 |
|
Nieuws: Jaffe wil toekomst met één console
Door Joni Philips op 11-01-2008 om 09:26
|
Bron: 1Up
|
EA CEO John Riccitiello en Silicon Knights CEO Denis Dyack hebben het afgelopen jaar verklaard dat ze voorstander zijn van een toekomst met één console. David Jaffe, CEO van Eat Sleep Play, vertelt nu dat hij dezelfde mening is toebedeeld.
Met VHS, DVD en TV is er al sprake van één standaard die door iedereen ondersteund wordt. Wat heeft de game-industrie dan te verliezen door niet hetzelfde te doen? Jaffe geeft toe dat bepaalde voordelen van de hardwareconcurrentie wegvallen, maar de gebruiker kan daardoor profiteren van meer concurrentie in het softwaregenre omdat iedereen op één platform werkt, in plaats van op twee of drie waarbij ze zich niets moeten aantrekken van de ontwikkelaars op andere platforms. In zo'n toekomst ontwikkelen de consolemakers dan samen één console en het staat iedereen vrij om deze console te produceren. 3DO heeft dit reeds geprobeerd, maar de 3DO is gefaald omdat het veel te duur was ($700) en omdat de console niet kon concurreren met de andere, goedkope consoles. Lijkt dit idee van Jaffe jullie iets of willen jullie toch liever een drietal consoles kopen om alle games te kunnen spelen?
|
|
|
|
09:31 Amerikaans packshot Wild Arms XF
09:22 Sins of a Solar Empire trailer
|
Reacties (24) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (87.211.102.xxx)
op 11-01-2008 om 09:34
|
ik hou het bij vadertje microsoft en broer xbox360 :P
|
|
Devilly
op 11-01-2008 om 09:36
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Natuurlijk, het idee van één console is op het eerste gezicht fantastisch. Je kunt alle games spelen, wat natuurlijk heerlijk is.
Aan de andere kant zijn er genoeg, mogelijke, nadelen te bedenken. Desondanks zou ik er best voor in zijn het één generatie uit te proberen.
|
|
Gast (195.42.226.xxx)
op 11-01-2008 om 09:57
|
gewoon eentje zou ik super vinden hoef ik tenminste niet een playstation en wii te kopen bespaart me geld en zoals al eerder gezegd zal dit ervoor zorgen dat er meer en betere games verschijnen wat wil een gamer nog meer :p
|
|
BigT
op 11-01-2008 om 09:59
[Niv: 14 / Exp: 724]
|
Inderdaad fantastisch om Mario, Halo, Gow, Gran Turismo, Final Fantasy, MGS, PGR enz op één console te kunnen spelen.
Maar dan heb je natuurlijk een monopolie en dat is qua prijs dan niet altijd even interessant. Dus als de console 600euro kost, heb je geen alternatief van bijvoorbeeld 250euro.
Gewijzigd door BigT op 11-01-2008 om 10:01
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 11-01-2008 om 10:33
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Stel dat de console €600 kost. Momenteel betaal je €250+€400+€300 om alle games te spelen. Dat kost je €950. Maar, sowieso, het is geen monopolie. Verschillende hardwaremakers die zelf de prijs bepalen. Je hebt dus eigenlijk stevigere concurrentie. De PS3 en de 360 zijn concurrenten, maar iemand die absoluut God of War wil spelen, kan geen 360 kopen. De Microsoft PSWii60 en de Sony PSWii60 zijn wel echte concurrenten. Je hebt ook geen nood meer om de technologisch meest geavanceerde machine te zijn, dus kun je de kost ook beperken.
Gewijzigd door Joni Philips op 11-01-2008 om 10:33
|
|
Uchiha_Shadow
op 11-01-2008 om 10:57
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
"Momenteel betaal je €250+€400+€300 om alle games te spelen. Dat kost je €950."
Momenteel heb je de keus om dat te doen of niet  Als je het niet de moeite waard vind om een andere console te halen doe je het gewoon niet.
"Je hebt ook geen nood meer om de technologisch meest geavanceerde machine te zijn, dus kun je de kost ook beperken."
Ook niet mee eens, Sony en Microsoft zullen nog steeds de beste technologie mogelijk willen gebruiken omdat dat is wat de (grootste groep) hardcore gamers wil en dus aantrekt.
Ik denk dat het niet zo'n slecht idee is, zoals je al in de rest van de post aangeeft, maar het zal niet gebeuren. Te veel nadelen voor te veel partijen.
Laten we maar hopen dat het niet *meer* dan 3 worden, er valt immers ongelofelijk veel geld te verdienen op de gamemarkt (als je het goed aanpakt) dus het verbaast mij eigenlijk dat er nog niet meer zijn.
Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 11-01-2008 om 11:01
|
|
Gast (83.87.132.xxx)
op 11-01-2008 om 11:00
|
Nou ik wil dat helemaal niet, ik blijf gewoon bij Sony Playstation.
|
|
Uchiha_Shadow
op 11-01-2008 om 11:01
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Goede redenatie, zonder ook maar 1 argument te noemen kan niemand daar tegen op
|
|
Gast (81.92.183.xxx)
op 11-01-2008 om 11:41
|
slechte zaak, zonder concurentie heeft er nog nooit een gezonde economie kunnen bestaan. Dit is een idee en hopelijk blijft het daar bij. Plus Nintendo zal zijn onafhankelijkheid nooit opgeven.
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 11-01-2008 om 11:50
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Het is niet omdat er maar 1 console is dat de concurrentie weg valt. Er kan nog steeds gestreden worden voor de beste game
Ik ben er totaal voorstander voor:
Ten eerste omdat 3 consoles té veel is en er wel games zijn op elke console die ik wil gamen.
Ten 2de omdat 3 consoles tering veel plaats in neemt in je kasten en qua kleur komen ze ook niet mooi uit.
Ten 3de omdat je nu voor 3 consoles verschillende randapparatuur moet aanschaffen en anders maar voor 1tje.
Ten 4de omdat ontwikkelaars belachelijk veel tijd verliezen met ports, die vaak nog eens ondermaats zijn op de secundaire console (terwijl die dan betere hardware heeft?)
Ten 5de besparen de bedrijven zichzelf aardig wat moeite en hebben ze véél meer mankracht om rijzende problemen snel op te lossen.
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk toch wel dat ik mijn punt al een beetje duidelijk gemaakt heb
Gewijzigd door MaartenL op 11-01-2008 om 11:52
|
|
Uchiha_Shadow
op 11-01-2008 om 12:22
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Tja, ik ben het er totaal mee eens maar het is gewoonweg niet realistisch.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 11-01-2008 om 13:14
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Niet realistisch? Trip Hawkins heeft het al gedaan. Daarnaast is Microsoft geen voorstander van de laatste nieuwe technologie. MS wint daar niets mee. Enkel Sony wil de laatste nieuwe technologie in hun console. MS aan de andere kant heeft zich iets te sterk op Sony gericht.
|
|
willem_liu
op 11-01-2008 om 13:35
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
Nu heb je 3 partijen die allemaal de meest innovatieve console proberen af te leveren. Als er straks maar 1 console-type bestaat dan zal de innovatie ver te zoeken zijn.
Door de hevige concurrentie is de Wii ontstaan die totaal anders is dan de andere consoles. Dit soort veranderingen kan ik alleen maar toejuichen.
|
|
Gast (87.211.102.xxx)
op 11-01-2008 om 13:38
|
jah laten ze gelijk ook een psp en ds mix maken |(
godverdomme concurrentie daar gaat het om als er een fanboy oorlog uitbreekt dan pas waardeer je je console als je het niet kan vergelijken is het niet meer leuk. en waarom geen windows en apple krijg je een mooie peer
|
|
Stammetje91
op 11-01-2008 om 13:39
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
Dit cind ik niet helemaal, want ik hoef niet per se een Xbox of Wii. Maar het zou wel praktischer zijn, want je bent ook meteen van fanboys af enzo. Ik zie het alleen niet gebeuren.
Gewijzigd door Stammetje91 op 11-01-2008 om 13:40
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 11-01-2008 om 13:41
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
@willem: Het is niet omdat er maar 1 console zou zijn, dat innovatie niet mogelijk is.
Het kan nog altijd 1 console zijn, verschillende controllers en zeer verschillende games vanuit de hoeken van MS, Sony of Ninty.
Zo heb je dan dat games ontwikkeld "à la Wii", toch kunnen genieten van knappe GFX maar ook van de Wii besturing en het bepalend type van games en het beste van alles is dan, als je een Sony klepper in huis wil halen dat die dan ook even goed in dezelfde console gaat.
Goh, zou dat even zalig zijn, gewoon alle typische en diverse games kunnen spelen op 1 console
|
|
Uchiha_Shadow
op 11-01-2008 om 14:24
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Het zou wel heerlijk zijn om van die console wars af te zijn...
Game wars > console wars, want het gaan tenslotte om de spellen
@ Joni: Ik vind het niet realistisch omdat het niet werkt tenzij Nintendo, Sony en MS tot een overeenkomst komen. Zolang die 3 bedrijven individuele consoles maken, dus goedkoper dan de variant van alle 3 samen, gaat niemand over stappen op zo'n PSWii60. Alleen voor mensen die alle 3 consoles wel willen hebben is dat aantrekkelijk, en die groep is veruit in de minderheid.
Nintendo, Sony en MS zullen alleen tot een overeenkomst komen als het zeer slecht gaat met de gamemarkt en het de logische financiele oplossing is. Dat punt lijkt me nog ver af.
|
|
Gast (92.64.249.xxx)
op 11-01-2008 om 15:02
|
Een console is als een snackbar. Eerst waren er maar enkele, nu zie je niet anders. :D
|
|
Gast (82.92.237.xxx)
op 11-01-2008 om 15:48
|
nee liever niet, de spellen worden wss slechter, en ze hebben de luxe de prijs van games flink op te voeren.
Trouwens fanboys zijn ook leuk, als iedereen het bijn overal met elkaar eens is, zijn er ook geen pittige discussies.
Concurrentie zorgt ook voor verbetering en (snel) goedkoper wordende hardware.
|
|
Gast (91.141.151.xxx)
op 11-01-2008 om 18:38
|
ps3
|
|
Nintendo Power
op 11-01-2008 om 19:01
[Niv: 28 / Exp: 1412]
|
nee,denk niet dat het een goed idee is,want anders krijgen we een playninbox ofzo,niet zo'n leuke naam, dus nee
Gewijzigd door Nintendo Power op 11-01-2008 om 19:01
|
|
Gast (84.197.110.xxx)
op 11-01-2008 om 19:19
|
nintendo ps4box?
@Devily, welke nadelen? Als gamer zie ik geen enkel nadeel hoor.
|
|
im2
op 11-01-2008 om 20:00
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Doe maar  Ik wil er gerust wat meer voor betalen zelfs
|
|
david
op 14-01-2008 om 21:54
[Niv: 39 / Exp: 1961]
|
geen goed idee
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|