Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Resistance 2 op 720p en 30 fps


Door Joni Philips op 04-06-2008 om 21:30
Bron: Eurogamer

Met Insomniac Games heeft Ted Price reeds twee belangrijke PlayStation 3 spellen afgeleverd. Momenteel werkt hij aan zijn derde PlayStation 3 spel, hij heeft echter tijd genoeg om te praten over Resistance 2, Killzone 2 en het PlayStation Network.

- Beide Resistance titels krijgen Home en Trophy ondersteuning. Price legde wel de functionaliteit van Home en het Trophy systeem bij de spellen niet uit.

- Price verraadt dat er enkele grote verbeteringen voor het PlayStation Network in aantocht zijn. Na de voorstelling daarvan geeft hij zijn mening over het Network.

- De game moet lopen op 30 fps op een resolutie van 720p. Het origineel en Ratchet & Clank behaalden tevens dit doel. Hij kan niet bevestigen of het spel een installatie krijgt. Daarvoor is het te vroeg. Dat wordt pas duidelijk in een later stadium. Hij heeft weinig problemen met installaties wanneer ze de laadtijden verbeteren. Hij verkiest installaties boven langere laadtijden.

- Price wil alle laadschermen uit Resistance 2 elimineren, ondanks het feit dat de game grafisch geavanceerd en groter moet worden.

- De campagne van Resistance 2 moet ongeveer even lang zijn als de campagne van Resistance. Mogelijk wordt hij langer. De game is dus langer dan uit de eerste geruchten bleek. In tegenstelling tot de vragensteller heeft Price echter geen bezwaar tegen korte spellen. Hij vond Call of Duty 4 perfect qua lengte.

- Het uitstel van Killzone 2 is goed nieuws voor PlayStation 3 eigenaars. Nu krijgen ze van eind 2008 tot begin 2009 een stevige FPS lading.

- Insomniac levert voor het derde jaar op een rij een PlayStation 3 game af zonder een spel uit te stellen. Price vertelt dat dit komt door hun efficiëntie omdat ze maar één engine en één toolset gebruiken omdat ze enkel de PlayStation 3 ondersteunen.

- Daarnaast heeft men twee teams waarbij het ene team reeds werkt aan de volgende game in preproductie. Insomniac Games weet dus nu al welk spel ze eind 2009 uitbrengen. Hun teams zijn ook gewoon extreem gemotiveerd om AAA spellen af te leveren, ook dat helpt volgens Price.


21:37  Annulatie voor Red Alert 3?
21:17  Crysis krijgt zijn Warhead
 Reacties (48)
 Pagina: 1 | 2
Gast (78.21.54.xxx) op 05-06-2008 om 02:09
ok het is idd wel jammer dat er nu niet veel games zijn die op 1080P en 60fps draaien. volgens mij zijn de ontwikkelaars er nog niet klaar voor om hun games op zo'n hoge resolutie uit te brengen... maar de ps 3 is future proof! in de toekomst zal bijna elke game op 1080p en 60 fps draaien. vergeet niet: de ps3 is ontwikkeld met een HARDWARE dat full HD ondersteund. dus we hebben nog lang niet gezien waar de ps 3 werkelijk in staat is.

Gast (212.120.67.xxx) op 05-06-2008 om 04:39
@ 78.21.51

sorry maar daar ben ik het niet met je eens. de hardware in die ps3 is gewoon niet toereikend genoeg om games op zulks hoge resoluties te draaien met behoud van 60 fps. gaat never njet nooit gebeuren ook in de toekomst met de ps3. simpele verklaring de videokaart is de limit van deze bak.

hoe je ook went of keert men zal tegen die limiet aanlopen. wat er nu gebeurd met de ps3 en spelletjes heeft niets te maken met ontwetenheid van programeurs maar simpel weg met de limieten van het apparaat.

ga maar is na, op je eigen pc waar je mischien nauwlijks op 1280 met alles aan kan spelen kan je ook niet verwachten dat je opeens hetzelfde spel op 1980 kan spelen met behoud van hetzelfde resultaat.

1080 is echt gerelateerd aan de resolutie.

jammer joh maar de ps3 zal ook in de toekomst van 5 cent geen 10 cent kunnen maken.


Gast (213.199.128.xxx) op 05-06-2008 om 08:59
Kilzone was de middelmatige game, Resistanse was ok, maar ik hoef deel 2 niet van wat ik er nu van gezien heb

Gast (195.241.185.xxx) op 05-06-2008 om 08:59
Ja, de PS3 is veel minder future proof dan je zou denken. Blu-Ray was een leuke verkooptruc/leugen (doet het niet eens zo goed als je naar de adoption rate kijkt over de wereld). Er zijn gewoon een hoop mensen ingestonken en hebben daardoor een console in huis die niet voldoet aan hun verwachtingen.

Gast (193.191.3.xxx) op 05-06-2008 om 09:14
Meeting van de anti-Sony brigade?

Gast (213.84.90.xxx) op 05-06-2008 om 09:23
R&C loopt toch echt op 60fps

Gast (84.194.145.xxx) op 05-06-2008 om 10:41
Wipeout HD, full HD graphics and an amaizing 5.1 soundtrack. Resistance is poo, too current-gen.

ConAir op 05-06-2008 om 10:45 [Niv: 105 / Exp: 5270]
@ Gast (193.191.3.xxx): Daar lijkt het wel op. Heeft ook met het kopje te maken dat hier gekozen is. Dat lokt gewoon een bepaald type mensen. Het is echter lange tijd goed gegaan met nuttige aanvullingen over en weer.

Ach ja, 720p en 30 fps ziet er toch ook gewoon goed uit? Bovendien is de online modus erg uitnodigend met zoveel man tegelijk online. Sony gaat vast voor goede servers zorgen.

Gewijzigd door ConAir op 05-06-2008 om 11:10

Gast (78.27.5.xxx) op 05-06-2008 om 12:44
@ConAir
je moet het Sony zelf kwalijk nemen. Zij waren degene die op de E3 liepen te verkondigen dat de PS3 ALLES native in 1080p zou draaien. Sterker nog, de PS3 kon zelfs 2 HD schermen tegelijk in 1080p aansturen.

Wat is daar nu van overgebleven?? Sony praate 1080poep...

En 720p is idd genoeg maar 30 FPS is BELACHELIJK WEINIG voor een shooter. Je zou het eigenlijk niet eens 720p kunnen noemen want 720p is 60 FPS, dus het is een soort van 720i ;)

Ik verbaas me echt over de arrogantie van dat bedrijf en het geheugenverlies van hun klanten die bovendien oogkleppen op hebben. Sony belooft de hoogste bergen, vervolgens wordt dat maar een heuvel en alle Sony klanten slikken het iedere keer weer.
Zelfs nu lees ik replies van mensen die zeggen. Jaaaaa maar de PS3 is futureproof, de mooie games moeten nog komen. HALLO! Je hebt een console gekocht waar je NU in TrueHD op wilt gamen en niet over 2 jaar.
En dat heeft Sony je ook beloofd een tijd terug maar dat blijken ze (voorlopig) niet waar te kunnen maken nu jij je console gekocht hebt. Consumenten bedrog heet dat in goed Nederlands.

Gast (24.132.252.xxx) op 05-06-2008 om 12:57
ben het helemaal eens met maupie,sony klanten hebben idd geheugenverlies lijktet. Ik zier die sony pr n00bs nogzeggen hoe de ps3 2 full hd schermen tegelijk in 1080p kon ondersteunen en ik herinner me nog games als lair en 8 days, waarbij de een geflopt is en de ander gecancelled.

sorry hoor,maar wanneer komen nou al die "goede games"? Mgs is dit jaar zowat et enigste ,daarna mag je weer een jaar gaan wachten op final fantasy. LPB lijkt leuk nu ,maar je m oet nog maar zien wat et word en resistance 2 word gewoon weer een middlematige shooter met goede gfx. Killzone 2 kan nog wel vet worden en dat was et dan.

Ik zeg niet dat de xbox et veel beter doet ofzo, maar damn, zou de next gen generatie niet beginnen bij sony volgens kaz hirai? Ik zie daar weinig van terug............ :r

ConAir op 05-06-2008 om 13:29 [Niv: 105 / Exp: 5270]
@ Maupie: Je hebt gelijk hoor. Maar jij brengt tenminste argumenten ivm een heleboel gasten die met een loze kreet komen. Sony heeft gewoon veel beloftes gedaan, maar geeft niet aan wanneer ze die gaan nakomen. Tis spijtig. Steeds opschuiven naar volgend jaar maakt het gevoel er alleen maar slechter van.

Gast (78.27.5.xxx) op 05-06-2008 om 13:58
@ConAir
Kijk met jou valt te praten, dat is een hele verademing op deze site :)

Als er straks genoeg goede exclusives voor de PS3 zijn dan koop ik er zelf alsnog een. Nogmaals ik zal nooit beweren dat het een slechte machine is. Maar heel arrogant alles afkraken behalve je eigen product en dan vervolgens zoveel niet kunnen waarmaken daar kan ik geen respect voor hebben.

Gast (86.89.147.xxx) op 05-06-2008 om 15:16
@ Maupie, je hebt wel gelijk en bovendien is Microsoft met zijn XBOX360 precies het zelfde (geen 1080p en 60FPS alleen upscale)....

piece out!

Gast (78.27.5.xxx) op 05-06-2008 om 15:33
@Gast (86.89.147.xxx)

Daar heb je gelijk in maar mijn punt is dat MS nooit heeft verkondigd dat de 360 2 HD schermen tegelijk kon draaien of zelfs maar 1080p. Of dat het HD tijdperk begon met de 360. etc etc. Ben al die Sony bla bla een beetje moe.
Natuurlijk moet je je product promoten, maar er keihard over liegen is een andere zaak, de PS3 is nooit in staat geweest 2 HD schermen aan te sturen. Dat is geen drama, maar zeg het dan ook niet.

im2 op 05-06-2008 om 17:07 [Niv: 574 / Exp: 28719]
- Beide Resistance titels krijgen Home en Trophy ondersteuning. Price legde wel de functionaliteit van Home en het Trophy systeem bij de spellen niet uit.

Maar stel dat je de game al uitgespeeld hebt; krijg je dan ook meteen die trophy of moet je het nog eens uitspelen?

Gast (62.194.181.xxx) op 05-06-2008 om 18:37
OK dan nog maar eens de cijfertjes waarom de 360 deze hele generatie de mooiste graphics zal hebben.

De ps3 heeft een antieke grafische kaart en wordt zwaar gekicked door de 360 gpu !

1080P en 60FPS op de ps3 ? NOT GONNAN HAPPEN. Niet nu en nooit niet.


Lees en huiver.

Dit is ook leuk trouwens, een krachtmeting van de Xbox360 vs. PS3 waar de Xbox360 met kop en schouders er boven uit steekt. Sony, eat your heart out.

Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture



lets get something straight. For one thing XBOX 360 is the one with the next gen gpu NOT the ps3. let me explain. the 360 has a gpu that uses a unified shader architechture. this architecture is the new style chip design that lets graphics cards operate at 90% efficiency almost all the time when they are fed optimized code. very efficient. the old pipeline architecture (inside the ps3) on the other hand, typically operates at 60%. this is a real waste of processing power.Some may say that the xbox chip will never catch on. This is also not true. go check out the nvidia G80 and ATI r600. both are unified based cores by the worlds two largerst graphics manufacturers and are the first of a long line of chips to come. thats future proof, and its simply the way the technology is taking. xbox 360 is along for the ride while ps3 is in the past. As of right now there isnt much difference in terms of graphics power between the consoles gpus because games are still being coded for the old style architechture. But once the code switches to unified, the xbox 360s superior efficiency will put it ahead of the ps3. Think about it, the 360 will be so efficient that even with slightly slower specs to the ps3, it will be able to do more graphics work as new games come out. who knows, maybe this efficiency advantage will offset the gains of the cell precessor

Gast (85.145.87.xxx) op 05-06-2008 om 19:18
Hou toch je cijfer-talk bij je. Klopt nl geen snars van dat gelul met cijfertjes. Jij snapt er echt he-le-maal niks van. Het is geen optelsom, het gaat om de som der delen wat allemaal bij gfx komt kijken. Bottlenecks heb je nooit van gehoord zeker. Jij snapt niks. Geeft niet.

Gast (87.64.135.xxx) op 05-06-2008 om 19:56
mooi ben blij dat deze toch misschien wat langer duurt dan de vorige

Gast (85.149.88.xxx) op 05-06-2008 om 21:44
Joni Philips (Eindredacteur) op 04-06-2008 om 21:38 [Niv: 581 / Exp: 29039]
Lees mijn review van het spel maar eens, dat moet een goed beeld van de titel schetsen

-------------------------------------------------

kapsones of niet idioot

Gast (62.194.181.xxx) op 05-06-2008 om 22:01
@ Gast (85.145.87.xxx) op 05-06-2008 om 19:18

Precies BOTTLENECKS en de PS3 zit er vol mee.
Een nextgen console die antiek is.

1080P ..... NOT GONNA HAPPEN


PS3 zuigt apestront en you know it.

Gast (82.170.76.xxx) op 06-06-2008 om 00:13
PS3 zuigt apestront en you know it.
HAHAHAHAHA LOL.

Ah ja ps3 pikkies kenne nie tegen de waarheid.
''Wacht maar over een jaar'' Dan speel ik gerust alle topppers op de 360. PS3 is ingewikkeld oke.
Maar stel ik stop 30 8800 GTX videokaarten in 1 bak dan kan ik ook zeggen wacht maar over 10 jaar wat ik er allemaal me kan. maar ik wil het nu en niet over 2,3 jaar.

Gast (85.145.87.xxx) op 06-06-2008 om 10:48
Bakkes dicht 360-dork.

Gast (62.194.181.xxx) op 06-06-2008 om 18:28
whoahahahahahahahaha

Die ps3noobjes kunnen ook niks hebben. Hebben ze jaren motten sparen en dan hebben ze eindelijk hun ps3, blijkt het een ps2,1 te zijn.

Blu-ray totaal overbodig, een antieke grafische kaart, een brak online netwerk wat als los zand aan elkaar hangt, een joypad zonder rumble. the list goes on and on

WHOAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resistance 2
Type:
Game
Releasedatum:
28-11-2008
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media