John Riccitiello, de baas bij EA, probeert al een tijdje een andere koers te varen met de grootste spellenmaker van de wereld. Het is dan ook altijd interessant om zijn visies op de wereld te horen.
Op de vraag van de blog MTV Multiplayer of John Riccitiello drie consoles teveel vindt, antwoordt hij dat dit niet zo is. Het is juist een uitdaging bij te dragen aan de consolewar. Hij zegt dat EA de kogels levert en de consolemakers de echte oorlog voeren. Daarbij, zegt Riccitiello, zijn er ook meer belangrijke platformen dan drie, zo mogen we de DS, IPhone, PSP en PS2 ook niet vergeten.
quote: The way I look at it is, first off, is having three strong platforms creators is spectacular for us. The metaphor I’ve used before is this: They make the war. We make the bullets. We’ll sell to any of them. We’re really pleased with that. And as long as that level of innovation comes about as a consequence of that competition, that’s good for us.
Remember, last year we were the leading third-party developer for the Wii. We’re one of the leading developers on virtually every platform. Their battle is good for us and the consumer, because the level of innovation there is spectacular. And I wouldn’t limit it to the three. Remember things like the Nintendo DS. Remember the iPhone. Remember the PSP. Note that last year one of the top-selling platforms was the PS2.
Ook wordt er gevraagd naar de koers die EA momenteel vaart, of dat wel de juiste is. John denkt van wel.
quote: The direction EA is following, which is game-quality first, creator first, that’s the winning formula.
Hele interview hier te lezen.
|