Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
Grand Theft Auto VI - De Locaties
Grand Theft Auto VI - De Personages
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Nieuws:

Final Fantasy haalt maximum uit PS3


Door Joni Philips op 23-09-2008 om 16:42
Bron: FFXIII Net (via mercy0001)

Square-Enix ontwikkelt verschillende projecten, maar Final Fantasy XIII is ongetwijfeld hun belangrijkste Final Fantasy project. De game verschijnt op de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Bij Square-Enix wordt momensteel hard gewerkt aan de PlayStation 3 versie, waarna men aan de Xbox 360 versie start. Tegen het Official PlayStation Magazine Australia heeft producer Yoshinori Kitase verteld dat de "game maximaal gebruik zal maken van de mogelijkheden van de PlayStation 3". Bij het porten wil men "ook de mogelijkheden van van de Xbox 360 maximaal gebruiken." Op beide platforms zal de game dus tot het uiterste gaan, dus wordt deze game een goede test voor de grafische kracht van beide. De multiplatformontwikkeling mag dus geen effect hebben. De ontwikkeling van de game verloopt ook goed, het scenario is ongeveer volledig afgewerkt en de artiesten zijn voor 80% klaar. Natuurlijk moet er nog veel werk gebeuren, het wordt dus nog even wachten.
    We're trying to use the hardware to the max for both consoles, so there will be no decrease in quality with it going to both platforms.


16:56  The Sims volgt Weird Science plot
16:35  Uitstel voor TNA iMPACT
 Reacties (61)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (194.169.216.xxx) op 23-09-2008 om 21:47
@.21

Ok ik ben het met je eens dat dit soort uitspraken zovaak gworden gedaan. Maar DAT zijn de developers die alles van de daken afschreeuwen en ondertussen maar 2 spe's aanspreken.

Maar mocht je misschien wat research hebben gedaan, zou je weten da de White engine van Sqaure Enix in 2006 4 spe's aansprak en in 2007 zelfs alle 6 van de ps3. Nu zitten we in 2008 an zal de white engine waarschijnlijk constant geoptimaliseerd zijn om efficienter te lopen op de 6 spe's. Technisch gezien loopt de white engine dus op 95%/100% rauwe kracht van de ps3.

En dan heb je het over dat er dan ook een verschil is in het maximale uit de graphics halen. Dat klopt. Je kunt nog zo'n sterk apparaat tot je beschikking hebben, maar zonder een goed ontwikkelteam, maak je niet de mooiste graphics.
En voila!. We hebben het over Square Enix. Als een developer de koning is in het creeeren van graphics, dan is Square Enix dat wel.
Met dat gezegd te hebben is square enix dus een developer waar je van kunt vertrouwen dat ze de waarheid spreken

Scar op 23-09-2008 om 21:55 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Ik wil even kwijt, dat ik in mijn stukje 100% zei, maar dat was als voorbeeld, maar ik zie dat iedereen dat kopieert.
Maar dat is dus niet wat SE heeft gezegd.

Ik zei het ter verduidelijking van het verhaal van 216.

@ Dark lars,
Ik zei de "meeste" snappen het niet. ik zei niet iedereen.
Ook zei Joni al dat dit stukje dus in tegenspraak was met wat er een tijd geleden is gezegd dat de 2 versies identiek zijn.

Gast (213.46.143.xxx) op 23-09-2008 om 22:08
lol@ .216
Dat IBM de cell gebruikt voor supercomputers wil nog niet zeggen dat ie goed is op grafisch gebied. Het geen dat ps games er altijd zo goed uit heeft doen zien is OPENGL en niet zozeer de hardware. Ook is de Cell eigenlij kalleen goed in systematisch achter elkaar gegevens door te voeren. Weliswaar met hoge snelheid maar dus totaal niet flexibel. Zeer ongeschikt voor games dus. Wel weer ontzettend geschikt voor films

De enigste manier dan ook om een ps3 game er goed te laten uitzien is em prpo vol met scripted shit en achtergrond filmpjes te gooien. Hetgeen oo kduidelij kte zien is in games als uncharted en ratched en clank.

Voor de leek of sony fanboy lijkt zo een game er dan goed uit te zien ,omdat de cell nou eenmaal goed is in animaties(=mini filmpjes). Maar in rauwe polygonen op het scherm duwen is ie helemaal neit zo goed. Vooral niet als het enorme open gebieden betreft.

Laat FF nou net vol zitten emt allemaal filmpjes en gerenderde shit ,geen enorme open sandbox wereld en veel voor en achtergrond flimpjes ,net als elke j-rpg. Dan lijkt die game al sne lheel wat, tel daarbij ook nog eens het openGL voordeel op en alle sony fanboys krijgen weer een harde plassertje. Terwij lin realiteit maar weer blijkt dat zowel de xbox en ps3 qua wat je eruit kan halen helemaal niet zoveel verschillen. Ps3 = meer animaties + opengl dus mooie gestijlde gfx. Xbox 360 is veel meer polygonen minder gestijlde gfx door de DirectX beperking van voor geprogrammeerde animaties,models etc.

Als je echt in de industrie zat wist je dit allemaal al ,mja ,typisch :r :r |( |( :X :X :r :r

Gast (194.169.216.xxx) op 23-09-2008 om 22:43
Het resultaat is wat geldt en ratchet and clank is daar een mooi voorbeeld van. Uitstekend spel.
En alsnog heb ik in feite alles gezegd wat jij hebt gezegd, maar dan vereenvoudigd.

En kerel. Doe niet zo debiel. Dat ik dat allang wist, wil niet zeggen dat ik dan maar verdiept moet praten over techstuff. Wat een onzin. Als ik het hier echt over gamedesign / arttermen (want dat is mijn afdeling) zou hebben, zou ik alleen maar gezeik aan mijn hoofd krijgen omdat ik praat in een taal die de meesten dan niet spreken. Hou dus je stupid comment voor je als jij er een bent die wel techstuff wil praten. Als je zoiets wilt doen, dan doe je dat ergens anders en niet hier.

ConAir op 23-09-2008 om 23:20 [Niv: 105 / Exp: 5270]
SE haalt het maximum eruit, voor dit moment.

Zie ook de PS2. De mooiste games kwamen pas in een van zijn laatste echte jaren.

Gast (81.165.199.xxx) op 24-09-2008 om 01:03
en alle ps3 fanboys maar spartelen... wel funny... typisch fanboys ( zowel ps3 als 360 ) het echt niet kunnen aanvaarden... priceless


Gast (62.194.227.xxx) op 24-09-2008 om 07:03
De 360 versie wordt op zijn minst net zo mooi.

De 360 heeft een veel betere grafische processor (GPU), dus kom maar op met FF13.


Gast (82.176.88.xxx) op 24-09-2008 om 07:49
@gast .227 Sony gebruikte al bij de PS2 de processor (main) als een soort GPU. Daarom is het zo moeilijk om dingen voor de PS3 te ontwikkelen omdat ie geen goede GPU heeft en het meeste werk op die 6 cores moet gebeuren. Doe je dit goed, dan kan de PS3 echt wel betere graphics geven dan de 360. De 360 heeft 'maar' een 3.2ghz dual core processor 6.4ghz aan pure kracht. De PS3 komt ergens bij de 16ghz, min die graphics is volgens mij nog steeds meer dan 6.4ghz of niet?

Gast (193.191.3.xxx) op 24-09-2008 om 08:34
Gaat de PS3 versie uitkomen wanneer hij af is of moeten ze wachten met release tot de x360 volledig af is?

Gast (81.242.104.xxx) op 24-09-2008 om 12:14
Ik vind het best grappig hoe men zegt dat ik niet veel afweet van SE en dat ze hun games terecht hypen. Eens even kijken... O ja, was het niet SE's fanbase die over de hele wereld schreeuwde dat XII suckt, terwijl die game door SE flink gehypt werd? Dacht het wel, ja. Zelf vond ik XII fantastisch, maar heb de game pas gekocht toen ie al een tijdje uit was, heb de hype niet gevolgd.

O, en SE heeft zeker een mooie lijst RPGs, maar ook een mooie lijst flaters. Zullen we de recente mana games maar vergeten? En Dirge of Cerberus?

Ze liegen dat het gedrukt staat. Dat XIII mooi wordt op zowel PS3 als 360, kan ik best geloven. Dat beide versies en identiek EN 100% de consoel benutten vind ik al wat moeilijker slikken. Pure hype en niks meer, zoals FF XII. En we weten hoe dat is afgelopen hé? Terecht hypen? Ik dacht het niet. Keiharde bewijzen, dat hebben we nodig, en geen hypende interviews over hoe fantastisch XIII wel niet wordt op PS3 en 360.

Gast (134.146.0.xxx) op 24-09-2008 om 12:43
@Gast (213.46.143.xxx)
Aaaaaaaaah verademing, eindelijk iemand die snapt hoe het werkt ipv die kortzichtige reacties hier normaal :) Welkom welkom bij gamed :)

@Gast (82.176.88.xxx)
Je vergelijking gaat helemaal mank, ten eerste kan je niet zomaar het aantal GHz'en van CPU's bij elkaar optellen en dan een vergelijking maken.
Ten tweede heeft de Xbox 360 niet 2 maar 3 cores dus daar gaat je verhaal sowieso al de mist in.
En de Cell heeft maar 1 CPU met 6 SPE's.

Bovendien kun je een GPU en een CPU niet met elkaar vergelijken dus je verhaal kan zo de prullenbak in.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XIII
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2010
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media