Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
07 Mei 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
Grand Theft Auto VI - De Locaties
Grand Theft Auto VI - De Personages
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Nieuws:

Microsoft koopt Havok licentie


Door Joni Philips op 07-08-2008 om 10:48
Bron: CVG

Met de Havok Engine koopt een ontwikkelaar een bibliotheek van code om de wetten van de Fysica te volgen binnen een spel.

Havok is zeer populair, zelfs de films The Matrix, Harry Potter en 10,000 BC gebruiken producten van Havok. Ook Microsoft Game Studios gebruikt de Havok Engine vaak, onder andere Halo 2, Halo 3, Fable 2 en Scene It? gebruiken de Havok Engine. Microsoft Game Studios heeft daarom besloten een permanente licentie op de Havok producten te nemen. Microsoft en zijn partners mogen op deze manier alle Havok producten gebruiken zonder aparte betaling.


10:58  The Witcher toont Enhanced Edition
10:44  Kameo en PD0 verkochten zeer goed
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (84.195.11.xxx) op 07-08-2008 om 11:06
mooie zaak

Gast (83.83.162.xxx) op 07-08-2008 om 11:17
Hoop dat hun geheime games deze Havok engine gaan gebruiken, en de nieuwe Unreal engine 3.5

Gast (77.251.250.xxx) op 07-08-2008 om 11:49
havoc in fable 2? Was niet te zien iig. anywayz euphoriah is veel indrukwekkender dan havoc imo, havoc is zo last gen

GekooktEi op 07-08-2008 om 12:09 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Scene It! gebruikt de Havok-engine? Waarvoor ooit?

MarcianoNL op 07-08-2008 om 13:29 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Erg slimme zet, nu maar hopen dat Sony niet Ehphoria koopt(GTA, Starwars FU, Indiana Jones)

Gast (212.187.38.xxx) op 07-08-2008 om 14:01
Bij shadowrun staat bij het startscherm ook Havok. Gebruikt die ook die engine?

Gast (82.173.92.xxx) op 07-08-2008 om 17:12
Eerst eens even wat recht zetten, de Havok engine bestaat al langer en wordt al door veel developers gebruikt. De Havok is een physics engine. Hij zorgt ervoor dat als je bijvoorbeeld een stoel omduwt deze zo realistisch mogelijk valt. Door deze licentie te kopen krijg je verbeteringen gratis. Sony heeft volgens mij een licentie op de Agia engine. ook een physics engine. in iedere SDK van de PS3 zit deze engine. maar de Havok engine gebruiken mag ook. Dus de Havok en Agia engine "simuleren" physics

Gast (81.214.244.xxx) op 07-08-2008 om 17:22
En Euphoria is voor realistische animaties toch?

S1xtuS op 07-08-2008 om 18:58 [Niv: 27 / Exp: 1344]
volgens mij was het meer realistisch gedrag

Gast (82.173.92.xxx) op 07-08-2008 om 19:37
Klopt. daar zorgt de Euforia engine van Lucas Arts voor.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.