Eind september werd de gamewereld geschokt door de overname van Bizarre door Activision. Activision en Bizarre hadden op het eerste zicht nooit contact gehad, terwijl de studio wel nauw samenwerkte met Microsoft en Sega.
De overname heeft echter wel één voordeel voor Bizarre, ze kunnen voor het eerst een Wii titel maken als ze dat willen. In een interview heeft Sarah Chudley van Bizarre gezegd dat ze een Wii racegame met het racewiel interessant vindt. Ze mag echter de toekomstplannen van Bizarre niet bespreken, of er dus effectief een Wii racer komt, is nog afwachten.
Ze mengde zich ook in de oorlog tussen de Xbox 360 en de PlayStation 3, twee consoles waarmee Bizarre al ervaring heeft. Beide consoles zijn evenwaardig aan elkaar en ze hebben beide hun eigen voordelen. Een verschil zoals tussen de PlayStation 2 en de DreamCast tussen de twee is er ook niet. Het is gewoon kwestie van slim te programmeren en beide consoles zo goed mogelijk te gebruiken.
Chudley mengde zich ook in het gameplay versus graphics debat door te zeggen dat zelfs met alle kracht in de wereld, je game niet veel voorstelt zonder goede gameplay. Het 2D tijdperk hielp om ervoor te zorgen dat men zich concentreerde op de actie, en niet op de kracht of de controllers van een consoles. Consoles zijn misschien magnifiek en controllers zoals de WiiMote zijn misschien innovatief, maar je moet nog steeds hard werken om er goed gebruik van maken. Het is de gameplay die telt en niet de hardware.
|