Met Rage heeft Id Software een nieuwe franchise in voorbereiding voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game wordt de Aarde geraakt door een komeet wat voor immense veranderingen op de planeet zorgt. De speler belandt op de Aarde, waar iedereen hem al lang is vergeten en moet leren om te overleven.
Origineel moest de game op alle platforms hetzelfde zijn, maar de Xbox 360 versie zou misschien inferieur worden. John Carmack meldde op QuakeCon dat het economisch beter is om de titel op twee discs in plaats van drie discs te releasen. Daarvoor moet men stevige compressie toepassen. Het resultaat daarvan zal echter pas dichter bij de release duidelijk worden. Hij meldde ook dat de game op de PS3, de Xbox 360 en de PC op 60 frames per seconde zal lopen.
Sja, en met focking veel quality loss. Veel plezier ermee.
Gast (82.136.195.xxx)
op 01-08-2008 om 16:19
ey apenkop, als je niks van compressie snapt kan je beter niks zeggen. Compressie wil zeggen dat je xbox / ps3 veel meer zelf moet berekenen (decompressie) niet dat de graphics er lelijker door worden of quality loss xD.
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 01-08-2008 om 16:35
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
De console moet meer uitpakken, dus zwaardere druk op de processoren, dus minder kracht om graphics op het scherm te toveren. Er is een zekere samenhang tussen compressie en grafische kracht. Je kunt geen van beide eindeloos doen, je moet een combinatie maken.
Gast (80.61.110.xxx)
op 03-08-2008 om 19:00
HOE KOMEN MENSEN ERBIJ DAT DIT EEN RACESPEL IS????
HET KAN AAN MIJ LIGGEN HOOR. :?