Mediagigant Vivendi kondigde gisteren aan dat ze hun Vivendi Games afdeling zouden fuseren met Activision. Dit leidde tot veel paniek bij Blizzard fans, maar Blizzard CEO Mike Morhaime stelt hen vandaag gerust.
- Hij verontschuldigt zich dat de aankondiging op zondag moest. Hij heeft ook hard moeten werken.
- Activision, marktleider op gebied van consolegames, en Blizzard, de nummer 1 op het vlak van PC en online games, vormen een prima combinatie.
- Het Blizzard merk blijft onveranderd, iedereen heeft veel respect voor Blizzard en er verandert niets bij de Blizzard studio's.
- Alle Blizzard games zullen het Blizzard Entertainment logo dragen, het Activision Blizzard logo zal niet verschijnen op deze games. Het Activision Blizzard merk zal niet gebruikt worden naar de consument toe, Activision games blijven Activision games en Blizzard games blijven Blizzard games.
- Morhaine heeft lang overlegd met Activision CEO Bobby Kotick en covoorzitter Brian Kelly om hen perfect uit te leggen waar Blizzard voor staat. Op deze manier begrijpen ze Blizzard perfect zodat Blizzard mag blijven doen wat ze willen.
- Deze fusie is goed voor Blizzard omdat Activision Blizzard financieel veel flexibeler is dan Vivendi Games en dat men beschikt over meer resources.
- Het neemt ook een deel druk weg bij Blizzard. Blizzard was één van de belangrijkste inkomstbronnen van Vivendi Games, waardoor hun titels vaak binnen een bepaald jaar moesten komen. De Activision titels kunnen dat nu opvangen, Guitar Hero IV bijvoorbeeld zou het uitstel van een Blizzard game kunnen opvangen.
- Dit is ook de perfecte manier voor Vivendi om aan te tonen wat de echte waarde is van het Blizzard merk. De aandeelhouders onderschatten de waarde van Blizzard, iets wat nu niet meer zal gebeuren.
|