In de filmindustrie maakt men reeds jaren gamefilms, maar dit jaar moet er een ware explosie van gamefilms komen.
De Amerikaanse krant LA Times ziet dat niet zitten, in het artikel legt Nicole LaPorte uit dat spellen een grote inspiratiebron worden, maar dat deze in tegenstelling tot strips geen goede bron vormen voor succesvolle films. Gamefilms lijken een logische keuze omdat de game-industrie een populaire industrie is, maar games beschikken over zwakke verhalen die niet geschikt zijn voor films. De scriptschrijver van de Halo film Josh Olson beweert ook dat gameplots doelloos zijn. Je gaat naar punt A, schiet monsters neer, je gaat naar punt B en je doet het opnieuw. Daaruit kun je geen film vormen.
In een apart interview vertelde Boll recent over hetzelfde onderwerp. Uwe Boll gaat nog een stap verder en beweert dat games helemaal geen plot hebben en dat al zijn criticasters mensen zonder leven zijn. Hebben deze mensen gelijk en zijn games niet geschikt voor een film? Of weet de filmindustrie niet hoe ze moeten omgaan met dit soort films waardoor ze mislukken?
|