Eiji Aonuma is de producer van The Legend of Zelda: Twilight Princess en werkt al sinds Ocarina of Time mee aan de Zelda serie. Hij liet nu enkele kleinigheden weten over Zelda op de DS, de GC en de Revolution in een interview met het magazine Wired.
De nieuwe realistische stijl van Zelda is er gekomen om een grotere Amerikaanse markt te bereiken. Daarom werd er intensief samengewerkt met Nintendo of America over dingen zoals het ontwerp van Link. Er zijn echter ook problemen met de realistische stijl, alles moet dan ook realistisch zijn, de resultaten ook. Vooral met de gevechten te paard is dit moeilijk.
De actie te paard zal veel sneller zijn dan we gewend zijn van Zelda. Eens je terug rondloopt, zal de actie veel trager zijn. Ook in deze game zal Link geen stem hebben want het is niet geschikt voor de Zelda serie maar als ze een geschikte, unieke stem kunnen vinden zou het invoegen van een stem wel mogelijk zijn. Deze ideeën zullen ook de basis vormen voor de DS en Revolution Zelda. De DS versie zal gebruik maken van de touchscreen en de stylus.
|