Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

[E3] EA: 'Sony sneller toegankelijk dan Natal.'


Door Joni Philips op 04-06-2009 om 14:56
Bron: NeoGAF

Op de E3 Media & Business Summit 2009 stelden Sony en Microsoft nieuwe controllers voor voor hun console. Bij beide controllers beweeg je voor een camera die jouw bewegingen overneemt, maar bij Sony registreert deze camera jouw bewegingen via een soort staf terwijl Microsofts Project Natal jouw volledige lichaam volgt.

Sony's technologie en Microsoft's technologie lijken dus op elkaar, maar ze verschillen ook. Door die verschillen verkiest Electronic Arts CEO John Riccitiello de technologie van Sony. De technologie van Sony is geavanceerd, maar het vereist minder blind vertrouwen dan de technologie van Natal. Het is gemakkelijker om in te komen dan Natal. De technologie is verleidelijk en perfect voor enkele projecten waaraan EA werkt. Aangezien EA ook al een vijftien maanden weet van de controllers, zijn er dan ook al enkele experimenten. EA zal dan ook beide controllers ondersteunen, zeker omdat Riccitiello verwacht dat beide controllers succesvol gaan worden.


15:02  [E3] Tweetal video's Final Fantasy IV
14:54  [E3] Suda ziet wel wat in Vitality Sensor
 Reacties (40)
 Pagina: 1 | 2
Mafusto op 04-06-2009 om 18:28 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@ Dellion je kunt nou nog nix vergelijken.

Natal en Sony's MC moeten zich beiden nog bewijzen. Een groot nadeel aan natal zal nu al de ruimte zijn aangezien de cam je hele lichaam voor sommige games moet zien en je dan nix tussen in kunt hebbe. Leuk voor mense met een groot huis of weinig inrichting maar het is tog een probleem.

Als sony verder gaan met hun MC drie cam idee dan zijn de mogelijkheden ong gelijk. Sony zou de controller(s) ook kunne gebruiken om diepte toetevoegen (Door of een derde controller of door de cam de afstand te laten meten.).

Agja whateva

We zien wel wat beter wordt.

Scar op 04-06-2009 om 18:39 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Dat van Sony is echt veel beter dan de WiiMote met de Plus.

De WiiMote registreert de beweging en vertaalt dat naar de game.

Dat van Sony, kan dat ook en dan veel precieser en snellere respons zoals je op de beelden zag.
Het tweede wat Sony wel echt als een voordeel heeft, is ook nog de plaatsbepaling.

Zoals het voorbeeld in het filmpje met de zaklamp.
Met de WiiMote zul je alleen de lichtbundel kunnen richten.
Maar met dat van Sony, zelfs vanuit welke richting je ook nog wilt schijnen. Dat is veel meer virtual reality.

Als je het niet snapt, check maar filmpjes op youtube over headtracking.

Leuk Weetje: Eigenlijk is de motion controller van Sony een omgedraaide WiiMote

Edit:
@ Stoner
Dit is de reden waarom dat van Sony wel een stuk beter is en meer kan dan de WiiMote Plus.
@ Willem_liu
Dit zou een manier zijn waarmee ze met de plaatsbepaling omgaan.
@ Spitfiresoul
Er komt geen nieuwe EyeToy uit, dit werkt gewoon met de huidige, hiervoor is namelijk maar een camera voor nodig.
En in het balkje van Natal bevinden zich wel meer dan 1 camera

Natal is briljant, en echt een zeer interessant stukje techniek, maar laat nog een paar vragen open. Waar de camera bij Sony altijd de locatie kan bepalen met de motion controllers, daarentegen heeft Natal geen vastigheid. Wil jij in de avond een spannende game spelen met Natal, grote kans dat je dan gewoon een lamp moet aanzetten om vormen en kleuren uit elkaar te kunnen houden, of kijkt hij naar je warmteveld.
Het tweede is zoals Sony zei, je wilt vaak toch wel knoppen hebben, zoals bij dat pistool in de conferentie.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd, dat van Sony werkt, dat is een feit. Bij de presentatie van Natal liep het niet altijd vlekkeloos, maar Natal kan briljant worden, een stapje verder, een revolutie wil het net zo goed kunnen werken als dat van Sony, maar dan dus zonder controllers.

Edit 2:
Heb net gelezen op engadget over hun impressie met Natal. Het apparaat bestaat inderdaad uit 2 camera's, 1 voor het waarnemen van de bewegingen en 1 infrarood camera voor de diepte.
Natal schijnt erg goed te werken en best wel precies de bewegingen over te nemen. Alleen ik moet wel zeggen dat de ruimte totaal wit was, wat voor een beter contrast zorgt. Maar dus respect voor de goede werking van Natal. Ik kijk er naar uit

Gewijzigd door Scar op 05-06-2009 om 02:27

Gast (77.163.215.xxx) op 04-06-2009 om 18:45
Scar

Hopelijk krijgt die dan niet het omgedraaide effect qui verkopen en hoe populair ie is :9

denk dat zowel die van sony als microsoft wel goed gaan worden.


Hée! krijgen we wel veeel keuze! Wii, xbox360 of Ps3 qua motion control dingen :P

Velqor op 04-06-2009 om 18:45 [Niv: 191 / Exp: 9548]
^
Ikke

Djierod op 04-06-2009 om 19:34 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Ik denk maar gewoon dat ze moeten blijven bij hun oude vertrouwde controller.

willem_liu op 04-06-2009 om 19:49 [Niv: 79 / Exp: 3969]
@Scar

Wat betreft het richten op scherm vanuit verschillende hoeken. Dat is nu met de Motion+ ook mogelijk danzij de verhoogde gevoeligheid. Nadeel is dat je het daadwerkelijk ook zo moet richten dat je WiiMote zicht heeft op de Sensor Bar. Deze nadeel heeft de PS3 Motion Control niet, maar die heeft weer het nadeel dat je binnen het zicht moet blijven van de camera.

Al met al zullen de mogelijkheden elkaar nauwelijks ontlopen. De PS3 Motion Control heeft voor zover ik kan zien 1 grote voordeel ten opzichte van de WiiMote en dat is de absolute plaatsbepaling in een kamer. Echter zoals ik al eerder had gemeld. Ik kan niet echt een toepassing daarvoor bedenken dat zich kan vertalen naar gameplay, maar misschien verbazen de gamedevelopers ons nog wel.

spitfiresoul op 04-06-2009 om 20:24 [Niv: 57 / Exp: 2854]
@djierod

wss vrees je dat er dan ook niets anders dan casualcrap op de 2 consoles gaat komen.

wel dat denk ik niet. in tegenstelling tot de wii zal sony of ms niet zo stom zijn deze controller als standaard controller bij hun console te steken( hooguit een bundel waar ie wel bijzit naast een gewone controller.

hierdoor zullen bedrijven wss veel minder de neiging voelen om te MOETEN ontwikkelen met die motion controls.

verder heeft de ps3 tegenover de ook nog het voordeel dat je voor hun motioncontroller direct de camera nodig hebt. dus dat je ipv een dom poppetje mss jezelf ziet voor sommige games.

en de 3de lokalisatie is een groot voordeel waar ontwikkelaars wss wel een nut voor zullen vinden. anders zou het nutteloos zijn. net als natal dan ook nutteloos zou zijn. mss in horrorgame dat je idd je zaklamp bv vooruit kan steken en naar beneden lichten zodat je in een tunnel of gat kan kijken ofzo.

zo moeilijk om daar toepassingen voor te vinden is het wel niet denk ik.(of om de hoek schieten in een shooter lol.

Gast (83.82.250.xxx) op 04-06-2009 om 20:31
@gast(85.147.168.xxx)

Vuilnisman kan deze zak ook mee???

Berserk op 04-06-2009 om 20:40 [Niv: 148 / Exp: 7420]
De sony motion controller is trouwens een oud patent hoor, het kwam zelfs eerder dan de wii bekend gemaakt werd. Er is zelfs al een patent aangevraagd ervoor in AUGUSTUS 2005

Bewijs:

http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2005073838

zuper op 04-06-2009 om 20:53 [Niv: 7 / Exp: 337]
Idd berserk ik had er ook al eerder over gehoord.
Go SONY

Taw0n op 04-06-2009 om 21:33 [Niv: 83 / Exp: 4141]
Dellion hou es op met je flame gedoe, gewoon niet zo snel geirriteerd raken...

Thejoker op 04-06-2009 om 21:41 [Niv: 36 / Exp: 1798]
Zo mooi he die fanboy wars. Altijd hun consoletje verdedigen en nooit toegeven dat een ander ook wat vets heeft. Meestal omdat ze het zelf niet hebben.

Velqor op 04-06-2009 om 21:47 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Taw0n

Héh? Ik geef juist iedereen gelijk en denk dat beide projecten succes gaan worden dat zeg ik net zelf!
Ik snap niet wat het probleem is met jullie hier, eerst was er iets tegen 'gasten' en nu tegen een aantal gewone leden. érg slechte sfeer hier.
Niet zo stoken alstublieft

--
weet iemand al hoe duur ie ongeveer dan voor de ps3 gaat worden?

im2 op 04-06-2009 om 21:53 [Niv: 574 / Exp: 28719]
15 maanden al. Genoeg om een volledige game te maken. Ze zitten vast al verder dan gewoon wat experimenteren.

Scar op 05-06-2009 om 00:20 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ Willem_liu
Heb je het filmpje niet gecheckt, dan zie je een toepassing en de mogelijkheden.

En dat vanuit de hoeken, heb je waarschijnlijk niet goed begrepen, maar dat heeft dus met de plaatsbepaling te maken, wat de Wii dus niet kan.

Maar als je het filmpje checkt, zul je het moeten begrijpen en de dikke meerwaarde er van zien.

Gewijzigd door Scar op 05-06-2009 om 00:23

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.