Je kunt maar beter downloadable content achter de hand houden wanneer je in deze generatie een game op de markt brengt. Dat is tenminste de conclusie van een studie die Electronic Entertainment Design and Research uitvoerde.
Volgens de brave mensen van dat onderzoeksbureau verkoopt een game mét downloadable content gemiddeld 114% beter dan een game zonder. Uit de studie blijkt dat Microsoft een voortrekkersrol speelt in dit nieuwe segment van de gamesmarkt.
Enkele cijfers op een rijtje:
- Op de PlayStation 3 kunnen gamers 19.2GB aan games en game-content downloaden, terwijl dat op de Xbox 360 106.5GB is. De PlayStation 3 games en game-content zijn qua bestandsgrootte dubbel zo groot als die van Xbox 360
- De Nintendo Wii heeft dan weer de meeste games te downloaden. Maar ze geven deze games geen online functionaliteiten (leaderboards, voice chat, stat tracking, etc...) mee. De PlayStation 3 doet dit wel in 45% van die games, bij Xbox 360 is dit 84%
- Bij de PlayStation 3 krijg je gemiddeld gezien de goedkoopste downloadable games voor $6.17. Op de Nintendo Wii is dit $6.69, terwijl je op de Xbox 360 $7.53 moet betalen.
- Wat betreft downloadable game content (uitbreidingen voor games) is Xbox 360 de grootste speler. 94% van alle game content uit deze generatie is beschikbaar op de Microsoft console tegenover 6% op de PlayStation 3. Voor die uitbreidingen leg je bij Microsoft gemiddeld $1.69 neer, bij Sony is dat $1.97
|