Nieuws: 360 en PS3 versie GTA IV identiek
Door Roderick op 17-05-2007 om 14:28
|
Bron: GTAIVnet
|
Het duurt nog even, maar Grand Theft Auto IV komt dit jaar nog. In oktober kunnen PS3 en 360 eigenaars zich klaarmaken voor de game. Nu kunnen we echter al genieten van nieuwe info.
- Er zijn meerdere animaties beschikbaar voor het stelen van een auto. Eerder hoorden we al dat Niko (de hoofdpersoon) een autoruit in kan tikken om een wagen te stelen. Er zullen dus meer mogelijkheden zijn.
- Pijlen en markers zul je niet vinden in GTA IV. In plaats daarvan zal waarschijnlijk de mobiele telefoon van Niko gebruikt worden, bijvoorbeeld als GPS systeem.
- Het plan is om alle straten in de game een naam te geven en dat de namen van de staten ook in beeld verschijnen. Zo leer je langzaamaan de stad kennen.
- De Xbox 360 en PlayStation 3 versie van GTAIV zullen identiek zijn. Houser meldt dat voor beide platformen het ontwikkelen de nodige obstakels met zich meebrengt, maar dat beide versies uiteindelijk gelijk zullen zijn. Of hij de downloadable content hierbij rekent, is onbekend.
- Deze downloadable content zal zowel gratis als betaald zijn.
|
|
|
|
14:34 Tequila toont zijn Stranglehold gezicht
14:27 Fatal Fury komt snel op XBLA
|
Reacties (27) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Mokroveli
op 17-05-2007 om 14:40
[Niv: 9 / Exp: 435]
|
Met andere woorden: We krijgen nu een ps3 game die beter had kunnen zijn.
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 14:40
|
Tuurlijk moet ie dit zeggen in dit stadium. Maar de PS3 versie wordt natuurlijk veel beter door Blu Ray. Dit weet en snapt inmiddels iedereen bij dergelijke huge games. Mark my words maar.
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 14:46
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Nee, beide versies worden identiek. Gezien het stadium waar ze nu inzitten hebben ze uberhaupt helemaal geen tijd meer om de PS3 versie beter te maken, want er is geen tijd voor.
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 14:49
|
Het heeft niks te maken met beter maken, ze zijn van origine op de dev-kits identiek, het heeft alles te maken dat de 360 uiteindelijk gedowngrade wordt op allerlei terrein om het op een DVD te persen. En dan heb je het over textures, muziek en audio kwaliteit. Verderest zal het wel redelijk identiek worden.
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 14:51
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
De PS3 heeft ook texturebeperkingen door het geheugen van 512mb (effectief zelfs minder dan de 360) dus uiteindelijk krijg je dezelfde game.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 17-05-2007 om 14:56
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Je hoeft Xbox 360 gegevens niet te downgraden, je moet ze gewoon comprimeren.
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 14:57
|
Je snapt het niet. Beide games gaan textures instreamen in realtime tijdens gamen vanaf DVD of BR, maar een enorme stad als in GTA, met die berg aan gegevens ook qua game, kan nooit die originele gamedata in dezelfde HD kwaliteiten storen als een BR disc die 3 tot 6 keer zoveel kan storen. Alles wordt gedowngrade, visuals en audio. Waarom denk je dat Gears zo kort was? De DVD was vol en in die hoge kwaliteit kon men niet meer op een DVD proppen. GTA is heel wat groter qua game en durability, dat kost huge space of huge downgrades indien je die space niet hebt, zeker gezien het grafische niveau waar men op mikt bij Rockstar. Dat is niet top off the bill, maar zeker heel behoorlijk hi-end.
|
|
Gast (85.145.65.xxx)
op 17-05-2007 om 15:02
|
Wat stikt het hier van Fanboy's zelf redactie lijkt er wel aan mee te doen. Lees goed! de games zijn INDENTIEK! ofterwijl gelijk aan elkaar |( en lees:Houser meldt dat voor beide platformen het ontwikkelen de nodige obstakels met zich meebrengt! wat een sukkels hier :r
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 15:03
|
Heeft helemaal niks met comprimeren te maken. Alles wordt gecomprimeerd, zeker ook op de PS3, daar heeft de 360 geen alleenrecht. Zeker ook omdat compressed data veel beter in te streamen is op welk modern platform dan ook, mede doordat men de CPU power heeft om het on-the-fly te decoden, en het enorm veel space maar ook laadtijd bespaart. Maar aangezien je met streamen gebottleneckt wordt door beperkte optische leessnelheid van DVD en BR, zul je om toch hi-res data en audio in te streamen wel zwaar moeten compressen op je optische schijfjes. Dus dara ligt helemaal geen voordeel voor de 360, per saldo krijg je gewoon een slapper aftreksel.
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 15:04
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Beste gast:
die berg aan gegevens moet door 1 sloot en dat is 512mb geheugen. Die 512mb is voor beide systemen gelijk (voor de 360 zelfs 50mb groter), dus ik snap je probleem niet.
Gears of War was zo kort om andere redenen: op de disc was nog een volledige gigabyte over, dus genoeg ruimte om nog wat levels op te proppen: niet gebeurd, vraag je af waarom...
De gamesindustrie draait niet om discspace maar ook om geld, tijd, en andere hardwarebeperkingen buiten discspace.
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 15:09
|
Het heeft 0,0 te maken met de 512MB, het heeft alles te maken met streamen en storage. Als je het nu nog niet snapt, ben je technisch gewoon te beperkt, en kan ik er even niks doen. Je bent denk ik gewoon de Wii onder de nieuwsposters. ;)
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 15:12
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Lees je vorige post eens en zoek dan het voordeel voor de PS3 eens...Je hebt jezelf een beetje in de problemen gepraat. BluRay is dankzij opslagruimte wel heel goed voor geometrie en dergelijke, maar voor textures levert het geen fuck op (buiten de 1080p resolutie die GTAIV toch niet krijgt), dus uiteindelijk zijn de 360 en PS3 versies voor multiplatform games gewoon gelijk.
Maargoed, jij denkt dat ik niet goed wijs ben, uiteindelijk krijg ik wel gelijk en is GTAIV op beide systemen gelijk.
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 17-05-2007 om 15:30
|
Zitten toch een hoop ernstige denkfouten in jouw stuk. Geometrie is slechts een berg aan coordinaten die polycounts opkrikken, dat is capaciteits-wise altijd een van de minst space-slurpende gamefactoren, omdat die data extreem te comprimeren is op schijf in in een gameengine. Textures en audio weer niet zo. Ook heeft het niks met 1080P te maken, dan praat je over schermresolutie, wat weer losstaat van textureresolutie.
Er zijn straks 1080P spellen waarin de texturing van de games vele malen slechter is dan Gears, dat een van de hoogst gedetaileerde 720P spellen is. In 720P en 1080P kun je nog steeds de grootste verschillen en diversiteit in texturekwaliteit hebben van game-assets in voordeel van 720P. En daar gaat het om hier. Buiten al de animatie's die ook enorm veel space in beslag nemen in GTA, kun je de texture en audiokwaliteit die je toch origineel eerst moet storen, in hogere kwaliteit als source aanbieden en in dergelijke huge games van 40 tot 80 uur gameplay is dat zeer welkom. Als straks alle gamedata op de 360-DVD geperst moet worden van de gold-versie gaat de 360 onherroepelijk een downgrade tegemoet.
Het heeft puur te maken met opslagcapaciteit. Ze lopen beide op hun vrijwel identieke engine, compressieratio's zijn bijna identiek, BR of DL DVD speed ook, dus per saldo heb je grote extra winst aan BR space. En als je denkt dat men die niet gaat benutten met betere textures en (meer) audio, heb je het denk ik behoorlijk mis.
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 15:38
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Nee sorry, jij zit fout. 1080p is inderdaad een resolutie, maar de textures moeten mee met die resolutie anders heb je geen 1080p native maar gewoon upscaling. Hogere reso = meer opslagruimte aan hogere reso textures.
Daarnaast neemt geometrie wel veel ruimte in zoals het nu gebruikt wordt. Zoals jij het voorstelt zou het ideaal zijn, maar dat kost veel rekenkracht. Met audio zit je er ook naast: audio neemt, naarmate de kwaliteit beter is, enorm toe in ruimte op de schijf. Gelukkig is 5.1 gewoon de standaard dus daar zal niet zoveel aan veranderen. Of ze moeten voor de PS3 al aan 7.1 gaan maar dat vind ik geen substantieel verschil.
Wat ook veel ruimte ineemt zijn verschillende soorten textures, maar aangezien dan houser hier al opmerkt dat beide versies identiek zijn verwacht ik geen verschil in variatie tussen de texturebekleding van gebouwen.
Animaties: GTA IV is geen game waarbij heel veel animaties centraal staan. Uncharted is dat wel. Dus geen issue hier.
Beide systemen worden gelijk: 100% zeker.
|
|
Gast (81.69.48.xxx)
op 17-05-2007 om 15:39
|
Gaap.... }> nou mensen weet u ... Speel gewoon wat er voor uw neus gepompt word en als het zuicht koop een andere game... als Rockstar inderdaad voor de weg gaat dat misschien de game wel achteruit gaat en misschien zelfs niet meer leuk is zien ze dat wel in hun portomonee. de volgende zal dan wel exclusief voor de ps3 gemaakt worden en is ps landje weer blij. nou ophouwen met die technische praatjes van jullie want ik krijg kop pijn
|
|
Roderick
op 17-05-2007 om 15:43
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Och, een goeie discussie is niks mis mee toch?
Trouwens Gast, als we voorbeelden als argumenten nemen, kun je dan verklaren waarom de textures van bijvoorbeeld Rainbow Six: Vegas en GRAW2 (zie de IGN hands ons) van mindere kwaliteit zijn dan op de Xbox 360? (ja, Ubi kan niet porten, maar het zou er toch op zn minst even goed moeten uitzien dankzij Bluray, volgens jouw redenering zeker)
Er klopt dus iets niet aan je redenering anders zouden alle multiplatform games dat voordeel wel pakken.
|
|
Zuigertje
op 17-05-2007 om 15:46
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
het stinkt hier, naar fanboys.
een van de meest gebruikte fanboy uitspraken die je overal tegenkomt in de gamewereld.
"Identical on both platforms means GTA will be downgraded cuz the 360 is inferior. /CRY"
get a life, geen een multiplat spel is mooier of beter op de PS3. Accepteer het nou maar. De PS3 kan vast wel beter maar laat dat nog niet zien.
|
|
marino
op 17-05-2007 om 16:52
[Niv: 90 / Exp: 4520]
|
Gast (82.173.115.xxx) word gepawned door roderick.
sol niet met roderick!!
je kan het niet winnen
en trouwens, ze worden identiek dus gewoon geen gezeik over de streaming gedoe.
wat me wel afvraagt is of de framerate hetzelfde zal zijn...
|
|
Xian
op 17-05-2007 om 17:52
[Niv: 20 / Exp: 982]
|
Het enige wat ik hoop is dat GTA IV geen beperkingen zal hebben wegens de X360 of als ze iets niet kunnen ontwikkelen omdat de X360 niet genoeg geheugen heeft. Dat zou ik erg vinden hoor
Voor de rest géén probleem
|
|
Gast (86.88.117.xxx)
op 17-05-2007 om 19:16
|
Je kan nooit precies dezelfde game krijgen op 3 verschillende consoles
|
|
Nelus
op 17-05-2007 om 23:41
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
@Xian
Dat is dus wel zo alleen is er niet gezegd welke beperkingen er bij de Xbox 360 waren. Ze zijn dus wel beperkt door de 360.
Daar wordt ik een beetje boos over want dan hadden ze meer kunnen doen bij de PS3 i.p.v. zich te beperken aan de 360. Volgende keer moeten ze gewoon PS3 exclusive gaan, dat gekut met dat weinig ruimte en geen HDD streaming altijd met die 360, gewoon kut!
Beide versies zijn misschien wel identiek maar dat kan dus ook zeggen dat de PS3 meer had kunnen zijn en dat de X360 versie een bottleneck is.
Je kan gewoon geen huge city met zoveel textures op 1 DVD proppen met veel snelheid, dan krijg je veel te veel laadtijden. Ik bedoel, het kan wel zeg maar (er kan serieus 1 terabyte op 1 DVD) maar het duurt veels te lang. Dus misschien komen de 360-ers dan met problemen als laadtijden elke keer.
Maar alsnog, volgende keer gewoon PS3 exclusive blijven, veel beter voor de ontwikkeling, anders wordt het weer zoiets van: ja we hadden meer kunnen doen maar het was niet mogelijk omdat we ook aan de 360 moesten denken.
|
|
Crazyforyou
op 18-05-2007 om 01:28
[Niv: 4 / Exp: 199]
|
Blabla bla... Ik ben ps fan dus wordt de ps3 versie beter, word ie niet beter ligt het alsnog aan de xbox 360. Kinders
|
|
Gast (85.145.65.xxx)
op 18-05-2007 om 01:51
|
Inderdaad allemaal kinderen hier...
|
|
Roderick
op 18-05-2007 om 09:39
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Nelus: wat zul jij je met de game vermaken op de Xbox 360. Ze lossen die obstakels wel op hoor, tis nooit gezegd dat er lange laadtijden komen oid. Als je de fabeltjes wilt geloven die Sony fans je voorschotelen: prima. Maar met GTAIV ga je je echt niet genaaid voelen omdat er een 360 versie is.
|
|
Nelus
op 18-05-2007 om 13:52
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Oh ja, natuurlijk weet jij dat allemaal. Als Houser zegt dat hij zich beperkt voelde aan de 360 versie dan weet ik al weer genoeg. BEPERKT..weet je wat dat is?
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|