zijn sowieso een aantal games die technisch (nog) niet mogelijk zijn, zoals racen zonder stuur: kleine subtiele stuurbewegingen worden niet herkend.First Person Shooters: Schieten rennen en rondkijken tegelijk zonder controller , hoe willen ze dat gaan klaarspelen? En zo kan ik tientallen nadelen opnoemen.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii
Type:
Hardware
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media