Nieuws: Geen Final Fantasy XIII demo bij Advent Children
Door Joni Philips op 07-05-2009 om 10:25
|
Bron: 1Up
|
Met Final Fantasy XIII ontwikkelt Square-Enix een grootse RPG voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game volg je Lightning, het vrouwelijke personage die de mensheid moet vernietigen op bevel van de kristallen.
In Japan kunnen duizenden gamers de game reeds testen dankzij een demo bij de Blu-Ray versie van Final Fantasy VII: Advent Children. In Amerika zal Advent Children alvast geen Final Fantasy XIII demo krijgen volgens producer Yoshinori Kitase. Aangezien demo's in het Westen meestal downloadbaar zijn, gaan ze kijken naar een downloadbare demo. Kitase vindt het ook oneerlijk ten opzichte van Xbox 360 eigenaren om een Final Fantasy XIII demo te verspreiden via Blu-Ray. Zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 eigenaren moeten de demo kunnen spelen in zijn ogen.
|
|
|
|
10:37 StarCraft II krijgt beta
10:17 Spyborgs
|
Reacties (44) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (145.89.129.xxx)
op 07-05-2009 om 10:30
|
Goed nieuws :)
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-05-2009 om 10:35
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Nah, ik had liever de demo op Blu-Ray. Die demo kan enkele GB groot zijn, met een diskversie kon je gewoon installen wanneer je wou en verwijderen wanneer je ruimte nodig hebt. Nu heb je ofwel telkens een download van enkele uren, of enkele GB van je schijf kwijt. Beter was misschien een DVD demo voor de Xbox 360 fans als compensatie voor de Blu-Ray demo.
Gewijzigd door Joni Philips op 07-05-2009 om 10:36
|
|
Gast (85.17.199.xxx)
op 07-05-2009 om 10:36
|
Ja, ernstig pover dit weer. Die demo is 5GB groot.
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:03
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Ik kan me niet voorstellen dat de 360 demo 5 GB is, dat is een compleet spel op de 360.
En al zou hij 2GB in het extreemste geval, dat haal je ook binnen een half uur binnen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-05-2009 om 11:06
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Ik kan me niet voorstellen dat Final Fantasy XIII op één singlelayer DVD zal verschijnen. En de PS3 demo is echt 5 GB.
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:08
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Dat denk ik ook niet. Maar PS3 spellen zijn 9 van de 10 keer veeeeeeeeel groter dan Xbox spellen. Dat zal met FF dus niet anders zijn. En als de PS demo 5GB is kan ik me om eerder genoemde reden niet voorstellen dat de 360 demo ook 5 GB is.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-05-2009 om 11:12
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
De enige manier om die 5 GB te verminderen is echter door stevig filmpjes te comprimeren of ze te schrappen. Zouden ze daartoe bereid zijn bij SE? Nu ja, maakt mij weinig uit, 2 GB of 5 GB, ik download hem niet. Zelfs 2 GB is 2 uur downloaden en een tiende van mijn downloadlimiet
Gewijzigd door Joni Philips op 07-05-2009 om 11:13
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:15
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
comprimeren? Waarom niet?
Compressie is op de 360 beter dan op de PS3, daarom zijn spellen op de 360 kleiner dan op de PS3 terwijl ze behalve qua bestandsgrootte niet onderdoen. Waarom zou dat met een demo niet kunnen en waarom zou squenix dat niet willen?
MS pusht developers juist om te comprimeren omdat ze boetes krijgen wanneer een spel op meerdere schijven verschijnt.
|
|
Gast (80.201.172.xxx)
op 07-05-2009 om 11:20
|
Omdat Square niet bereid was te comprimeren voor de Nintendo 64 en kozen voor de PS, omdat zij de sterke positie hebben aangezien MS hen vroeg om FF13, ... of omdat comprimeren ook een effect heeft op de kwaliteit en de processorkracht... MS gaat nooit SE dwingen om iets te doen wat ze niet willen, ik durf zelfs wedden dat ze die extra kost voor extra disks laten vallen. (of dat SE ze gewoon doorrekent aan de consument)
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-05-2009 om 11:21
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Comprimeren kan niet tot het eindige. Anders moest MS geen uitzonderingen toestaan op hun XBLA limiet voor bijv. Castlevania en Watchmen.
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:23
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Dat is koffiedikkijken.
Ik denk dat op dit moment SE de xbox net zo hard nodig heeft als andersom omdat de installed base van de PS3 gewoon te klein is om voldoende exemplaren af te zetten om de enorme ontwikkelkosten eruit te halen.
Overigens was SE wel bereid te comprimeren maar voelden ze zich genaaid omdat Nintendo de 256MB (of was het nou 512MB) cartridge voor zichzelf wilden houden om Zelda te releasen.
|
|
Gast (80.201.172.xxx)
op 07-05-2009 om 11:25
|
Dus als een bedrijf zoals MS hen probeert te naaien met extra kosten, willen ze de game ook houden. :P
|
|
Gast (82.173.151.xxx)
op 07-05-2009 om 11:31
|
Weetje hoe minder, moeten PS3 eigenaren straks 5GB binnenhalen om het spel te spelen omdat ze hem niet op blu-ray willen zetten, weetje wat zet de final versie dan ook maar op 10 DVD`s. |(
|
|
Gast (80.201.172.xxx)
op 07-05-2009 om 11:32
|
en jij zit evengoed koffiedik te kijken aangezien je zit te beweren dat een demo plots 3 GB kleiner wordt.
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:36
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@Joni
Niemand zegt ook dat het tot het oneindige kan. Anders zou ieder spel maar 1 MB zijn is het niet?
Maar aangezien Xbox spellen aanzienlijk kleiner zijn dan PS3 spellen is het wel degelijk mogelijk een bestandsformaat aanzienlijk te verkleinen. Dus dat kan met een demo ook. Ik heb nog geen overtuigend argument gehoord waarom niet.
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 11:36
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
"en jij zit evengoed koffiedik te kijken aangezien je zit te beweren dat een demo plots 3 GB kleiner wordt. "
Waar zeg ik dat?
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-05-2009 om 11:45
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
En voor hoeveel spellen zit jij te vergelijken? Ik kan met moeite groottes vinden, enkel voor Assassin's Creed en Proving Ground die beiden ongeveer 6 GB zijn op PS3 en 360 dus geen verschil.
|
|
Gast (80.201.172.xxx)
op 07-05-2009 om 11:48
|
in je eerste post ... Even bij de les blijven. Dementie op jouw leeftijd is nogal akelig
|
|
Stammetje91
op 07-05-2009 om 12:11
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
@Joni
Downloadlimiet geld toch alleen voor nieuwsgroepen? Waar woon je dan?
@Weslii
Al zou je een game tot 1MB kunnen comprimeren word het boktraag door de compressie, dus daar schiet je ook vrij weinig mee op dan.
Zelf download ik hem waarschijnlijk niet, omdat ik de game toch wel ga kopen en er zo min mogelijk van wil zien.
Gewijzigd door Stammetje91 op 07-05-2009 om 12:12
|
|
Gast (83.86.202.xxx)
op 07-05-2009 om 12:16
|
360 strikes again!
|
|
Gast (81.207.111.xxx)
op 07-05-2009 om 12:18
|
België gok ik? Daar is alles kwa internet nog hopeloos ouderwets...
|
|
Gast (84.193.246.xxx)
op 07-05-2009 om 12:32
|
fucking xbox wer
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 12:43
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
"in je eerste post ... Even bij de les blijven. Dementie op jouw leeftijd is nogal akelig "
Begrijpend lezen is je vreemd begrijp ik?
Ik schets een hypothetische situatie, ik beweer niks.
Wat is trouwens mijn leeftijd volgens jou?
|
|
Weslii
op 07-05-2009 om 12:57
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
[quote]En voor hoeveel spellen zit jij te vergelijken? Ik kan met moeite groottes vinden, enkel voor Assassin's Creed en Proving Ground die beiden ongeveer 6 GB zijn op PS3 en 360 dus geen verschil. [/quote]
Nou bijvoorbeeld Oblivion, die op de PS3 2 maal op de schijf gezet moest worden omdat de laadtijden anders te groot werden, dus ook de file size is dan twee maal zo groot. En dan kun je zeggen dat het spel er twee keer op staat, maar dat was kennelijk nodig om het speelbaar te houden.
Kijk ook eens naar de vorige generatie, waar op een gamecube schijfje iets minder dan 2 GB past. Bijvoorbeeld SC:Chaos Theory, is grafisch op de cube nog mooier dan op de PS2. De filesize (en capaciteit van de schijf) is minder dan de helft.
Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Compressie.
Overigens heb ik er ook een artikel over gelezen een jaar geleden ofzo, volgens mij op Bashers.nl. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.
bekend feit is dat de compressie op sonyconsoles van oudsher minder is dan bij de concurrentie.
|
|
endwar
op 07-05-2009 om 13:02
[Niv: 16 / Exp: 808]
|
jammer dat die niet komt die demo
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|