Met You're in the Movies richt Microsoft zich in samenwerking met Codemasters op de casual game markt. Met behulp van de Xbox Live Camera worden bewegingen van spelers opgenomen. Deze kunnen later verwerkt worden in korte, grappige filmpjes.
Met You're in the Movies belandt Microsoft in het vaarwater van de EyeToy en diens games. Sony's EyeToy Team Designer Sandy Spangler gelooft dat You're in the Movies enkele technische problemen zal kennen. Uit hun ervaring blijkt dat enkele elementen die You're in the Movies wil gebruiken, niet betrouwbaar zijn waardoor het EyeToy team ze nooit heeft gebruikt. Achtergrondsubtractie bijvoorbeeld is niet robuust, als het wit in de kamer verschuift, kan het stoppen met werken. Spangler wenst de concurrentie echter veel geluk. Spangler is tevens verbaasd dat de Xbox Live Vision Camera zo slecht ondersteund wordt, Microsoft lanceerde tot nu toe amper één game die hem echt gebruikt en de camera is reeds een jaar beschikbaar.
Ondertussen noemt Spangler de Wii fantastisch omdat Nintendo mensen aantrekt die er nooit over dachten om videogames te spelen. Nintendo trekt echt een breder publiek aan. De EyeToy is echter intuïtiever volgens Spangler, bij de WiiMote word je meer gevraagd om meer onnatuurlijke bewegingen te maken. Bij de EyeToy is er een directe correlatie tussen wat je doet en wat er gebeurt.
|