Nieuws: Moore: "PS3 moet $ 399 kosten"
Door Rene Groen op 23-07-2007 om 10:03
|
Bron: MCV UK
|
Ondanks dat Moore binnenkort niet meer voor Microsoft werkt wil hij in interviews nog best even een sneer naar Sony geven, zo ook in een onlangs gegeven interview.
In het interview laat Moore weten dat Sony's onlangs aangekondigde PlayStation 3 veranderingen (Amerika kreeg een prijsverlaging, Europa kreeg meer inhoud voor een zelfde prijs) geen effect zullen hebben, wat de PlayStation 3 echt nodig heeft is een grote prijsverlaging naar $ 399.
De sneer stopt hier echter niet, volgens Moore heeft Nintendo met haar strategie en werkwijze in de next-gen strijd nu al meer bereikt dan Sony en ze verdienen om die reden dan ook meer respect. Hoewel ze op third-party gebied wellicht nog beter kunnen scoren, een probleem dat ze ook in het verleden hadden, is dit een punt waar ze ook hard aan werken.
quote: "At his conference Reggie (Films-Amie, Nintendo of America boss) said he was aware that some rivals had indicated that DS and Wii would turn out to be fads. Well I, fore one, certainly don't think that. Maybe he was referring to something that Sony has said. I've been a fan from day one."
Moore denkt dat een vergroting van de harde schijf ruimte naar 80 GB maar weinig nut heeft voor Sony, zo vraagt hij zich af wat ze met die extra ruimte willen gaan doen. Hij had een aankondiging als een volledige video download service verwacht tijdens de E3, iets wat er dus niet was.
Met dank aan Donux voor het vermelden van dit nieuws.
|
|
|
|
10:15 Kies je favoriete Call Of Duty 4 cover
09:48 Bekijk The Making of Lair
|
Reacties (37) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Mal1ce
op 23-07-2007 om 10:19
[Niv: 13 / Exp: 639]
|
hoevaak krijgen we dit gezeik wel nie te horen
|
|
Gast (85.191.1.xxx)
op 23-07-2007 om 10:19
|
helemaal mee eens
|
|
Devilly
op 23-07-2007 om 10:21
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Boeiend, laat hem lekker. Al moet ik wel zeggen dat de prijs me wel goed in de oren klinkt.
Maar serieus nemen doe ik dit niet meer. Zulke dingen heb ik té vaak moeten horen.
|
|
ToxicSnake
op 23-07-2007 om 10:21
[Niv: 74 / Exp: 3720]
|
|
|
Gast (83.83.184.xxx)
op 23-07-2007 om 10:25
|
En de 360 moet 50 Euro kosten mooie prijs voor zo'n ondeugdelijke console. Sommige mensen willen alles liever voor niks hebben, ze willen met 'n dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je de nieuwste technologie wilt hebben kost dat geld ja, anders koop je toch lekker een Wii ofzo.
|
|
Cubic X
op 23-07-2007 om 10:47
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
mee eens, dan zouden de verkopen enorm stijgen
|
|
Gast (86.80.76.xxx)
op 23-07-2007 om 10:48
|
jah en de 360 zou niet steeds kapot moeten gaan
|
|
Dnarbeis
op 23-07-2007 om 10:55
[Niv: 60 / Exp: 2984]
|
wat en dommoor ,hij zegt dat de geheugenverhoging van de ps geen nut heeft( van 60 naar 80 gig),maar de xbox is daar wel meebegonnen met hun ELite,wat een sukkel,.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 23-07-2007 om 10:56
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ik denk dat Moore niet mag vergeten dat hij nog altijd werkt voor MS en niet voor Sony of Nintendo.
|
|
Gast (213.51.230.xxx)
op 23-07-2007 om 11:10
|
Wil die knakker dat de 360 helemaal niet meer gaat verkopen ofzo? Nu de PS3 499 is verkoopt ie al beter dan de 360 :?
|
|
Gast (194.123.75.xxx)
op 23-07-2007 om 11:13
|
dnarbeis op 23-07-2007 om 10:55 [Niv: 18 / Exp: 911] wat en dommoor ,hij zegt dat de geheugenverhoging van de ps geen nut heeft( van 60 naar 80 gig),maar de xbox is daar wel meebegonnen met hun ELite,wat een sukkel,.
van 60 gig naar 80 gig heeft geen nut!!! maar xbox is idd ermee begonnen van 20 gig naar 120 gig dat is idd verschil!! dat is ook een goeie reden om daarmee te beginnen!!!
|
|
Dnarbeis
op 23-07-2007 om 11:23
[Niv: 60 / Exp: 2984]
|
dnarbeis op 23-07-2007 om 10:55 [Niv: 18 / Exp: 911] wat en dommoor ,hij zegt dat de geheugenverhoging van de ps geen nut heeft( van 60 naar 80 gig),maar de xbox is daar wel meebegonnen met hun ELite,wat een sukkel,.
van 60 gig naar 80 gig heeft geen nut!!! maar xbox is idd ermee begonnen van 20 gig naar 120 gig dat is idd verschil!! dat is ook een goeie reden om daarmee te beginnen!!!
blablabla,120gig krijg je noot vol op een gaming consoles,80 lukt mischien nog,en trouwens voor die 100gig extra mag je ook wat geld extra betalen maar die 20gig kan je eig ''gratis'' noemen
|
|
Mal1ce
op 23-07-2007 om 11:27
[Niv: 13 / Exp: 639]
|
20 gig is zeer weinig ja, vind ik zelf. Met als je demo's en media erop wilt hebben.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 23-07-2007 om 11:33
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
@ dnarbeis: dat neemt niet weg dat de stap van 60 naar 80 gig relatief klein is, terwijl je van 20 naar 120 een grote stap maakt. Overigens snap ik niet dat het je misschien wel lukt om 80 gig vol te krijgen, maar dat 120 gig nooit zal lukken.
|
|
LUPUS
op 23-07-2007 om 11:39
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
Een terechte prijsuitspraak van Moore, maar die is allang niet meer in het belang van Microsoft. Als de PlayStation 3 voor hetzelfde geld als een 360 over de toonbank gaat, verkoopt de PS3 zichzelf veel makkelijker. Grotere naamsbekendheid, geen negatieve technische publiciteit en een jaw-dropping presentatiedemo van Gran Turismo in de winkels zorgen daar wel voor. Ook ik zou er dan een overwegen.
Gewijzigd door LUPUS op 23-07-2007 om 11:40
|
|
Gast (80.201.60.xxx)
op 23-07-2007 om 11:40
|
ach fuck toch off.. dat ditn is veel meer waard dan 400 euro
Ofnee, waarom maakt men de ps3 niet ineens 200 euro... belachelijk
|
|
LUPUS
op 23-07-2007 om 11:40
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
Toevallig net een gekocht, Gast?
|
|
Tecnomic NL
op 23-07-2007 om 11:44
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Eensch, maar ja tegen die tijd bezit ik al over een PS3...
|
|
justjer
op 23-07-2007 om 12:04
[Niv: 20 / Exp: 1014]
|
399 zou inderdaad een mooie prijs zijn.
Maarja als hij 399 kost
dan zeggen weer mensen hij moet 299 kosten.
maar de verkoopcijfers stijgen nu goed van de ps3
ik zelfwacht nog even op
gt5 en mgs4 net als vele fans.
zodra die games uitkomen wordt de ps3 echt pas aantrekkelijk. ik weet nog goed, toen de gt3 was uitgekomen als launch titel voor de ps2.
ik had eerst het spel gekocht en daarna pas de ps2 omdat ik nog geen genoeg geld had gespaard
had toen 1149 betaald voor de console.
maar er was echt maar 1 titel die echt leuk was in mijn ogen was dat gran turismo 3
als je nu de ps3 koopt heb je keuze uit zo'n 45 games ongeveer(dimensionplus) de helft van de games is een vervolg titel of een titel die net niet "de x factor" heeft.
ik vind het jammer dat sony niet mgs4 of gt5 bij de launch heeft gedaan, of dmc3
technisch gezien was het niet mogelijk om al de grote titels tijdens de lauch te realisreren, maargoed van deze fout heeft sony geleerd, maar ook de publishers
en is het 4e kwartaal dit jaar erg belangrijk voor de ps3
Gewijzigd door justjer op 23-07-2007 om 12:07
|
|
DarthTedious
op 23-07-2007 om 12:10
[Niv: 46 / Exp: 2276]
|
Ik wacht wel tot de PS3 voor 10 euro in de budgetbak ligt
Ik denk zo: De prijs van een console delen door 50 is de hoeveelheid spellen die ik moet hebben. Daarom heb ik de wii al maar die PS3 moet nog 9 Games tonen die ik echt wil. Dus een prijsdaling zorgt voor een eerder aankoop.
|
|
LUPUS
op 23-07-2007 om 12:15
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
De lanceringsline-up van de PS3 was echt niet beduidend zwakker dan van zijn voorganger. Die had niet, zoals jij beweert Justjer, GT3 al bij de lancering. Die teerde op Tekken Tag Tournament, SSX en Ridge Racer 5. Nu zijn daar twee vervangende, beginnende franchises voor teruggekomen en zowel MotorStorm als Resistance worden positiever ontvangen dan Ridge en Tekken toendertijd.
En waarom constateer je dat Sony heeft geleerd van een zwakke line-up? Het is niet zo dat ze ondertussen alweer een herkansing hebben gehad...
Gewijzigd door LUPUS op 23-07-2007 om 12:21
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 23-07-2007 om 12:18
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
De PS2 had een zwakke launchline-up, een zeer zwakke line-up. Zo zwak dat zowat elke analist een 3de plaats had voorspeld voor de PS2. Op Peter Moore na dacht niemand dat de DreamCast voor de PS2 kon eindigen.
Gewijzigd door Joni Philips op 23-07-2007 om 12:19
|
|
LUPUS
op 23-07-2007 om 12:22
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
Eindigen in de ranglijsten of eindigen in de levensloop? Houd in je achterhoofd dat Moore toen chief-Dreamcast was.
|
|
DarthTedious
op 23-07-2007 om 12:29
[Niv: 46 / Exp: 2276]
|
Eindigen in de ranglijsten of eindigen in de levensloop? Houd in je achterhoofd dat Moore toen chief-Dreamcast was.
--------------------------------
Moore vluchte toen van een zinkend schip en nu misschien weer  Like the rat he is.
|
|
Zuigertje
op 23-07-2007 om 13:50
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
idd, wat heeft een verhoging van 60gig naar 80gig nou voor zin?
Van 20 gig naar 120 gig kan ik nog begrijpen (20 --> 120 is een grote verhoging + met al die downloadable content + IPTV is dat wel nodig voor de mensen die dat willen).
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|