Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Takeuchi: 'Resident Evil 5 pusht PS3 en 360 tot uiterste.'


Door Joni Philips op 10-11-2008 om 16:30
Bron: Aussie Nintendo

Met Resident Evil 5 debuteert de Resident Evil franchise in 2009 op de Xbox 360 en de PlayStation 3. In de game neemt Chris Redfield het op tegen slimme mensachtige vijanden in het zonnige Afrika.

In tegenstelling tot andere Resident Evil spellen zal Resident Evil 5 niet op de Wii verschijnen. Producer Jun Takeuchi heeft geen problemen met de Wii, maar men pusht de PlayStation 3 en de Xbox 360 reeds tot het uiterste. Een Wii versie zou dus moeilijk zijn.



16:50  LittleBigPlanet beschermt copyrighthouders
16:24  Wandelen met je Mii op de Nintendo DS
 Reacties (40)
 Pagina: 1 | 2
Nelus op 10-11-2008 om 16:32 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Het uiterste, zoveel developers zeggen dat!
Sowieso vind ik dat de PS3 en 360 bar weinig kunnen met hun 512 mb RAM, het is een wonder dat die developers zoveel er uit weten te persen qua beelden. Next generation please

Nibor op 10-11-2008 om 16:34 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Ik kan het gewoon niet geloven dat deze generatie NU al aan zijn top zit, dat zou belachelijk zijn!

Gast (194.169.216.xxx) op 10-11-2008 om 16:36
van hun geloof ik het niet. Van uncharted werd ook gezegd dat het uiterste pusht. Het is een verkooppraat. Uncharted gebruikte maar 33% van de echte rauwe kracht van de ps3. Enige game die ik ken waarbij de engine echt alle SPU's volledig wordt benut is FFXIII/vs XIII. En heavy rain zal ook wel 4 van de 6 spu's gebruiken of meer. Maar RE5 geloof ik niet dat zij alle rekenkracht gebruiken van de ps3

Roderick op 10-11-2008 om 16:41 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Als je denkt dat dit verkooppraat is dan moet je ook niet geloven dat Uncharted maar 33% gebruikt, dat is evenzeer verkooppraat. Gebruiken van hardware zijn niet in procenten aan te geven, dus 33% is eigenlijk maar nergens op gebaseerd.

Gast (84.31.232.xxx) op 10-11-2008 om 16:42
tot het uiterste? laat me nie lachen. vat dit nie verkeerd op, k vind re5 egt een pracht van een pareltje, maar dat het tot het uiterste wordt gepusht lijkt me nogal stug.

Gast (83.82.109.xxx) op 10-11-2008 om 16:48
Het is wel een feit dat de Ps3 tot meer in staat is uiteindelijk dan de 360. Maar voor een multiplatform titel geloof ik dit niet helaas.

Als je kijk naar uncharted, de first-gen game voor de PS3, wat oogverblinded goed uitziet. Vooral op het einde, met die regen, je ziet op elke texture regendruppels vallen... Dat vereist nogal wat kracht..
Super gewoon...

Gast (62.194.71.xxx) op 10-11-2008 om 16:50
Agree with Roderick, je kunt niet zeggen deze game gebruikt zoveel procent, het gaat erom dat er effectief gebruik wordt gemaakt van de rekenkracht van een console. Elke developer kan alle kracht van een console benutten, echter de effectiviteit is van belang. Zo zul je ook zien dat sommige spellen die er minder goed uitzien je console op volle toeren kunnen laten draaien met framedrops tot gevolg. Echter zullen er ook altijd spellen zijn die er beter uitzien die geen last ondervinden van framedrops en dergelijke.

im2 op 10-11-2008 om 16:53 [Niv: 574 / Exp: 28719]
@Nibor

Deze generatie is wel al 3 jaar bezig dus die 'NU al' vind ik niet echt op z'n plaats

Nash op 10-11-2008 om 16:59 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Mijn vraag is dan het volgende: Hoe weten zij dat dit het uiterste is? Wat gebruiken ze als graadmeter?

Hetzelfde geldt voor de ontwikkelaars die een bepaalde percentage zeggen te gebruiken. Hoe weten ze dit? Om te weten wat een bepaalde percentage is dien je eerst te weten wat het totaal is, als het totaal nog niet bereikt is hoe weet je dan dat je op de bijv 33% zit?

Mjah, we zien wel in hoeverre deze uitspraak waar is. Ik verwacht echt een hoogstandje van uitgevers die zulke uitspraken doen..

ProGamer op 10-11-2008 om 17:00 [Niv: 26 / Exp: 1292]
Nou 3 jaar, is niet erg lang vind ik.

Gast (194.169.216.xxx) op 10-11-2008 om 17:01
33% kan ook verkooppraatjes zijn idd. Maar dat is gezien ze 2 spu's gebruiken (killzone gebruikt er bijv 4) een heel stuk geloofwaardiger, dan dat er minstens tot nu toe 10 developers hebben geroepen dat ze de volle 100% gebruiken. Dat noem je filteren van informatie en kijken wat het meeste waard is. en dan geloof ik dat weldegelijk.

Roderick op 10-11-2008 om 17:04 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ik weet niet of Uncharted bij 2 SPU's blijft...ik denk dat het wel wat meer zijn eigenlijk: je hebt namelijk al snel een SPU of 2 gebruikt voor decomprimeren. Maargoed, dat wordt een heel technisch verhaal. MGS4 gebruikte ze bijvoorbeeld allemaal. Vaak worden ze ook allemaal gewoon gebruikt, maar worden ze niet gepusht...dat is het voordeel van een multicore processor: ze kunnen een boel meer doen zonder te zweten.

Gast (194.169.216.xxx) op 10-11-2008 om 17:06
every time something happens. Wells admitted that "As far as the Cell processor and the SPU's are concerned we were only using about 1/3 to 1/2 of the SPU's at one time and so there is still quite a bit more we can do." We can't wait to see what the future holds, but for now, we can't wait to play Uncharted!

Gast (194.169.216.xxx) op 10-11-2008 om 17:10
uiteraard. Ik begrijp wat je bedoeld. Maar ik blijf sowieso bij het punt dat ik vrijwel elk verhaaltje over de kracht van de ps3 die volledig benut wordt, gewoon afschrijf. Mocht ik me niet vergissen, zegt zelfs EA dat ze de volledige kracht van de ps3 gebruiken in games waarvan je zelfs als beginnende gamer kunt zien dat het niet klopt. Dus nee. Ik geloof ook niet in het RE5 verhaaltje. Alhoewel het er leuk uitziet, geloof ik er niet in. En je vergeet overigens dat ik ook zelf mijn eigen backstage info heb van ps3/360 ontwikkelingen Roderick. Om ermee te zeggen dat ik niet weet wat het maximum is, maar wel weet wat het maximum niet is.

Roderick op 10-11-2008 om 17:15 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Dan weet je ook heel goed dat voor zowel de 360 als PS3 het absolute maximum wsl nooit gehaald gaat worden

Gast (194.169.216.xxx) op 10-11-2008 om 17:24
het maxi maximum zal idd nooit behaald worden.
Maar waarom zeggen we eigenlijk maximum?
Als we kijken naar FFXII of GeoW2 dan kunnen we in feite zeggen dat het maximale uit een console gehaald wordt. Ook al zal niet ten alle tijden 100% uit de console gehaald worden, omdat er dan geen speling zou zijn als er in een keer een hevige scene tevoorschijn komt. Maar men zit gewoon zover, dat het kleine beetje wat nog overblijft, gebaggetaliseerd kan worden:).
Maar als een game 95% van de console gebruikt, dan mogen we van een succesvolle ontwikkeling spreken, mocht het spel er ook naar zijn.
Want in feite kun je zelfs pingpong op een IBM supercomputer laten crashen als je de meest inefficiente code ever gebruikt;)

Gast (84.197.178.xxx) op 10-11-2008 om 17:34
we hebben nog lang niet het maximum van de PS3 gezien hoor. En dat zal nog wel even duren. Bij God of War III zal je zien wat de Playstation 3 allemaal kan.

Gast (84.198.180.xxx) op 10-11-2008 om 17:37
Je weet dat dit geen waarheid is .
volgens mij is op gfx gebied nog niet alles uit de 360 gehaald , laat ons aannemen
dat er nog veel meer op gfx gebied kan . VB ps2 .
En dat de Wii moet afhaken is de normaalste zaak van de wereld .
tot slot wil ik jullie ff duidelijk maken wat voor gfx er al uit de ps3 kwam bij MGS4 .
zou me verrassen dat RE5 deze MGS4 daarin verslaat of ten koste van de gameplay de gfx mooier maakte ...

Jonezy op 10-11-2008 om 18:16 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Ze zeggen het zo vaak, er zal nooit alles uit een console gehaald worden.

Zokun90 op 10-11-2008 om 18:21 [Niv: 25 / Exp: 1247]
'Tot hun uiterste'... belachelijk. Ik vind KZ2 er veel mooier uitzien.

MarcianoNL op 10-11-2008 om 18:23 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Tot het uiterste geloof ik niet maar dat ze er veel uithalen is wel duidelijk.

Gast (217.122.89.xxx) op 10-11-2008 om 18:35
Sony hoeft van mij zich niet te bewijzen qua graphics maar eerder qua genres. De PS2 is een goed voorbeeld voor dit "uiterste uit console halen" gedoe, of de 360 dit gaat doen is een vraag. Wat ik wel weet dat Sony het zeker gaat doen met de PS3.

vinnie13 op 10-11-2008 om 18:38 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Zohe dit was ook wel gelukt op de ps2. :S

Gast (81.164.140.xxx) op 10-11-2008 om 18:42
klopt killzone 2 ziet veel beter uit .. ik weet het ben beta tester :) _O_ _O_ *D

Gast (81.207.19.xxx) op 10-11-2008 om 19:06
Erm excuse me?? Dan kunnen de games nooit gelijk zijn dan moet de PS3 versie wel een heel pak beter zijn qua graphics he, why the fuck hebben we anders blu ray voor?

@89 inderdaad mee eens, het zijn voor alsnog veel shooters, eindelijk deze maand weer eens een RPG hoe lang we daar niet op hebben moeten wachten. Maar ja, daar hebben we de 360 weer voor te danken :-P

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resident Evil 5
Type:
Game
Releasedatum:
13-03-2009
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media