Nieuws: Dead Rising 2 met 6000 zombies op je scherm?
Door Rene Groen op 28-03-2009 om 10:08
|
Bron: MTV Multiplayer Blog
|
Dead Rising was een fantastische game. Ok, dat is een mening die deels teniet gedaan kan worden door bijvoorbeeld het savesysteem, maar de verwachtingen zijn (in ieder geval bij ondergetekende) alweer hoog opgelopen.
Izmeth Siddeek, de art leader van de karakters, geeft tijdens de GDC alvast aan dat we in de sequel tegenover een groot aantal zombies komen te staan. Ze doen dit middels een eigen ontwikkelde software, Mental Mill genaamd. Met deze engine moeten we niet alleen vele zombies tegelijkertijd kunnen zien in Las Vegas, maar ook nog eens zombies die onderling van elkaar verschillen en dus niet allemaal hetzelfde zijn.
Mooie uitspraken, maar de meest opvallende komt van Laura Scholl, de product manager voor Mental Mill. De beste vrouw beloofd namelijk dat we maar liefst 6000 zombies tegelijkertijd in het scherm tegen zullen komen. Siddeek bevestigde niet of dit aantal daadwerkelijk klopt.
|
|
|
|
10:12 Nieuwe, wazige Uncharted 2 beelden
10:02 Binnenkort meer Fable II DLC
|
Reacties (32) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Simon
op 28-03-2009 om 10:23
[Niv: 112 / Exp: 5600]
|
Lol, zou wel über vet zijn, maar I don't think so.
|
|
Fiercy Dragon
op 28-03-2009 om 10:36
[Niv: 66 / Exp: 3297]
|
zeg maar het GTA IV promo-praatje, elk karakter dat je ziet leidt zijn eigen leven, maar toch poppen ze elk keer als je je omdraait weer nieuwe auto's in de spelwereld, waardoor je in de praktijk er niks van zult merken...
Zo klinkt het iig in mijn oren :p
EDIT: wie is die jackass met die gitaar, ik bedoel, als je een bijl naast je hebt liggen waarom ga je dan niet daarmee in de rondte zwaaien? :p
Gewijzigd door Fiercy Dragon op 28-03-2009 om 10:37
|
|
Gast (94.209.82.xxx)
op 28-03-2009 om 11:00
|
misschien is hij voor make piece not war :P.
En wil hij ze met zijn slechte muziek uit Las Vegas jagen. En we weten allemaal dat alles weg te krijgen is met valse muziek.
|
|
Gast (85.234.133.xxx)
op 28-03-2009 om 11:16
|
Ziet er wel ernstig vet uit!
|
|
No'tje
op 28-03-2009 om 11:33
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
Lijkt me niet zo goed voor de framerate.
|
|
Gast (77.166.1.xxx)
op 28-03-2009 om 11:42
|
Mensen ik ben al blij als er 300 zombies te gelijk op mijn scherm zie
|
|
XtraNL
op 28-03-2009 om 11:49
[Niv: 82 / Exp: 4096]
|
Dat zou echt gruwelijk vet zijn
|
|
spartans
op 28-03-2009 om 12:16
[Niv: 205 / Exp: 10270]
|
dat lijkt me egt zo strak en dan nog met co-op, nauw dat word egt lachen
|
|
Gast (84.196.26.xxx)
op 28-03-2009 om 12:45
|
Die heeft dan wel een grotere TV dan mij vrees ik...
|
|
Remco1988
op 28-03-2009 om 13:20
[Niv: 48 / Exp: 2416]
|
weten ze wel hoeveel 6000 is. als ze nog zouden zeggen 1000. is het al mooi, maar 6000 zou wel heel tof zijn, alleen geloof er geen reet van  . Wel een vette game was dat eerste deel zeg. verheug me al enorm op deel 2.
|
|
Jelle Havermans
op 28-03-2009 om 13:24
[Niv: 103 / Exp: 5158]
|
Yeah guitar is back!! en ik geloof die 6000 niet. ik vermoed zo'n 3000 a 4000 stuks.
|
|
Gast (82.73.18.xxx)
op 28-03-2009 om 13:40
|
euhm, duizendtallen characters in beeld zijn hiezoiezo overdreven.
een gemiddelde polygon model heeft zo'n 6000 polygons, 6000 x 6000 = 36 000 000 polygons, (klopt niet helemaal omdat characters niet volledig zichtbaar zijn maar samen met jou char en de omgeving klopt dat wel.
Ps3, nog xbox volgens mij zelfs de PC kan nogniet 36 miljoen polygons tekenen en shaden en vervolgens texture's over plakken met een framerate boven de 30fps.
dit is complete onzin.
|
|
Simon
op 28-03-2009 om 14:54
[Niv: 112 / Exp: 5600]
|
Ik gok dat het er 600 worden.
|
|
HcV83
op 28-03-2009 om 15:18
[Niv: 44 / Exp: 2195]
|
500 zou al vet zijn
|
|
Aaruman
op 28-03-2009 om 16:32
[Niv: 62 / Exp: 3086]
|
Heel cool, maar onwaarschijnlijk. Dat is 3x een grote (middelbare) school.
|
|
AmazingShikoku
op 28-03-2009 om 16:39
[Niv: 129 / Exp: 6459]
|
@ Aaruman, 6x die van mij
|
|
Fiercy Dragon
op 28-03-2009 om 18:17
[Niv: 66 / Exp: 3297]
|
@ Aaruman
ach, zie het in perspectief, dan is nog niet eens 1/5 van wat er naar een avondje sensation white komt  , en daar zitten ook wel zon 6000 zombies tussen... dus het kan in de realiteit al prima!
|
|
Stammetje91
op 28-03-2009 om 20:19
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
Dit is idd wel heel veel, maar met een paar honderd tegelijk word ik al overdonderd.
|
|
im2
op 28-03-2009 om 20:27
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Zombies die zich veraf bevinden worden sowieso minder gedetailleerd weergegeven dus dit is best mogelijk.
Kijk hier bijvoorbeeld eens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=nypCRHMXPHc
nog lang geen 5000 maar toch al heel mooi.
Gewijzigd door im2 op 28-03-2009 om 20:34
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 28-03-2009 om 20:57
|
6000 is dikke onzin natuurlijk.
een gemiddelde non primary gamecharacter bestaat toch al gauw uit 4000 polys wat in sommige games flink op kan lopen (games waarbij men niet met kwantiteit werkt). 4000 polys x 6000 betekent 24.000.000 polygonen. en aangezien elke gamecharacter model meerdere keren berekent wordt( dus spec pass, normal pass, etc) zal dat nog eens verdriedubbeld worden. En dan hebben we het alleen nog maar over de tegenstanders. Dan hebben we nog ziets als LOD (level of detail) waarbij gamemodels minder detail zal bevatten als het verder afstaat, maar hoe dan ook. Deze polycounts zijn veel te hoog. een gears of war 1 level bestaat gemiddeld uit 500.000 polygonen en Dead rising komt zogenaamd even aanzetten met 24 miljoen polygonen aan alleen enemies op je scherm (en daar moet environment dan nog bijgerekent worden). het zal dus veel en veel minder zijn.
|
|
Undertaker
op 28-03-2009 om 21:12
[Niv: 22 / Exp: 1103]
|
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 28-03-2009 om 23:42
|
Dat zijn lowpoly beastmodels die allemaal instanced zijn. Dat zijn monsters in een "flock" behavior. Met andere woorden het zijn vele vele kopien van de zelfde model die allemaal als een kudde voortbewegen. Met andere woorden hebben ze een gigantisch slechte AI. ze hebben kwaliteit ingelost voor kwantiteit. Maar bij een game als deadrising, kun je niet zomaar met een flocksysteem werken. Alles moet goede AI hebben en dat is nu niet mogelijk met 6000 next gen (met effecten erop) animated characters. Die spinnen in het filmpje hebben verder ook geen effecten (normal/bump/etc) erover, wat het een gigantisch stuk minder zwaar maakt.
|
|
MarcianoNL
op 29-03-2009 om 03:09
[Niv: 217 / Exp: 10864]
|
Zolang er maar geen framerate problemen komen hierdoor. Een stuk of 4000 tegelijk zou ook mooi zijn.
|
|
Gast (84.28.145.xxx)
op 29-03-2009 om 08:13
|
hahah
Over 9000!!! nappa en vegeta good old memories
mja 9000 lijkt me stug hoeveel die ene hack en slash game ninety nine nights ook al over de 1000 ging geloof ik
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|