Nieuws: Final Fantasy haalt maximum uit PS3
Door Joni Philips op 23-09-2008 om 16:42
|
Bron: FFXIII Net (via mercy0001)
|
Square-Enix ontwikkelt verschillende projecten, maar Final Fantasy XIII is ongetwijfeld hun belangrijkste Final Fantasy project. De game verschijnt op de PlayStation 3 en de Xbox 360.
Bij Square-Enix wordt momensteel hard gewerkt aan de PlayStation 3 versie, waarna men aan de Xbox 360 versie start. Tegen het Official PlayStation Magazine Australia heeft producer Yoshinori Kitase verteld dat de "game maximaal gebruik zal maken van de mogelijkheden van de PlayStation 3". Bij het porten wil men "ook de mogelijkheden van van de Xbox 360 maximaal gebruiken." Op beide platforms zal de game dus tot het uiterste gaan, dus wordt deze game een goede test voor de grafische kracht van beide. De multiplatformontwikkeling mag dus geen effect hebben. De ontwikkeling van de game verloopt ook goed, het scenario is ongeveer volledig afgewerkt en de artiesten zijn voor 80% klaar. Natuurlijk moet er nog veel werk gebeuren, het wordt dus nog even wachten.
We're trying to use the hardware to the max for both consoles, so there will be no decrease in quality with it going to both platforms.
|
|
|
|
16:56 The Sims volgt Weird Science plot
16:35 Uitstel voor TNA iMPACT
|
Reacties (61) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (91.180.8.xxx)
op 23-09-2008 om 17:57
|
Ik geloof er geen woord van. Versus XIII, die zou mss alles uit de PS3 kunnen halen, maar ik heb al alle hoop voor XIII opgegeven.
|
|
Joris
op 23-09-2008 om 18:01
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
Omdat die ook op de Xbox komt?
|
|
dark lars
op 23-09-2008 om 18:15
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
De multiplatformontwikkeling mag dus geen effect hebben. Dus dat betekent dat je geen verschil mag zien, als beide consoles op 100% gaan dan is het dus inderdaad vrijwel gelijk
|
|
Niels
op 23-09-2008 om 18:19
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
we zullen het wel zien als het zover is zeker? Hoedanook als ze iets moois beloven dan zal het wel goed zijn. Ongeacht op welke versie je hem haalt.
|
|
justjer
op 23-09-2008 om 18:26
[Niv: 20 / Exp: 1014]
|
elke ontwikkelaar wilt het onderste uit de kan halen tijdens de ontwikkeling van een spel.
alleen kom op zeg, kijk de eerste ff voor de ps2 en de laatste ff voor de ps2 qua graphics verschilt dat een giant leap!
wat wel feit is dat de ff geoptimaliseerd wordt voor de ps3 en dat de 360 slechts een poort hiervan wordt.
ik kan alleen zelf niet geloven dat de ps3 3x mooier wordt dan de 360 versie.
De 360 heeft zijn tanden al laten zien wat met o.a. gow 2, en sony met mgs4 en gt5p, ik ben erg benieuwd, dus eindelijk een krachtmeting waar we op wachten
Gewijzigd door justjer op 23-09-2008 om 18:27
|
|
Gast (217.122.89.xxx)
op 23-09-2008 om 18:27
|
PS3 versie komt eerder uit en dat is dan in Japan.
Het is dus niet zoals andere bedrijven dat ze allebeide versies tegelijk of achterelkaar maken. Eerst word de PS3 gemaakt en geperfectioneerd en daarna pas word de 360 versie gemaakt.
|
|
Gast (91.180.8.xxx)
op 23-09-2008 om 18:38
|
@Joris, yep. Je kan geen twee identieke games op 2 verschillende platformen maken. Er zullen altijd verschillen zijn, grafisch, technisch, noem maar op. Dus SE staat ons nu weer vierkant te beliegen zoals zo vaak. Ik ga Sakaguchi nog missen, ook al bakt hij er met Mistwalker niks van.
|
|
Scar
op 23-09-2008 om 19:01
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
De meeste snappen het echt niet:
- 100% van de kracht van de PS3 benutten
- 100% van de kracht van de 360 benutten
Dit is bij allebei het uiterste uit de console halen, maar dit wil niet zeggen dat de versies identiek zijn.
Dat is net zoals, dat het mooiste wat een HD-ready tv (720p) kan laten zien, niet net zo mooi is als het mooiste wat een full-HD tv (1080p) kan laten zien
|
|
Scar
op 23-09-2008 om 19:03
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
Gast (77.248.70.xxx) op 23-09-2008 om 17:19
@gezer De kwaliteit van de graphics wordt voornamelijk bepaald door de GPU, niet door het aantal cores van de Cell. (de bottleneck van de PS3 is zijn GPU met beperkte bandbreedte) En laat nou net de RSX een exacte kopie zijn van de inmiddels zwaar verouderde Geforce 7800. Met andere woorden, veel mooier dan Killzone 2 zal je niet te zien krijgen op de PS3. Al hoop ik natuurlijk dat Final Fantasie 13 het zal overtreffen.
-------------------------------------------------
Dat geldt meer voor een PC dan voor een console.
Gewijzigd door Scar op 23-09-2008 om 19:03
|
|
Scar
op 23-09-2008 om 19:04
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
Gast (194.169.216.xxx) op 23-09-2008 om 17:52
Nee flipflop.
De white Eninge benut alle 6 spe's. Dat houdt in dat de engine technisch gezien alle rauwe kracht aanspreekt van de ps3. Dat is dan ook de eerste game die dat doet. Meeste ps3 games spreken maar 2 aan.
De 360 heeft zijn piek al bereikt. De unreal3 engine spreekt al lang alle kracht aan van de x360. En nu wordt de unreal 3 engine zoveel mogelijk geoptimaliseerd om meer rekenkracht over te houden en dus dat weer te gebruiken voor meer details/ betere graphics. Maar daar zit natuurlijk een eind aan.
Als er een mooiere game komt van Square Enix na FFXIII, dan is dat ook door optimalisatie. Net zoals Gears 2 op Gears 1.
----------------------------------------
216 snapt het tenminste
|
|
dark lars
op 23-09-2008 om 19:09
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
oh dus jij snapt het allemaal maarde rest niet? als er geen verschillen zijn, maar beide consoles gaan op 100%? lijkt mij niet al te meoilijk
of ik mis iets belangrijks?
|
|
Roderick_III
op 23-09-2008 om 19:28
[Niv: 26 / Exp: 1314]
|
@Dark Lars
Je mist inderdaad iets belangrijks. Als de multiplatformontwikkeling geen effect mag hebben, betekent juist dat ze niet gelijk moeten zijn. Uit beide consoles moet alles worden gehaald. De Xbox zit nu tegen de top aan dus FFXIII-PS3 > FFXIII-X360, volgens Square-Enix dan.
Gewijzigd door Roderick_III op 23-09-2008 om 19:30
|
|
Gast (82.168.163.xxx)
op 23-09-2008 om 19:34
|
Jullie zijn te hard in jullie kontjes geboord door sony.
|
|
dark lars
op 23-09-2008 om 19:34
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
ohja idd je hebt gelijk !
|
|
Goof
op 23-09-2008 om 19:38
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
Ach, de verschillen tussen beide versies zullen sowieso zo minimaal mogelijk worden. Verder ga ik toch voor de ps3-versie.
|
|
The Big N
op 23-09-2008 om 19:47
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
ps3 versie zal grafisch net wat beter zijn lijkt me: zal ie dan ook de 5 van de 6 cores gebruiken?
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 23-09-2008 om 19:58
|
Jullie hebben allemaal mis.
De PS3 WORD NIET 100% benut.
Ze liegen en daar zijn ze erg goed in.
Eerst zeiden ze dat ze beide identiek worden, en dat zegt al genoeg. en opeens wordt de PS3 versie 100% benut en vervolgens worde het gewoon naar de 360 geport en vervolgens moeten de PS3 eigenaren wachten tot de 360 versie klaar is en dat zal even duren. Ze houden zich zelf voor de gek.
Dus, het wordt niet 100% benut uit de PS3.
i
i
|
|
Gast (62.45.98.xxx)
op 23-09-2008 om 20:23
|
zo zie je maar straks dat de verschillen tussen de x360 en ps3 nagenoeg niks is..
|
|
Cain
op 23-09-2008 om 20:29
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
"Dus, het wordt niet 100% benut uit de PS3."
Moeilijk te zeggen.
Hoe meet je of een console 100% benut wordt. Alle cores in gebruik betekent nog steeds geen 100% benutting als de processor maar 20% belast wordt.
De limiet van een console kan je ook moeilijk vast stellen. Des te efficiënter de engine, des te groter, mooier en soepeler de game. CoD 4 ziet er in mijn bescheiden mening beter uit dan bijvoorbeeld Unreal 3 terwijl de laatste meer van je PC vergt.
|
|
Gast (82.173.92.xxx)
op 23-09-2008 om 20:32
|
Iedere developer roept dat zijn game 100% uit een console haalt. Dat maakt indruk. En kort daarna komt een andere game van een andere dev die er 10% meer uit weet te persen. Om hier zo een heisa om te maken is diehard fans eigen.
|
|
Gast (62.194.228.xxx)
op 23-09-2008 om 20:34
|
Laten we gewoon wachten op het eindresultaat voodat de zeer naieve mensen hier conclusies over een van beide consoles trekken. 'Optimaal' is een begrip dat je niet hard kan maken, ik denk gewoon dat beide versies identiek zullen worden.
|
|
Gast (91.180.8.xxx)
op 23-09-2008 om 21:17
|
Velen hebben het al gezegd e nsnappen wat ik zei, maar ik zeg het nog es. Ze zeggen dat beide versies identiek zullen zijn en dan dat beide versies de console 100% kunnen benutten. Kan niet. Nee, SE wil XIII gewoon hypen, en het lukt ze waarschijnlijk vrij aardig. Maar ik ga toch mooi voor Versus en Agito, voor XIII wacht ik de reviews en meningen wel even af.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 23-09-2008 om 21:30
|
onzin.
Als je 2 apparaten hebt. Dan heb je 2 verschillende versies. Bij andere games zijn ze gelijk omdat de ps3 niet volledig wordt gebruikt en 360 power ook niet. Maar FFXIII is puur gemaakt voor ps3 op volle rauwe kracht.
En een hele dikke feit is dat ps3 cell powers immens krachtig zijn. Een stuk krachtiger dan die van de 360 als het volledig benut kan worden.
En voila. FFXIII op de white engine is de eerste die dat dan zal kunnen.
Vergeet niet. De cell processor word gekozen voor de nieuwste super IBM computers, simpelweg omdat de cell processor de beste keuze is.
En SE hypen? Tuurlijk wil SE hypen, maar niet op die manier. Jij weet daar obviously niks vanaf.
Ken jij square enix? strooien ze met footages zoals vele andere developers om maar een hype te krijgen? Schreeuwen ze vanalles van de daken af zoals vele andere developers? Nee. Square Enix is wat dat betreft een stille developer die af en toe met wat footages komt, wanneer voor hun de tijd rijp is en verder niks. Want in plaats van bemoeien met andere zaken, richten ze zich volledig op hun games om het beste eruit te halen.
En voor het geval dat je het niet zou weten. Ze hebben een rpg portfolio waar ELK andere developer een flinke punt aan kan zuigen.
Veel succes verder
|
|
Gast (85.147.21.xxx)
op 23-09-2008 om 21:35
|
Ik ben van mening dat dit soort uitspraken zo vaak gedaan worden. Dat ze de machine maximaal willen benutten wil nog niet zeggen dat ze het maximale in graphics of het maximale in performance kunnen bereiken.
De ene ontwikkelaar kan een vrij gelimiteerd spel uitbrengen door alles te gebruiken en een ander pompt een monsterlijke game eruit met relatief weinig performance, omdat het gebruik maakt van een unreal engine. Het heeft dus niet allemaal te maken met het feit dat ze zeggen, wij gaan 100% gebruik maken van een console.
Het gaat om de engine en de hele architectuur erachter. Ze gaan met final fantasy echt niet de laatste handdruk leggen op de console. Er komen nog veel betere en mooiere games uit daarna.Je kan pas een het einde van een console lijn zeggen, als de console dood is dus, welke game het maximale uit de console gehaald heeft...
word
|
|
Gast (217.122.89.xxx)
op 23-09-2008 om 21:42
|
*zucht* mensen, hou nu maar op met discussieren.
Het heeft geen zin wat jullie allemaal zeggen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|