Tetsuya Nomura is één van de meest gerespecteerde producers bij Square-Enix. Hij heeft veel invloed gehad bij de ontwikkeling van verschillende toppers en is nu bezig aan de ontwikkeling van Kingdom Hearts en de verschillende Final Fantasy VII spellen.
Hij werd deze week geïnterviewd door DoriMaga, een Japans game magazine. Het interview is niet lang maar leert ons toch wat bij over verschillende Square-Enix games. Het grootste deel van het interview draaide rond Kingdom Hearts.
Square-Enix opende onlangs een Kingdom Hearts II site nadat er maanden niets over de game werd gezegd. Er verscheen ook een reeks features op verschillende Japanse sites. De releasedatum lijkt dus dichtbij te zijn. Ook Nomura bevestigt dat de Japanse releasedatum aan het naderen is.
Iedereen dacht dat Square-Enix problemen had met de ontwikkeling waardoor het spel werd uitgesteld omdat er zo weinig informatie werd vrijgegeven maar Nomura zegt nu dat Kingdom Hearts II te vroeg werd aangekondigd. De game ligt nog steeds op hetzelfde schema als dat dat werd opgesteld toen de ontwikkeling begon.
Het verhaal van Kingdom Hearts is 100% afgewerkt en de soundtrack moet alleen nog een beetje bijgesteld worden. Het spel zelf is nog niet volledig afgewerkt, voorlopig zijn ze bezig met het afwerken van de main quest. Hij zegt ook dat de verhaallijn 2,5 keer zo lang zal zijn als die van het origineel.
Er is ook veel werk gekropen in de animatiedata. Er zullen verschillende outfits beschikbaar zijn en die hebben elk hun eigen animaties. Alleen de animatie voor te wandelen is bij alle outfits hetzelfde. Nomura zei dat de game misschien meer dan één DVD zou innemen.
Hij gaf ook een beetje info over de verschillende Final Fantasy VII titels waar hij aan meewerkt. Before Crisis: Final Fantasy VII is een game voor de Japanse mobieltjes. Ze zijn van plan om het aantal personages uit te breiden met twee. Het einde van de ontwikkeling nadert en hij is zeer opgewonden over de verhaallijn van het spel.
Over Crisis Core: Final Fantasy VII, de PSP Final Fantasy, had hij enkele interessante dingen te zeggen. Nomura heeft al de art van het spel gemaakt en nu zijn ze bezig met de plannen voor het gameplay systeem. Hoewel het spel werd aangekondigd als een Action RPG, denkt Nomura dat het uiteindelijke gameplay systeem de speler nog kan verrassen.
Over Advent Children had hij enkel te zeggen dat er binnenkort (E3?) meer aankondigingen komen. Waarschijnlijk zal de releasedatum dan eindelijk aangekondigd worden. Waar Advent Children altijd wordt uitgesteld, zou Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII wel eens vroeger kunnen verschijnen dan iedereen verwacht. Hij verwacht dat na E3 de mensen nog meer zullen opgewonden uitkijken naar deze titel. Voor dat spel moet hij enkel de personages ontwerpen.
|