Nieuws: [Upd.] Ubisoft: "Conviction niet mogelijk op PS3"
Door Rene Groen op 05-05-2007 om 14:53
|
Bron: My Gen
|
Gisteren konden we al scans laten zien van een Fins blad met daarin beelden van de Xbox 360 exclusive Splinter Cell: Conviction. Inmiddels is ook de informatie vertaald.
Hoewel er al wat over het verhaal bekend was kunnne we hier nog wat dingen aan toevoegen:
- Splinter Cell: Conviction draait niet om het sneaken in de schaduw. Je bent dit keer meer als James Bond en infiltreert gebouwen in het daglicht. Zolang je jezelf niet opvallend opstelt hoef je ook minder te sneaken of geweld te gebruiken.
- Ieder object dat je tegenkomt is apart van elkaar gerendered en kent zijn eigen physieke kenmerken. Hierdoor is het mogelijk dat al deze objecten door Sam gebruikt kunnen worden als wapen, denk aan een printer die je naar iemands hoofd gooit om zo een voordeel te krijgen in het gevecht.
- Melee gevechten zijn meer dan "druk op deze knop om iemand te raken". De eerder genoemde te gebruiken objecten zijn hier een voorbeeld van.
- Het spel is een Xbox 360 exclusive, hierdoor hoeft ontwikkelaar Ubisoft zich enkel daarop te richten en kunnen ze er meer uit halen. Toch willen ze het zelfs nog sterker stellen, als het spel een PlayStation 3 exclusive zou zijn zouden ze er nog steeds niet zoveel uit kunnen halen als ze nu met de Xbox 360 kunnen doen.
Bij Gamed vinden we deze opmerking niet zo heel vreemd, de Xbox 360 is immers al langer op de markt en ontwikkelaars kunnen daar dan ook makkelijker op ontwikkelen.
[Upd.] Via de mensen op NeoGAF is er meer duidelijkheid over de PlayStation 3 opmerking. Had men de game tegelijk op Xbox 360 en PlayStation 3 ontwikkeld, waren de lichteffecten niet even goed geweest. Hoe de game er uit had gezien als PlayStation 3 exclusive, heeft men niet gezegd. Door de specifieke ontwikkeling voor de Xbox 360 heeft men dus betere lichteffecten kunnen invoeren. Tevens raakte bekend dat de game loopt op een zwaar aangepaste 'Splinter Cell' engine, die engine was dan weer origineel gebaseerd op de Unreal Engine 2. Verrassend genoeg gebruikt men dus niet de Scimitar (Assassin's Creed) engine.
|
|
|
|
15:00 Konijnen nog niet klaar met Rayman?
14:48 Tweetal screens ET: Quake Wars
|
Reacties (36) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
im2
op 05-05-2007 om 15:03
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
|
|
onno
op 05-05-2007 om 15:14
[Niv: 16 / Exp: 781]
|
als mensen het niet eens poberen om games te maken op de ps3 word de ps3 nooir volledig gebruikt
|
|
onno
op 05-05-2007 om 15:14
[Niv: 16 / Exp: 781]
|
als mensen het niet eens poberen om games te maken op de ps3 word de ps3 nooir volledig gebruikt
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 05-05-2007 om 15:15
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Heeft niets te maken met proberen, ze hebben een (timed?) exclusive contract met Ubisoft. Echter sta ik niet raar te kijken als het spel gewoon een half jaar later naar de Wii / PS3 / PC komt.
|
|
Gast (83.86.145.xxx)
op 05-05-2007 om 15:21
|
Niet mogelijk op de PS3? What a joke! Liegen is een kunst apart. Ze willen gewoon niet voor de PS3 ontwikkelen. Ergens onder tafel wat met Microsoft geschoven!
|
|
Gast (84.198.131.xxx)
op 05-05-2007 om 15:35
|
ubisoft is Frans en die zijn nog niet vergeten wat de sony top beslist heefd met de relaese van de PS-pc in Europa (6 maanden later).simpel ze hebben de kant van de Wii en 360 gekozen.en ik blijf er bij. remenber sega die met een bom van een console (de saturn, draemkast enz.. ) uitkwam voor de jongeren onder ons ze zijn kapot gegaan want niemand kon de volle power van de console programeren.daarom noem ik de ps3 (PS-PC).vrag te veel tijd en geld
om alles uit de PS-PC te halen.en het is allang geweten dat de 360 gemakkelijk is.BTW wijs me op mijn zinsopbouw en dt fouten. ;)
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 05-05-2007 om 15:43
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Ik ga je niet wijzen op je fouten, we zitten hier niet op school, maar wel op de inhoud van je post. Je zegt namelijk dat Ubisoft de kant van de Wii en 360 heeft gekozen wat natuurlijk onzin is. Hoewel Conviction op de Xbox 360 komt (wellicht later ook op andere consoles) wijst niets erop dat de ze de PS3 hebben laten vallen of dit in de toekomst zullen doen. Ik denk dat een uitspraak als bovenstaande al snel uit zijn verband getrokken kan worden, terwijl ik er al op heb gewezen dat een jaar extra ontwikkeltijd op de Xbox 360 er nu eenmaal voor zorgt dat je meer met een console kan. Veel meer zal zijn uitspraak niet zijn.
|
|
Gast (84.197.250.xxx)
op 05-05-2007 om 15:46
|
Ze kennen de Ps3 niet eens, en daarom geven ze een antwoord dat ze meer uit de 360 kunnen halen.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 05-05-2007 om 15:48
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Ubisoft die de PS3 niet kent? Lijkt me raar voor een ontwikkelaar die er al spellen op heeft uitgebracht.
|
|
Gast (81.18.12.xxx)
op 05-05-2007 om 16:00
|
toch ben ik het wel eens met dat ubisoft de ps3 nog niet goed kent, ze stellen alles uit voor de ps3 en ze poorten slecht naar de ps3
|
|
Gast (77.161.67.xxx)
op 05-05-2007 om 16:00
|
ze vinden de xbox 360 beter om mee te werken en dat vinden meerdere gamers, ik zeg niet dat de ps3 slecht is het is zelfs een hele goede console maar de xbox360 heeft in sommige dingen gewoon wat meer te bieden..
|
|
Zuigertje
op 05-05-2007 om 16:08
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Supervet dat ze een nieuwe weg inslaan.
Alhoewel het mij niet veel uitmaakte, double agent was mijn eerste Splinter cell game.
|
|
Gast (86.80.205.xxx)
op 05-05-2007 om 16:17
|
Ze kennen de PS3 wel maar nog niet zo goed als de 360.
|
|
Gast (84.87.109.xxx)
op 05-05-2007 om 16:40
|
als microsoft zijn kaarten goed speelt dan zijn zij aan het einde van het jaar de winnaars, de ps3 gaat in ieder geval niet de goede kant op, BTW dit is geen fanboy reactie heb zelf een ps3!!!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-05-2007 om 16:50
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ik herinner me gelijkaardige uitspraken over Assassin's Creed maar dan met de 360.
|
|
Nash
op 05-05-2007 om 16:57
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
"- Ieder object dat je tegenkomt is apart van elkaar gerendered en kent zijn eigen physieke kenmerken. Hierdoor is het mogelijk dat al deze objecten door Sam gebruikt kunnen worden als wapen, denk aan een printer die je naar iemands hoofd gooit om zo een voordeel te krijgen in het gevecht."
Ligt het nou aan mij of verteld ieder ontwikkelaar een ander verhaaltje wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. In dit geval dus dat er dingen uit de omgeving, vrij op te pakken zijn.
Anyways 't zal vast wel dat ze bij deze game meer uit de 360 kunnen halen dan uit de PS3, maar zou dit dan betekenen dat dit bij een andere Ubisoft game ook zo is (Assasins Creed)? Hoop het niet, want zover ik weet is de PS3 technisch gezien veel beter dan de 360. Vind het eigenlijk wel raar dat ze zoiets zeggen, wil graag de exacte reden weten waarom ze zoiets naar buiten brengen.
@ Tyger1: Ik vind je PS3 benaming "PS-PC" beetje verkeerd gekozen. Ik ben er niet op uit om een flamewar uit te lokken ofzo, maar als er 1 console is die met een PC vergeleken kan worden is het de 360 wel dus dan zou je net zogoed kunnen zeggen 360-PC. De grens tussen gaming op de 360 en op de PC (Vista) is langzamerhand ook aan het verdwijnen imho.
|
|
Gast (84.196.162.xxx)
op 05-05-2007 om 17:28
|
XBOX 360 is makkelijker programmeerbaar, en spreekt ook een breder publiek aan met z'n game's, en idd, ubisoft is nog niet vergeten wat sony allemaal al heeft uitgespookt, en waarom zou microsoft niet een beetje geld gegeven hebben?? Ze hebben er genoeg :)
Qua vermogen kan sony er niet aan, aangezien sony al op een punt van faillissement heeft gestaan enkele jaren geleden, toen ze 10000 man (ongeveer) van over de hele wereld hebben ontslaan. 't zijn zeikers die sony man...
|
|
Nash
op 05-05-2007 om 17:56
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Faillisement een aantal jaren terug? Heb je daar een linkje van? Sony bestaat niet alleen uit een gamedivisie tbh...lijkt me sterk dat ze bijna falliet zijn gegaan een paar jaar terug..
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-05-2007 om 17:58
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Sony heeft nog steeds 158.000 werknemers, het ontslag van 10.000 mensen is niet echt veel dan voor hen. Het ontslaan van mensen heeft niets te maken met financiën. Kijk maar naar General Motors of Volkswagen die gewoon mensen ontslaan wegens overproductie. Sony draait ook geen verlies, het totale bedrijf maakt steeds winst. Enkele jaren terug was deze winst wel volledig te danken aan de gamedivisie.
Gewijzigd door Joni Philips op 05-05-2007 om 17:59
|
|
Gast (84.82.53.xxx)
op 05-05-2007 om 18:02
|
tyger1 ik weet dat je een Xbox fan bent maar dan hoef je niet de PS3 slecht te vinden je weet zelf niet eens wat een PLAYSTATION 3 is dus laat staan dat je de PS3 goed kent lijkt me sterk.
dus ik zou zeggen koop een PS3 als je nog geld over hebt en dan ga je kijken of de PS3 of Xbox beter is dan pas mag je Fanboy uit hangen.
|
|
Fragmaster
op 05-05-2007 om 18:05
[Niv: 20 / Exp: 1022]
|
Vraag ik me af wat ze bedoelen met deze uitspraak, kan de PS3 het niet aan of kunnen zei het er niet uit krijgen
|
|
Gast (77.160.228.xxx)
op 05-05-2007 om 18:20
|
bwoa na het zien van motorstorm wist ik meteen dat de ps3 meer in zijn mars heeft, niet zo gek ook gezien het aantal corus en de jongere technologie. Denk dat ubisoft het niet bedoel als de ps3 zou het niet kunnen maar meer dat ze momenteel dat nog niet kunnen wat op de 360 kan. Opzich sneu want vele devs bewijzen inmiddels wel dat dingen prima gaan.
|
|
Gast (217.122.221.xxx)
op 05-05-2007 om 18:30
|
Ubisoft welke game is daar zo goed van???
Ik weet er niet 1 sterker nog ik ben blij dat ubisoft die zooi houd en op een MS produckt maakt
hier wordt ik eigelijk blij van _O_
|
|
Gast (83.86.145.xxx)
op 05-05-2007 om 18:44
|
inderdaad...houd die ubisoft shit maar ergens anders.
|
|
Gast (81.83.253.xxx)
op 05-05-2007 om 19:38
|
ubisoft.weet dat i concurentie heeft op de ps3 van metal gear solid 4.op de xbox is geen mgs.dus geen concurentie.en als een console een game als mgs4 kan draaien .dan mag je gerust alle games van ubisoft er op draaien .
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|