Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Mei 2025 
(0) 
(5) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

[Upd.] Ubisoft: "Conviction niet mogelijk op PS3"


Door Rene Groen op 05-05-2007 om 14:53
Bron: My Gen

Gisteren konden we al scans laten zien van een Fins blad met daarin beelden van de Xbox 360 exclusive Splinter Cell: Conviction. Inmiddels is ook de informatie vertaald.

Hoewel er al wat over het verhaal bekend was kunnne we hier nog wat dingen aan toevoegen:

- Splinter Cell: Conviction draait niet om het sneaken in de schaduw. Je bent dit keer meer als James Bond en infiltreert gebouwen in het daglicht. Zolang je jezelf niet opvallend opstelt hoef je ook minder te sneaken of geweld te gebruiken.

- Ieder object dat je tegenkomt is apart van elkaar gerendered en kent zijn eigen physieke kenmerken. Hierdoor is het mogelijk dat al deze objecten door Sam gebruikt kunnen worden als wapen, denk aan een printer die je naar iemands hoofd gooit om zo een voordeel te krijgen in het gevecht.

- Melee gevechten zijn meer dan "druk op deze knop om iemand te raken". De eerder genoemde te gebruiken objecten zijn hier een voorbeeld van.

- Het spel is een Xbox 360 exclusive, hierdoor hoeft ontwikkelaar Ubisoft zich enkel daarop te richten en kunnen ze er meer uit halen. Toch willen ze het zelfs nog sterker stellen, als het spel een PlayStation 3 exclusive zou zijn zouden ze er nog steeds niet zoveel uit kunnen halen als ze nu met de Xbox 360 kunnen doen.

Bij Gamed vinden we deze opmerking niet zo heel vreemd, de Xbox 360 is immers al langer op de markt en ontwikkelaars kunnen daar dan ook makkelijker op ontwikkelen.

[Upd.] Via de mensen op NeoGAF is er meer duidelijkheid over de PlayStation 3 opmerking. Had men de game tegelijk op Xbox 360 en PlayStation 3 ontwikkeld, waren de lichteffecten niet even goed geweest. Hoe de game er uit had gezien als PlayStation 3 exclusive, heeft men niet gezegd. Door de specifieke ontwikkeling voor de Xbox 360 heeft men dus betere lichteffecten kunnen invoeren. Tevens raakte bekend dat de game loopt op een zwaar aangepaste 'Splinter Cell' engine, die engine was dan weer origineel gebaseerd op de Unreal Engine 2. Verrassend genoeg gebruikt men dus niet de Scimitar (Assassin's Creed) engine.


15:00  Konijnen nog niet klaar met Rayman?
14:48  Tweetal screens ET: Quake Wars
 Reacties (36)
 Pagina: 1 | 2
im2 op 05-05-2007 om 20:04 [Niv: 574 / Exp: 28719]
@Gast (217.122.221.xxx)
Je moet al erg blind zijn om geen enkele goeie Ubisoft-game te noemen
Alle next-gen Tom Clancy-games waren toppers en het ziet er naar uit dat de volgende games gewoon nog beter zullen zijn, Ubisoft zorgde voor de beste Third-party games bij de wii launch, ze hebben een paar toppers in ontwikkeling zoals Assassin's Creed en Brothers in Arms

Gast (82.173.90.xxx) op 05-05-2007 om 20:34
nou ik heb sc:da en graw op pc en beide stikke van de bugs. dus ik denk dat ubi gewoon de 360 goed onder de knie heeft en t moeite heeft om daarvan te porten want je kunt me niet wijs make dat de unreal 2 engine niet op de ps3 draait. wrom hebbe ze ook weer die engine gepakt? sc:da was ut 3 engine. komt het dus omdat het speciaal voor 360 is dat ze n engine achteruit gaan ofwat? nou dan ben k wel blij dat ie nie op ps3 komt:p

Gast (81.207.107.xxx) op 05-05-2007 om 21:24
ik vind et erg zwak van ze:@

Gast (82.174.49.xxx) op 05-05-2007 om 22:47
jeez, al die gasten die hun PS3 zo overbeschremen daar word ik ziek van

Gast (86.89.147.xxx) op 06-05-2007 om 09:32
Wat is er nou zo bijzonder aan SC?? Van mij mogen ze die game houden daar in Frankrijk :r Enne... dit is geen fanboy reactie aangezien ik de Xbox360 en de PS3 heb.

Urkie op 06-05-2007 om 13:00 [Niv: 71 / Exp: 3527]
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=4094
(ik weet niet of ik links mag plaatsen)

kijk daar maar eens dat is weer een voordeel van de ps3 dus ga nou niet allemaal zeiken elke console heeft zo zijn voor en nadelen want GTA IV zoals in de link vind ik belangrijker en kijk ik meer naar uit dan die splinter cell games die om het half jaar weer een nieuwe krijgen.

wackyprofessor op 06-05-2007 om 13:50 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Teveel Splinter Cell titels de afgelope jaren..
Mwuah deze is gewoon tijdelijk exclusief op de X360 of Microsoft heeft een dealtje met Ubi dat ze het even stilhouden dat ze hem uitbrengen op de PS3 net als Sony had met Assasins Creed denk ik. Volgens mij lullen ze maar wat, maar dat voor de X360 makkelijker te progameren valt is waar.. maar als je niet begint aan de PS3 blijft dat ook zo. Onwaarschijnlijk ook, als je Capcom zo ziet praten dat ontwikkelen voor de next-gen (PS3 en X360) duur is en dat daarom er niet veel exclusives blijven tenzij Microsoft die in zijn buidel tast.

Gewijzigd door wackyprofessor op 06-05-2007 om 13:51

Tecnomic NL op 06-05-2007 om 14:22 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Tsja wat moet ik zeggen van een ontwikkelaar die tot dusver alleen maar met crappy PS3 ports is gekomen. Als je nou eens voor de grap kijkt naar Bethesda naar wat zij hebben afgeleverd met de port van Oblivion, dan kun je niet anders zeggen dat respect. Maar Ubisoft kom ik niet verder dan de woorden 'rushen' en 'cashen'.

Maar goed wat moet ik hier nou van zeggen? Ik bedoel Ubisoft heeft een deal gesloten met MS, dus dan zijn dit soort uitspraken niet verrassend te noemen. Double Agent verscheen op de Xbox 360 en PS3, maar de Xbox 360 versie was een stuk beter. En laten we erop houden dat Ubisoft 'zogenaamd' wel de tijd heeft genomen voor de PS3 versie. Oftewel: mensen die nu het nieuwe deel willen spelen moeten een 360 halen. Ubi Ubi toch...

Fiercy Dragon op 08-05-2007 om 02:36 [Niv: 66 / Exp: 3297]
@ nash

lol, ik vroeg me al af wat de PS-PC voor moest stellen, ik dacht een of ander mislukt ps pc project ... maar jah, ik lees de posts van deze persoon tog al nooit meer door omdat ze vaak niets toevoegen...

en deze game komt ook wel naar de ps3 met (waarschijnlijk) dezelfde of (misschien wel -> door xtra ontwikkelingstijd) beter graphics, want hij komt waarschijnlijk 3 tot 6 maanden later....

die lichteffecten en het los renderen van objecten kan me niet zoveel boeien zolang de sp maar langer wordt!

Gast (195.225.177.xxx) op 23-06-2007 om 08:13
pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.obiettiv4i64.info/sesso-con-cavalli

Gast (41.221.17.xxx) op 02-10-2007 om 16:33
;) :D :'( }> 8)

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Type:
Game
Releasedatum:
16-04-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media