Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

World in Conflict


Door Joni Philips op 30-08-2007 om 07:40
Bron: Gamed

Het Zweedse Massive Entertainment is geen bekende ontwikkelstudio, maar met World in Conflict willen ze daar verandering in brengen. Deze RTS komt binnenkort op de PC en de Xbox 360 uit dankzij Vivendi Games.

De titel speelt zich af tijdens de Koude Oorlog in het jaar 1988. De Sovjet-Unie begint te bezwijken onder economische problemen en de natie dreigt uit elkaar te vallen. Het Warschaupact, een militair pact tussen de communistische landen dreigde het niet te halen en het is hier dat de game begint af te wijken van de realiteit. In plaats van het pact af te schaffen kiest de Sovjet-Unie voor een ander strategie. Ze eisen dat de Verenigde Naties hen financieel steunen of ze vallen West-Europa binnen. De Verenigde Naties negeren de Sovjet-Unie simpelweg, omdat ze denken dat de Sovjet-Unie de militaire macht niet meer heeft om hun dreigement waar te maken.

Niets is echter minder waar, de Sovjet-Unie valt strategische NAVO doelwitten binnen Europa aan. Ze beseffen echter dat ze de oorlog zullen verliezen als ze toelaten dat de Verenigde Staten versterkingen sturen naar Europa. Om die reden begint de Sovjet-Unie gelijktijdig een tweede offensief waarbij ze de Verenigde Staten van Amerika binnenvallen. Ze vegen onder andere Seattle en New York van de kaart, terwijl ze nucleaire aanvallen uitvoeren op verschillende militaire doelwitten. Er zijn dus duidelijk drie zijdes in deze oorlog, de Sovjet-Unie, de Verenigde Staten en de NAVO die Europa verdedigt. Het verhaal van de game wordt je rustig uitgelegd door Alec Baldwin, de verteller van de game.


Qua gameplay is de game een vervolg op Ground Control, een eerdere RTS van Massive Entertainment. Net zoals in die game moet je geen basis bouwen en moet je geen grondstoffen verzamelen, je moet je enkel concentreren op het voeren van oorlog. Op deze manier verschilt de game dus duidelijk van RTS-games als Command & Conquer. Voor het aankopen van troepen krijg je een bepaald aantal punten en als je troepen verliest krijg je de punten die deze troepen hebben gekost langzaam terug. Na het sterven van je troepen kun je traag versterking oproepen en op deze manier kun je dus nog altijd winnen, zelfs als je troepen gedecimeerd zijn.

Je speelt echter geen grote rol in deze game, de game trekt inspiratie uit Call of Duty en Medal of Honor en plaatst je in de rol van een laaggeplaatste officier die de controle krijgt over een kleine groep. De AI neemt de controle over de rest van de troepen. Je speelt ook niet altijd dezelfde rol binnen een gevecht, er zijn vier rollen met elk hun eigen eenheden. De basiseenheden zijn voor iedereen hetzelfde, maar ze zijn duurder als je niet in de juiste rol zit. Zo kost een helikopter meer voor de ene groep dan voor de andere. Je kunt kiezen tussen de Infanterie, de Luchtmacht, de Hulptroepen en de Tankeenheden.


Als je serieus in de problemen zit of een vijandelijke basis wilt vernietigen, kun je een tactisch hulpmiddel gebruiken. Eens je genoeg punten hebt verzameld, kun je bijvoorbeeld een kernbom lanceren of een luchtaanval aanvragen. Deze tactische hulpmiddelen kun je inroepen door punten te verzamelen, deze verdien je door het doden van vijanden en het innemen van vijandelijke basissen. Je moet echter niet bang zijn dat deze hulpmiddelen de balans van de game verstoren, de verschillende wapens zijn maar van tactische grootte en de kernbom bijvoorbeeld is moeilijk om meerdere keren te verdienen binnen één spel. Het kan dus verstandiger zijn om voor kleinere troepen te kiezen.

Naast een uitgebreide singleplayer kent de game een multiplayer waarin ook de Sovjet-Unie speelbaar is. Deze factie is namelijk niet beschikbaar in de singleplayer omdat het Westen nu eenmaal altijd moet winnen. Je kunt op elk moment de strijd beginnen of verlaten, dit is mogelijk omdat er in elk gevecht zestien spelers mee kunnen doen. De tactische hulpmiddelen zijn ook in de multiplayer beschikbaar en hier kun je ze gemakkelijker verdienen door je punten samen te leggen met je teamgenoten. Dit zal vooral handig zijn voor de verschillende clans die aan de slag zullen gaan in de titel, de game heeft namelijk een uitgebreid clansysteem.

Alle leden van een clan krijgen een rang zoals clanleider of officier, zodat duidelijk is wie welke rol speelt binnen een gevecht. Ook bestaat de mogelijkheid om toernooien tussen clans te organiseren wat een belangrijke feature zal worden wanneer de game verschijnt. World in Conflict lijkt dus een zeer robuuste RTS te worden met een leuke singleplayer en een sterke multiplayer. Het wordt enkel afwachten of de game de concurrentie met Company of Heroes: Oppossing Fronts overleeft aangezien dat de uitbreiding is van de beste RTS van 2006. World in Conflict zelf zou wel eens de beste RTS game van 2007 kunnen worden, met of zonder concurrentie.


08:54  Virtua Fighter 5 alsnog online?
20:14  Sowieso geen Manhunt verbod in Nederland
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Sjoerd van der Meer op 30-08-2007 om 07:47 [Niv: 26 / Exp: 1289]
Vet
Wanneer komt dit spel uit

Gast (193.173.83.xxx) op 30-08-2007 om 08:30
21-09-07

Niels op 30-08-2007 om 08:44 [Niv: 46 / Exp: 2279]
wauw, ze gaan wel erg ver vzan de realiteit af hé. Op het einde van de koude oorlog zou de SU gewoon niet meer in staat zijn tot zo'n offensief. Toch vind ik het een beangstigende gedachte

im2 op 30-08-2007 om 14:10 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Wanneer komt de 360-versie? Ik hoop nog in 2007.

Joni Philips (Eindredacteur) op 30-08-2007 om 16:24 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
November ofzo, niets is zeker.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
World in Conflict
Type:
Game
Releasedatum:
21-09-2007
Ontwikkelaar:
Massive Entertainment
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media