 |
|
Nieuws: Nintendo: 'Casual gamer bestaat niet'
Door Rene Groen op 15-05-2008 om 17:09
|
Bron: CVG
|
Als gamer wordt je al snel in een hokje gezet, waardoor je een 'non-gamer', 'gamer', 'hardcore gamer' of misschien wel een 'casual gamer' bent, om slechts enkele voorbeelden te noemen.
Nintendo Europe's senior marketing director Laurent Fischer laat weten dat veel van deze groepen overbodig zijn, zo bestaat er eigenlijk geen casual gamersgroep en moeten we het enkel beperken tot twee groepen: of je bent een gamer, of je bent een non-gamer. Dat de term casual gamer niet bestaat is volgens hem simpel uit te leggen: iedereen speelt de game simpelweg op zijn eigen manier, zo kan Tetris leuk zijn voor een groep die normaliter geen games speelt (de non-gamer groep), maar is het tegelijkertijd leuk voor mensen die een uitdaging zoeken in een spel (de gamer).
|
|
|
|
17:15 Ex-Okami studio werkt aan vier spellen
17:02 Bionic Commando Rearmed uitgesteld
|
Reacties (28) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
irq10
op 15-05-2008 om 17:15
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
Ik ben van mening dat er wel een casual groep is, die niet elke dag volle uren lopen te gamen en zeker van een bepaalt genre houdt.
Non-gamer is geen gamer, iemand die een tamogoschi heeft of zoiets  .
Hardcore gamers is de grootste groep. En daar worden te veel games voor gemaakt imo
Ik zie graag meer adventures komen als casual gamer.
Gewijzigd door irq10 op 15-05-2008 om 17:15
|
|
Gast (84.31.28.xxx)
op 15-05-2008 om 17:15
|
waarom zou casual niet bestaan... het woord zegt het zelf al.
Af en toe een uurtje spelen.
Core betekent gewoon dat je meer speelt.
Dan hebben we ook nog Mainstream gamers, degene die met trends meegaan en dus al die rotzooi kopen :P.
|
|
Gast (87.66.6.xxx)
op 15-05-2008 om 17:17
|
Gast (84.31.28.xxx) IK ZIT DENKIK TUSSEN CORE EN MAINSTREAM
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 15-05-2008 om 17:21
|
Casual gamer is in gamedesign al een gedefineerde en veel gebruikte term. Wat nintendo hier nu ook probeert te vertellen is gewoon onwaar.
|
|
Onna76
op 15-05-2008 om 17:29
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
LOL kijk eens even voor het gemak naar Japan en naar de verkooplijst, 1 en al casual aan top
Oh ja ik ben core / hardcore, absoluut geen maintstream, ik koop wat ik leuk vind en niet omdat toevallig iedereen het koopt.
Gewijzigd door Onna76 op 15-05-2008 om 17:31
|
|
S1xtuS
op 15-05-2008 om 17:39
[Niv: 27 / Exp: 1344]
|
ik ben hardcore ofc  alleen gow gaat me niet goed af :<
|
|
Djierod
op 15-05-2008 om 17:46
[Niv: 70 / Exp: 3481]
|
casual gamers bestaan zeker wel, zo heb ik er wel een paar in mijn klas zitten die 1 uur in de week een spelletje spelen. Maar ik vind dat iedereen die hier op zit wel een hardcore gamer is, door dat je dagelijks wel even het nieuws wilt bekijken.
|
|
Kurosaki01
op 15-05-2008 om 17:46
[Niv: 154 / Exp: 7711]
|
Ik ben een Core type maar niet tot de echte Die hards. Ik speel bijv. niet spellen binnen een week uit. Tenzij het Zelda of iets dergelijk is. Maar ik wil wel alle goeden spellen in bezit hebben.
Bijv de spellen die ik nog moet uispelen op 360 zijn
Blue Dragon
Oblivion
Bioshock
Darkness
Assasins C
en nog een paar(Wii en 360).
Maar uiteindelijk speel ik ze allemaal wel uit.
Gewijzigd door Kurosaki01 op 15-05-2008 om 17:49
|
|
sandstorm
op 15-05-2008 om 17:53
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
kijk ik zie mezelf als hardcore gamer, maar ik speel niet elke dag, en niet heel veel, ik interesseer me wel voor de markt, kijk welke games goed zijn, en ik speel geen games als my little pony oid, games zonder diepgang raak ik niet echt aan (hoewel gow ook niet echt diepgang heeft maarja.)
Nintendo is beetje raar bezig nu ze die wii hebben en ze proberen zich nu uit het feit te lullen dat ze zich niet meer op de core richten...
|
|
Wii gamer
op 15-05-2008 om 18:09
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
@sandstorm a.k.a. kilian
ga je examens leren.
ontopic:
Ik zie mezelf ook als een hardcore gamer; ik pwn een ps3 en een wii. Het punt is dat er mensen zijn die gewoon pick-up&play games willen spelen en sommige mensen willen gewoon urenlang in een epische avonturengame zitten. Er zijn dus wel groepen in te delen onder het kopje 'gamers'. Nintendo wil het gewoon binair hebben: of je speelt games of je speelt ze niet.
To Play or Not To Play.
|
|
sandstorm
op 15-05-2008 om 18:25
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
@wii gamer, sinds wanneer heb jij een wii??? ik dacht dat je hypocriet was......
ik begin me iig steeds meer te ergeren aan nintendo... laat ze komen met nieuwe zelda's of nieuwe hardcorre franchises ipv die wii fit shit
|
|
dark lars
op 15-05-2008 om 18:29
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
ik zie mezelf ook als een hardcore gamer maar niet heel hardcore, meer een trance gamer, iets minder die hard dus
|
|
Uchiha_Shadow
op 15-05-2008 om 18:41
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Hij zegt niet zozeer dat de groep niet bestaat, maar vooral dat het onnodig is om ze apart als groep te bestempelen. Daar ben ik het mee eens; veel "hardcore" gamers spelen ook casual games en ik ken genoeg mensen die maar af en toe een uurtje spelen (die dus eigenlijk in de "casual" categorie vallen) maar dat zijn wel games als GTA.
|
|
Gast (212.187.6.xxx)
op 15-05-2008 om 18:54
|
Wii gamers zijn Noob gamers :P
Tja, je moet maar van zure graphics en crappy besturing houden he.
|
|
sandstorm
op 15-05-2008 om 19:20
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
@ laatste gast
fanboy, dikke fanboy, speel eerst ens een echte wii game als mario galaxy ipv gelijk bewering dat alles zure graphs en slechte besturing heeft....
en registreer, als er nou eens een verplichting tot registreren was, dan konden we discussies voeren op echt niveau, dan zouden al die non comments van fanboys vanzelf verdwijnen...
Gewijzigd door sandstorm op 15-05-2008 om 19:21
|
|
FloriX
op 15-05-2008 om 20:04
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Wii gamers zijn de dupe van idiote uitgevers. Ik heb laats een weekie een Wii van een vriend geleend, MGLXY was zeer mooi, Zelda zag er ook wel aardig uit, verder heb ik niks moois gezien. Metroid --> Xbox kwaliteit (mijn mening, op een 40inch 1080p) Mario Kart Wii --> lelijk (maar wel heel verslavend)en alle andere craplelijkegames zijn het niet waard op te noemen (ik heb het dus niet over hoe goed de game is, maar hoe mooi, speel ng gewoon Legend Of Dragoon voor de PS1 dus ben ckr gen graphics hoer)
Gewijzigd door FloriX op 15-05-2008 om 20:05
|
|
Uchiha_Shadow
op 15-05-2008 om 20:11
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
"en registreer, als er nou eens een verplichting tot registreren was, dan konden we discussies voeren op echt niveau, dan zouden al die non comments van fanboys vanzelf verdwijnen..."
Mee eens, hoe vaak voegen gasten nou iets nuttigs toe aan een discussie?
@ Florix:
Als je serieus klaagt over de graphics van Metroid Prime 3 ben je wel een beetje een graphics whore, hoor >_> Een game hoeft er toch helemaal niet mooier dan dat uit te zien? Prachtige artstijl, prima visuals voor de rest ook...
EDIT: En zeker beter dan Twilight Princess  (niet dat ik die niet mooi vind, hoor! Maar TP is wel duidelijk een gamecube game)
Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 15-05-2008 om 20:12
|
|
Gast (24.132.252.xxx)
op 15-05-2008 om 21:26
|
naast mainsteam heb je nog de elisten die alles en overal tegen in willen gaan.
je herkent ze makkelijk want ze zijn meestal jappofielen en vinden de volgende games tof: mgs,final fantasy, zelda, half life
:r
|
|
Uchiha_Shadow
op 15-05-2008 om 21:31
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Niemand kan leven van die paar games, volgens mij is dat onzin. Ik hoop ook dat "jappo" een of ander vaag nieuw "cool" woord is want als het op Japanners slaat, dan klopt er uiteraard niks van ^_^
|
|
Gast (80.60.164.xxx)
op 15-05-2008 om 21:37
|
ik blijf erbij dat hardcore gamers niet naar anderen kijken als ze gamen (tenzij et online is :P). Hardcore gamers gamen veel EN divers (qua genre) en als ze gamen, gamen ze wat ze zelf leuk vinden, niet wat de reviewers/massa beweert...
|
|
AmazingShikoku
op 15-05-2008 om 22:39
[Niv: 129 / Exp: 6459]
|
Tsja Tsja, Iedereen die gamed is een gamer, alleen is het natuurlijk niet vreemd dat daarbinnen subgroepen liggen, en iemand die weinig gamed of games speelt die minder uitdagend zijn dan games van bijvoorbeeld de ps3 en xbox 360 vallen veel meer onder de groep nintendo gamers dan iemand die veel gamed, en meer uitdagende games speelt zoals de hardcore gamer dus ik zie niet in hoe nintendo dit kan ontkennen, natuurlijk doen ze het om de markt breed te houden^^
|
|
Wii gamer
op 16-05-2008 om 01:49
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Gast (212.187.6.xxx) op 15-05-2008 om 18:54
Wii gamers zijn Noob gamers 
Tja, je moet maar van zure graphics en crappy besturing houden he.
Ik heb zelf een playstation 3 en zeg nou niet dat de sixaxis beter bestuurt dan de Wii. Laat ik je dit duidelijk maken: Wii is gameplaytechnisch gezien zeer sterk en de graphics zijn dik in orde. De Ps3 is gewoon beter op grafisch gebied, maar kijk ook eens naar het prijskaartje...
|
|
Divine Rage
op 16-05-2008 om 08:45
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
Hun doelgroep bestaat niet?
|
|
willem_liu
op 16-05-2008 om 10:19
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
Ik speel zelf maar een paar uurtjes per week, maar check wel iedere dag meerdere keren op game nieuws. Dat maakt mij nog niet tot een hardcore gamer.
Ik bestempel mezelf als casual gamer, omdat ik het puur doe voor m'n plezier. Hardcore gamers zie ik meer als de mensen die het doen om op te vallen door goed te zijn in spellen spelen.
Hardcore gamers zijn vanzelfsprekend in de minderheid. Wanneer je zoekt naar expertise dan zoek je altijd in een niche markt.
|
|
ConAir
op 16-05-2008 om 10:45
[Niv: 105 / Exp: 5270]
|
Sorry, maar al die webgames die er zijn, dat is pas non-gaming/casual. Je kan je ermee vermaken zonder dat het echt diepgang heeft.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|