Google heeft een nieuw patent aangenomen voor een systeem dat de behoeftes van een gamer analyseert.
Google heeft een nieuw systeem gepatenteerd waarmee ze een psychische analyse kunnen maken van gamers, door de manier bij te houden hoe ze online games spelen. Dit systeem gaat niet alleen op voor PC gamers, maar voor elke systeem dat online gaming ondersteunt zoals de Xbox 360, PS3 en Wii. Met de informatie die het systeem verzameld kunnen adverteerders handig in spelen op de behoeftes van gamers. En dit gaat best ver, om even het patent te quoten:
"In a car racing game, after a user crashes his Honda Civic, an announcer could be used to advertise by saying 'if he had a Hummer, he would have gotten the better of that altercation', etc... If the user has been playing for over two hours continuously, the system may display ads for Pizza Hut, Coke, coffee."
Voorlopig is Google echter nog niet van plan de technologie daadwerkelijk te gebruiken, het blijft voorlopig bij een patent registratie. Zoals een woordvoerder van Google zei:
"Google registers different patents irrespective of whether we actually intend to use them."
|