Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

1Up deelt Street Fighter IV speelsessie


Door Rene Groen op 27-12-2007 om 16:15
Bron: 1Up

De Street Fighter franchise heeft bij velen een nostalgisch plekje in het hart, voor Capcom genoeg reden om met een vierde deel de oude fans aan te spreken en nieuwe harten te veroveren.

1Up kreeg een speelsessie met het spel en wij delen hun ervaringen:

- Ken en Ryu waren reeds speelbaar in het spel, Chun-Li en Dhalsim zaten nog in een pre-beta fase.

- Het spel is op dit moment nog bijzonder snel. Een ontwikkelaar legde uit dat dit nog niet de definitieve snelheid hoeft te zijn voor de consoles en de arcade, het is voor hun makkelijker om snel te beginnen en de game gaandeweg langzamer te maken dan andersom.

- Op welke systemen verschijnt de game? Het is een vraag die velen bezig houdt, maar waar nog geen antwoord op is. 1Up speelde het spel vanaf een PC ontwikkelsysteem en deze draaide in zestig frames per seconde op 720p of mogelijkerwijs zelfs 1080p. Hiermee lijken de Xbox 360 en PlayStation 3 de voornaamste kandidaten te zijn.

- Het spel is nog maar voor één of twee procent compleet.

- Het team doet er alles aan om het spel 'pick-up and play' te maken, hierdoor moeten de oude fans meteen weer hun bekende moves uit de stoffige kast kunnen halen. Tegelijkertijd is het spel goed op te pakken voor de nieuwe mensen die komen kijken bij de game, of zelfs het complete genre.

- Het Parry systeem uit Street Fighter III is niet meer, ze werken nu aan een nieuw savesysteem. Veel details hierover zijn er nog niet, een ontwikkelaar gaf wel aan dat dit de mensen aan moet gaan spreken.

- De 'Revenge Gauge' bestaat uit vier blokken die gevuld worden naarmate je meer slagen en schoppen uitdeelt. Eenmaal één van de blokken gevuld, dan kun je een Saving Strike activeren die je voor enkele seconden onzichtbaar maakt. Stel dat je tegenstander net een krachtige aanval uitvoert, dan zal deze door je heen gaan zonder dat het schade aanricht.
Wanneer je drie blokken gevuld hebt ben je niet alleen onzichtbaar, maar kun je tevens een zeer krachtige aanval uitvoeren, eentje die vooral gebruikt dient te worden wanneer je ver achter staat.

- Het spel kent zogeheten EX aanvallen, hierbij kan er extra kracht toegevoegd worden aan een normale aanval. Hierbij kunnne we denken aan een hurricane kick die nog eens voorzien wordt van een extra trap, of een vuurbal die op hogere snelheid naar je tegenstander komt vliegen. Doordat dit soort aanvallen na het opzetten ook weer te annuleren zijn kan een tegenstander op het verkeerde been gezet worden, iets waar uiteraard de nodige training voor nodig is alvorens deze optimaal gebruikt kan worden.

- Super Street Fighter II Turbo had Super moves, Street Fighter IV kent daarentegen Ultra combo's. Voor Ruy is dit bijvoorbeeld de Shinkuu Hadoken vuurbal, voor Ken de Shoryu-Reppa Dragon Punch, voor Dhalsim de Yoga Inferno en voor Chun-Li de Kikou-sho vuurbal. Een Ultra Combo kent grootste schade en kent een prachtige 3D animatie, zonder dat het spel verder in 3D verder gaat. Een Ultra Combo dient wel op het juiste moment ingezet te worden, deze kan namelijk missen. Een voordeel voor de meer ervaren spelers is ook hier dat hij weer geannuleerd kan worden.

- Zoals het tegenwoordig hoort zal ook Street Fighter IV online gaat, dit gebeurt echter op een andere engine als bijvoorbeeld Dead Rising, Lost Planet of Devil May Cry 4. De engine is speciaal gemaakt voor Street Fighter IV, mede met het oog op de revival van andere klassiekers als Darkstalkers. Dit hangt uiteraard weer af van hoe Street Fighter IV ontvangen zal worden.

- Het spel is volledig in 2D als het gaat om de gameplay zelf, je kunt dus niemand van verhogingen schoppen of een afgrond inwerpen. Wel is er een bepaalde mate van interactiviteit, zo kun je dingen uit de achtergrond oppakken of zal een vuurbal daadwerkelijk heet aanvoelen bij een kip.

- De karakters zijn verder uitgewerkt van hun oorspronkelijke schetsen die Daigo Ikeno ooit gemaakt heeft. Door hier veel gezichtsuitdrukkingen aan toe te voegen moeten spelers het 'zag je dat?' gevoel krijgen.

- Hoewel het tot nu toe vooral draaide rondom Ken en Ryu moeten vele (ieder?) karakter uit SF II zijn opwachting maken, volgens de makers zullen ze allemaal zeer gedetailleerd zijn.

- Het spel heeft nog geen datum.


16:18  One Piece Unlimited in trailer
15:53  AP benoemt slechtste games van 2007
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 27-12-2007 om 16:22 [Niv: 344 / Exp: 17178]
"- Het spel is nog maar voor één of twee procent compleet."

dat lijkt me wat overdreven

MaartenL (Redacteur) op 27-12-2007 om 16:24 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Foutje in de volgende zin: "Stel dat je ontwikkelaar net een krachtige aanval uitvoert, dan zal...", Ik neem aan dat ontwikkelaar <-> tegenstander moet zijn ofzo?

In ieder geval klinkt alles heel mooi, buiten dat ie nog maar 1 of 2% voltooid is

ik ga hem zeker in huis halen

Gast (86.90.62.xxx) op 27-12-2007 om 16:25
Bedankt Rene voor de info!

Rene Groen (Eindredacteur) op 27-12-2007 om 16:26 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Zal het even aanpassen, thanks Sasuke.

@ Gast: Graag gedaan

Lawliet op 27-12-2007 om 16:31 [Niv: 346 / Exp: 17280]
en een grote fan van street fighter helaas is dit niet in 2d (bedoel ik in sprites) maar denk wel dat ze van hun fouten hebben geleerd

Gewijzigd door Lawliet op 27-12-2007 om 16:34

MaartenL (Redacteur) op 27-12-2007 om 16:35 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Twan202: "Het spel is volledig in 2D als het gaat om de gameplay zelf, je kunt dus niemand van verhogingen schoppen of een afgrond inwerpen."

Ze hebben dus van hun fouten geleerd

En Sprites is een beetje out of this time. Als ze het willen gebruiken is ook goed maar zo komt er nooit een nagenoeg perfecte cellshading engine als iedereen met sprites werkt. Overigens kan je met sprites niet echt dynamisch detail aanmaken.

Gewijzigd door MaartenL op 27-12-2007 om 16:36

Gast (62.108.4.xxx) op 27-12-2007 om 16:41
Een Ultra Combo dient wel op het juiste moment ingezet te worden, deze kan namelijk missien.

Moet natuurlijk gewoon missen zijn :D

Gast (62.108.4.xxx) op 27-12-2007 om 16:47
Oh Er komt volgende week een interview met Ono en vrijdag de eerste echte vid-footage van de game!

Lawliet op 27-12-2007 om 16:52 [Niv: 346 / Exp: 17280]
ik heb het altijd liever in sprites sommige games horen niet in 3D zo als sonic en megaman. maar ik denk dat SF IV daar wel verandering in kan brengen

prangstar op 27-12-2007 om 18:17 [Niv: 99 / Exp: 4926]
jeej streetfighter word vet

Gast (80.126.80.xxx) op 27-12-2007 om 22:11
1 of 2 procent.... ok in 2245 is ie dan mss klaar... ik verheug me nu al om straks in het plaatselijke zorghuis andere opa's in mekaar te ramme, als ik dan nog leef teminste.

Gast (195.241.125.xxx) op 02-01-2008 om 15:40
ik hoop dan stellig dat je in 2244 sterft.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Street Fighter IV
Type:
Game
Releasedatum:
20-02-2009
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media