Gisteren konden we al scans laten zien van een Fins blad met daarin beelden van de Xbox 360 exclusive Splinter Cell: Conviction. Inmiddels is ook de informatie vertaald.
Hoewel er al wat over het verhaal bekend was kunnne we hier nog wat dingen aan toevoegen:
- Splinter Cell: Conviction draait niet om het sneaken in de schaduw. Je bent dit keer meer als James Bond en infiltreert gebouwen in het daglicht. Zolang je jezelf niet opvallend opstelt hoef je ook minder te sneaken of geweld te gebruiken.
- Ieder object dat je tegenkomt is apart van elkaar gerendered en kent zijn eigen physieke kenmerken. Hierdoor is het mogelijk dat al deze objecten door Sam gebruikt kunnen worden als wapen, denk aan een printer die je naar iemands hoofd gooit om zo een voordeel te krijgen in het gevecht.
- Melee gevechten zijn meer dan "druk op deze knop om iemand te raken". De eerder genoemde te gebruiken objecten zijn hier een voorbeeld van.
- Het spel is een Xbox 360 exclusive, hierdoor hoeft ontwikkelaar Ubisoft zich enkel daarop te richten en kunnen ze er meer uit halen. Toch willen ze het zelfs nog sterker stellen, als het spel een PlayStation 3 exclusive zou zijn zouden ze er nog steeds niet zoveel uit kunnen halen als ze nu met de Xbox 360 kunnen doen.
Bij Gamed vinden we deze opmerking niet zo heel vreemd, de Xbox 360 is immers al langer op de markt en ontwikkelaars kunnen daar dan ook makkelijker op ontwikkelen.
[Upd.] Via de mensen op NeoGAF is er meer duidelijkheid over de PlayStation 3 opmerking. Had men de game tegelijk op Xbox 360 en PlayStation 3 ontwikkeld, waren de lichteffecten niet even goed geweest. Hoe de game er uit had gezien als PlayStation 3 exclusive, heeft men niet gezegd. Door de specifieke ontwikkeling voor de Xbox 360 heeft men dus betere lichteffecten kunnen invoeren. Tevens raakte bekend dat de game loopt op een zwaar aangepaste 'Splinter Cell' engine, die engine was dan weer origineel gebaseerd op de Unreal Engine 2. Verrassend genoeg gebruikt men dus niet de Scimitar (Assassin's Creed) engine.
|