Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Ubisoft ziet geen problemen in PS3 ontwikkeling


Door Joni Philips op 07-11-2007 om 15:20
Bron: GamesIndustry

Het laatste jaar kenden veel PlayStation 3 titels uitstellen omdat het moeilijk was om te leren werken met de console. Die problemen zouden nu echter voorbij zijn, Midway liet weten dat hun PS3 titels op tijd zullen komen en Ubisoft laat nu iets gelijkaardig weten.

In een interview met GamesIndustry heeft Ubisoft CEO Yves Guillemot gezegd dat Ubisoft tegenwoordig hun PS3 en Xbox 360 titels tegelijk ontwikkelt en dat het amper 10% extra kost in vergelijking met een game voor één machine. Vroeger kostte het meer moeite en tijd, 20% meer, maar hun engines lopen nu op beide machines goed en ze kunnen gemakkelijk ontwikkelen voor beide systemen. Guillemot zei daarnaast dat porten van Xbox 360 naar PS3 niet moeilijker is dan van PS3 naar Xbox 360, dit in tegenstelling tot wat Midway beweerde. Tegelijk liet hij weten dat beide consoles hun voordelen hebben.

CFO Alain Martinez praatte ook over de kosten en opbrengsten van een next-gen titel. Een DS game kost zo'n €500.000 terwijl een PS3 & Xbox 360 titel zo'n €15 miljoen kost. Van een next-gen titel moeten er 1,3 miljoen exemplaren verkocht worden om dezelfde winstmarge te bereiken als wanneer je 100.000 exemplaren van een DS titel verkoopt. Guillemot zei daarbij dat extra ontwikkelkosten, tot 15%, kunnen opgevangen worden door in-game advertenties. Op deze manier kan men besparen.


15:55  Nieuwe screenshots Soul Calibur Legends
14:25  Final Fantasy IV met Japans packshot
 Reacties (19)
 Pagina: 1
BigT op 07-11-2007 om 15:46 [Niv: 14 / Exp: 724]
Die bedragen voor xbox360 en ps3 ontwikkeling moeten echt wel ontwikkelaars afschrikken.
1,3 miljoen vs 100 000 > <

Dit zal er misschien wel voor zorgen dat we minder baggerspellen krijgen.
Zoals Knightrider op ps2 }>

Gast (80.56.50.xxx) op 07-11-2007 om 15:47
daarom dat er zoveel klote ds games zijn :P

Hitmanhenk op 07-11-2007 om 16:03 [Niv: 39 / Exp: 1935]
als dat zo is he dan zorgen ze ook mer dat splinter cell conviction naar de ps3 komt

Gast (77.161.67.xxx) op 07-11-2007 om 16:03
Guillemot zei daarbij dat extra ontwikkelkosten, tot 15%, kunnen opgevangen worden door »in-game advertenties«.

Oh, oooh...

Gast (62.195.42.xxx) op 07-11-2007 om 16:05
kneem aan dat de bedragen over assassins creed gaan

im2 op 07-11-2007 om 16:17 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Volgens mij kost AC zelfs nog een stukje meer

Gast (81.82.105.xxx) op 07-11-2007 om 16:24
Wow, zoveel geld zeg, had ik niet gedacht

Gast (81.82.105.xxx) op 07-11-2007 om 16:24
Volgens mij is AC een miljarden project

MaartenL (Redacteur) op 07-11-2007 om 16:34 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Dus dit betekent onrechtstreeks ook dat exclusives niet echt lonen (tenzij ze enorm goed verkopen).

Met een meerkost van slechts 10% de game op 2 platformen ontwikkelen i.p.v. 1 kan je een veel hogere winstmarge behalen (je spreekt ook 2 groepen aan dan).

Waarom dat Sony en MS dan zo knokken voor een exclusive te behouden doet me vragen stellen...

Gast (82.171.248.xxx) op 07-11-2007 om 17:10
als et maken van een ds game zoveel goedkoper is mogen ze oowk wel is ff de prijs van de ds games omlaag goooien!

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-11-2007 om 17:40 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Maar dan brengen ze niet zoveel op

mercy0001 op 07-11-2007 om 18:08 [Niv: 157 / Exp: 7862]
oef de ontwikkeling van PS3 games gaat dus beter Sony heeft met de PS3 een generatie overgeslagen.aan blu ray spelers, hd tvs en andere dingen moeten de mensen nog een beetje gewend raken.denk echt dat de PS3 pas in 2008 mee zal aan met de tijd. bluray spelers worden goedkoper,de mensen kopen een HDTV i.p.v een SDTV,...

Gast (82.171.248.xxx) op 07-11-2007 om 22:10
ik denk dat er nu nog weinig mensen zijn die een sdtv kopen hoowr:P, iedereen wacht alleen tot ze ouwe sdtv kapot is en dat kan nog wel ff duren:P

Gast (82.174.251.xxx) op 07-11-2007 om 22:43
Wat'n stel kneuzen daar bij Ubisoft :D

Jongens lees dit eens :D

"Op het gebied van het grafische gedeelte van de game had Naughty Dog het volgende te vertellen: Op het gebied van de Cell processor en de SPU's gebruiken we nog maar 1/3 tot 1/2 van de SPU's, er dus nog veel meer power die we uit de PS3 kunnen halen. We kunnen echt veel meer uit de PS3 halen dan we bij het begin van de PS2 konden halen en we kunnen nog steeds heel veel kracht uit de PS3 halen. Wij zijn benieuwd hoe de volgende 2-3 games van ons bedrijf eruit gaan zien"

Deze gast beweerd de tegendeel 8) zo zie ik het tenminste :D

Gast (83.119.132.xxx) op 08-11-2007 om 00:45
Uhh geeft Ubisoft dan aan dat ze het onderste uit de kan van de PS3 hebben gehaald? Met multiplatform ontwikkelen zal dat ook niet (snel) gebeuren. Maar zolang ze de kwaliteit hebben van Assassin's Creed vind ik dat niet zo'n groot probleem.

Vandaag Uncharted Drake's Fortune demo op PSN 8)

Fiercy Dragon op 08-11-2007 om 14:40 [Niv: 66 / Exp: 3297]
het enige wat ik lees uit zijn 10% tijd die het kost om te porten en 20% wat het vroeger was lees ik uit:
porten is nog net zo makkelijk/moeilijk als altijd, alleen de ontwikkelingstijd voor een game is verdubbeld...

tenminste: ik denk niet dat het makkelijker is om nu te porten/tegelijk ontwikkelen als vroeger...

Gast (84.82.53.xxx) op 08-11-2007 om 15:09
Die bedragen voor xbox360 en ps3 ontwikkeling moeten echt wel ontwikkelaars afschrikken.
1,3 miljoen vs 100 000 > <

ze moeten een prijsdaling laten komen dan kunnen ze nog beteren games maken voor de XBOX 360 en vooral de Playstation 3 is het handig en voor de Gameontwikkelaars beter.

Gast (84.86.96.xxx) op 09-11-2007 om 18:17
vet duur man, 15 miljoen voor een tittel gruwelijk

Gast (81.206.181.xxx) op 05-12-2007 om 15:56
ik had een vraag.. wie weet hoe je problemen aan ubisoft kunt vragen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.