 |
|
Nieuws: "Wii is shit", "Vista een ramp"
Door Joni Philips op 08-03-2007 om 09:32
|
Bron: 1Up
|
Straffe uitspraken verwachten we vooral van mensen als Reggie Fils-Aime, Phil Harrison en Peter Moore. Kleine jongens in de industrie laten echter ook hun mening horen.
Op de GDC was er gisteren een panel genaamd "Burning Mad: Game Publishers Rant" waar kleinere publishers hun mening konden laten horen en echt positief bleek het niet uit te draaien. Wij verzamelden de strafste uitspraken die er vielen.
Alex St. John (CEO van Wild Tangent) liet weten dat geen enkele game deftig draait op het systeem tenzij het natuurlijk World of Warcraft is en dat het een security ramp is want alles dat geen Microsoft product is, wordt bestempeld als spyware. St. John heeft de regels van Vista moeten ombuigen om zijn eigen programma's te laten draaien. (St. John is een ex-medewerker van het Microsoft Windows team.)
Chris Hecker (Maxis) liet bij zijn vorige optreden op de GDC (in 2005) weten dat Microsoft en Sony te veel de graphics en physics kant op gingen en hij vroeg zich af of Nintendo de industrie kon redden. Dit jaar kwam hij met een simpel antwoord: "The Wii is a piece of shit." Volgens hem is het productieproces van de Wii zeer eenvoudig, je moet gewoon twee GameCubes aan elkaar plakken. Hij hekelt vooral het feit dat de CPU zo zwak is en dat daardoor de console niet intelligent genoeg is om serieuze games te draaien.
Volgens hem is de aanpak van Microsoft en Sony veel beter, zij zien games als een soort kunst, terwijl Nintendo enkel games wil maken die leuk zijn. Die aanpak is niet goed genoeg. In de 21ste eeuw moeten games een soort van kunst kunnen zijn en hij dreigde dan dat hij de toespraak van Miyamoto zou verstoren. Uiteindelijk had hij nog advies voor Nintendo, ten eerste moeten ze games als kunst gaan promoten en ten tweede moeten ze een console maken die niet suckt.
Lee Jacobson hield het iets netter, hij besloot om enkele developers aan te vallen zonder namen te noemen. Zo vertelde hij dat een bepaalde developer deed alsof ze twee teams hadden. Toen hij 's morgens een rondleiding kreeg bij de developer, toonden ze hem één team en na de lunch werd hij opnieuw voorgesteld aan hetzelfde team. Zij hadden zich die namiddag echter gaan verkleden zodat hij ze niet zou herkennen. Andere developers verduisteren geld en zeggen tegen hun werknemers dat het de schuld van de publisher is. Hij vertelde zo enkele verhalen en eindigde met een sterke conclusie: "Don't pull that shit."
Greg Costikyan (Manifesto Games) viel opnieuw de consolemakers aan. Sony, Microsoft en Nintendo zouden geld verdienen aan alle games, zelfs wanneer de ontwikkelaar verlies maakt en het is hun schuld dat de developers niet creatiever zijn. De schuld hiervan ligt volgens Costikyan bij Nintendo, waarna hij al de misstappen van Nintendo van de laatste 22 jaar overliep. Een oplossing voor het probleem gaf hij echter niet, hij ging verder met kritiek geven. Digitale distributie is volgens hem geen goede oplossing want dan hebben de drie grote consolemakers alle macht. Initiatieven zoals Xbox Live Arcade zijn het begin van het einde. (Red.- Het is de Apokalyps.)
|
|
|
|
09:37 Welke Sega game moet terugkomen?
19:42 PlayStation 3 Home in trailer
|
Reacties (33) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (81.207.19.xxx)
op 08-03-2007 om 09:43
|
Kunnen die gasten niets anders dan mekaar lopen afkankeren! Ga toch games maken en houd je kop! Wat een stellentje zielepoten zeg, echt niet normaal meer! Ik ga op deze manier een hekel krijgen aan de hele gameindustrie.
Destijds werd de DS ook volledig door de grond heen gehaald, goedkope handheld, gejat van de I-Pod, slechte graphics, bla, bla, maar het verkoopt wel 2 keer zoveel als de PSP en is de best verkochte handheld ooit!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 08-03-2007 om 09:55
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Tja, deze mensen zijn ook veel dichter betrokken bij de industrie dan jij of ik. Voor hen bepaalt hen hun hele leven.
PS. De beter verkopende console is niet altijd de beste en hij ontkent ook niet dat de Wii een succes is. Voorlopig is de DS enkel de snelst verkopende handheld ooit, qua totale cijfers moet hij nog altijd de GB serie (75 miljoen), de GB Color serie (50 miljoen) en de GB Advance serie (75 miljoen) laten voorgaan.
|
|
Joris
op 08-03-2007 om 09:57
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
Op den duur is vaak de beter verkopende console wel de beste, aangezien er dan meer aandacht van uitgevers voor is en er dus meer games op verschijnen. Dit was zo met de PS2 en lijkt nu ook te gaan gebeuren met de Nintendo DS.
|
|
Gast (89.220.45.xxx)
op 08-03-2007 om 10:27
|
Allemaal gefrustreerde nerds. Ik snap het hele gezeik niet hoor. De meerderheid hoor je niet, slechts enkele mensen die kennelijk te weinig kennis van zaken hebben laten hun compleet niet onderbouwde mening horen.
Het Wii commentaar slaat weer eens kant nog wal, ik heb nog niemand anders horen zeuren over die problemen. Hier moet je gewoon geen gehoor aan geven, dit zijn allemaal lui van geen belang in de industrie, lui die achter de grote jongens aan lopen en daarom denken dat ze ook een mening mogen hebben. Niet dus, pure onzin, lekker hoog de toren blazen maar ondertussen iets blaten zonder enige inhoudt, zo ken ik er ook nog wel een paar :r
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 08-03-2007 om 11:29
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Als dit onbelangrijke mensen zijn, waarom mogen ze dan spreken op een beurs met sprekers als Phil Harrison, Shigeru Miyamoto, Koji Kondo, ... Ze hebben duidelijk wel kennis van zaken, even overlopen wat ze al gedaan hebben enzo.
* Alex St. John is 1 van de drie mensen die origineeel DirectX in leven heeft geroepen. (Tiens, waarom zou ie weten hoe het werkt bij MS)
* Chris Hecker is gerespecteerd binnen de industrie en is nu één van de leden van het Spore team. (Je zou denken met al die geruchten rond consoleports dat ze daar dev kits hebben staan)
* Lee Jacobson vergde wat opzoekwerk, maar hij is vice-president bij Midway (dus hij weet wel wat van omgaan met studio's)
* Greg Costikyan heeft gisteren een award gekregen op de GDC voor zijn prestaties om het indie gamemilieu te promoten. (of beter gezegd, de groep die altijd direct contact moet zoeken met consolemakers)
De eerste twee hadden natuurlijk wel wat subtieler kunnen zijn.
Gewijzigd door Joni Philips op 08-03-2007 om 11:29
|
|
Gast (81.207.19.xxx)
op 08-03-2007 om 12:00
|
Juist, ze mogen dan wel zo belangrijk zijn maar het geeft nog niet het recht natuurlijk om dan ook maar van alles te zeggen en anderen zo neer te halen, zeker niet in een industrie waar het voorbeeld gegeven moet worden aan mensen. zo roep je juist fanboisme op. Geldt ook voor een Phil Harrison en andere belangrijke namen wat dat betreft. Respect verdien je enkel door zelf respect te tonen, maar daar blijken ze in de gameindustrie zeer weinig van aan te trekken.
|
|
Stefan L
op 08-03-2007 om 12:06
[Niv: 28 / Exp: 1403]
|
ik vindt chris hecker overdrijven. Hij beweert dat je games als een kunst moet zien. Volgens mij moeten Games vooral leuk zijn omdat anders niemand de games koopt.
|
|
Gast (84.24.118.xxx)
op 08-03-2007 om 14:13
|
eerlijk gezegd heb ik zelf ook vista en heeft het nogal wat secuirity problemen. MAAR, dit is het begin van vista en met xp was het begin ook maar niks, denk je dat het rijkste bedrijf ter wereld daar niks aan gaat doen? ik dacht het niet...
|
|
lil_mik3
op 08-03-2007 om 14:35
[Niv: 15 / Exp: 743]
|
correctie :p niet wii is shit maar wii is de shit
|
|
Cubic X
op 08-03-2007 om 15:34
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
Heeft ienand het mail adres van die lul die zegt dat de Wii shit is? zijn huisnummer en huisadres mag ook...keb de kogel al klaar liggen  *grapje natuurlijk*
toch vindt ik niet dat die vent de waarheid spreekt..zijn games zijn goed zeker
|
|
Gast (80.57.169.xxx)
op 08-03-2007 om 15:39
|
de wii heeft goeie first-party games maar de rest zuigt echt hoor
|
|
Sebastiaan van Wijk
op 08-03-2007 om 15:49
[Niv: 73 / Exp: 3645]
|
Ja, maar daar moet die kerel zelf als gamedeveloper wat aan doen...
Laat hem nou maar leuke games gaan maken, dat doet Nintendo zelf ook, op precies dezelfde hardware. We hebben al grofweg 25 jaar heel veel plezier met de 'kunst' die gamen is, ook zonder die complexe AI. Dus lul niet dat het daarop stuk loopt.
Gewijzigd door Sebastiaan van Wijk op 08-03-2007 om 15:50
|
|
spider100
op 08-03-2007 om 17:07
[Niv: 5 / Exp: 245]
|
volgens mij hebben de meesten van hun niet echt op gamen wat een sukkels zijn ze
|
|
Tom_V
op 08-03-2007 om 17:37
[Niv: 45 / Exp: 2263]
|
De enige constante in het voortdurend gekanker op concurrentie is dat het steeds voorkomt uit een vorm van onwetendheid of uit een vorm van jaloezie.
'nough said.
|
|
Gast (213.219.153.xxx)
op 08-03-2007 om 18:13
|
Chris heeft gelijk.
|
|
Gast (81.244.151.xxx)
op 08-03-2007 om 19:11
|
@ Joni Philips
Wie is Koji Kondo?? :?
|
|
link0007
op 08-03-2007 om 19:54
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
Was deze panel niet juist gemaakt om opmerkingen te maken? En mij boeit het niet hoor.. ze hebben eerlijk gezegd nog allemaal gelijk ook..
|
|
sandr
op 08-03-2007 om 21:32
[Niv: 19 / Exp: 941]
|
games als kunst
zeg nou zelf bij GTA denk ik niet aan kunst hoor, maarre zou ik er dan wel een CKV verslag van kunnen maken of korting krijgen met mun CKV pas ding geval :')
dat vista zuigt ben ik het geheel mee eens, maar de wii is een prachtconsole
|
|
MaStEr_E1
op 08-03-2007 om 21:41
[Niv: 16 / Exp: 815]
|
Gast (80.57.169.xxx) op 08-03-2007 om 15:39
de wii heeft goeie first-party games maar de rest zuigt echt hoor.
Hmm hoezo kun jij nu al gaan zeggen dat de rest shit is... dat is meer afwachten als je het mij vraagt.
Nu zijn er nog niet super veel leuke games maja dat was bij de xbox 360 ook niet het geval...
Ik denk dat we nu eerst eens een jaar moeten gaan wachten en daarna kun je pas meer oordelen imo.
Gr
|
|
DarthTedious
op 08-03-2007 om 22:17
[Niv: 46 / Exp: 2276]
|
wie wil er nu een spel dat leuk is...ik dus
Wat een lul, dat is een mogolisch argument. Het is net of die zegt dat sony en ms geen leuke spellen hebben
BTW ik vind kunst saai, dus games als kunst promoten is DE manier om mij dr ver vandaan te houden
Het lijkt wel of deze mensen zelf nooit spellen hebben gespeeld, spellen maken is een ding, maar als je nooit een heb gespeeld weet je ook niet dat plezier ver boven alles moet steken...zelfs die almighty graphics
|
|
link0007
op 08-03-2007 om 22:42
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
@sandr: wij hebben bij CKV een werkstuk over architectuur moeten schrijven, en daar heb ik (zoals tot nu toe bij elk verslag  ) het over digitale architectuur in spellen en 3D-ontwerp gehouden.. Dus ik neem aan dat het al als kunst gezien kan worden..
En bij het onderwerp Design ga ik het waarschijnlijk weer over spellen hebben
|
|
Gast (84.27.124.xxx)
op 08-03-2007 om 23:30
|
ik zie een RPG als kunst :P.
|
|
Nash
op 09-03-2007 om 09:33
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
t leven zou een stuk mooier zijn zonder vrije meningsuitingen denk ik zelf als ik deze reacties zie. Wat voor zin heeft het om die mensen aan te vallen op hun eigen mening? Ok hij vindt het shit, maar dan is er iemand anders die het weer De shit vindt. Het zijn maar meningen.
|
|
dark lars
op 09-03-2007 om 11:32
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
wat een stomme hond
|
|
Cain
op 09-03-2007 om 12:58
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
Er zijn altijd wel een paar schapen die ineens beginnen te blaten zonder reden. Wii is shit, XBox Live Arcade is the Apocalyps.
Idd geld verdienen is zooo 2006.
Dat Vista een ramp is klopt, maar dat was XP ook in het begin.
Zo mooi ook dat deze schapen allemaal heel leuk vertellen wat de problemen in de industrie zijn terwijl geen van hen een oplossing aanbied. Ik vraag me af of ze mss allemaal familie van Wouter Bos zijn.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|