Wat als Hitler nu eens niet dood gegaan zou zijn en de Tweede Wereldoorlog over was gewaaid naar Amerika? Het is de vraag die centraal staat in Turning Point: Fall of Liberty.
Om een indruk van de game te krijgen bracht de ontwikkelaar alvast een demo uit op de Xbox 360, gamers waren echter weinig tevreden over deze demo en lieten hun ongenoegen weten.
De ontwikkelaar geeft nu aan blij te zijn met alle feedback die ze ontvangen hebben. Ze geven aan dat de demo al enkele maanden uit is en dat de huidige code inhoudelijk anders is dan de demo, zo is het volgende inmiddels al aangepast:
quote: Optimized targeting and movement: Optional control settings have been refined to alleviate sluggishness in the slowest setting and the 'on ice' feeling at the faster settings. Also, a user-defined soft lock has been added which means that controls can be set so once an enemy is hit with a bullet the crosshair will 'stick' to the target.
Refined AI behavior: The dynamic intelligence and pathfinding for enemies has also been enhanced. The 'hot point' based system should add to Turning Point's replay experience.
Ammo levels and grappling optimized: Up until final submissions, the team has been listening to playtest feedback and doing everything possible to create a 'civilian at war' feeling. The end result is an experience more visceral than the demo, relying less on repeated ammo refills, and more on the grappling and the hand-to-hand combat.
Final Mip-mapping and texture levels: The art team has also been able to further optimize lighting, textures, and effects throughout the title.
Het is te hopen dat al het bovenstaande bijdraagt aan een betere game.
|